Gå til innhold

samlet gjeld, han vil jeg skal ta opp lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe oss bolig. Jeg er fortsatt student, til tross for alderen. Derav tjener jeg ikke akkurat fett, men får lån på 600 000 kroner ca. ikke all verden det nei, men det bidrar mye oppå hans lån. Dermed har vi råd til drømmeboligen vi har sett oss ut, og skal på visning på til helgen. Men jeg er så skeptisk til slike ting. Jeg eier ikke nåla i veggen. Ikke har jeg lån fra før. Ikke har jeg lyst til å betjene det.

han kom med en ide om at vi tar det. Men han betjener lånet, mens jeg tar husleien. Vi skriver kontrakt på dette og om et år ca refinansierer han lånet for så å kjøpemeg ut og sitte med boligen selv. Dette er en fin løsning for meg. Men er det like lett i praksis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi skal kjøpe oss bolig. Jeg er fortsatt student, til tross for alderen. Derav tjener jeg ikke akkurat fett, men får lån på 600 000 kroner ca. ikke all verden det nei, men det bidrar mye oppå hans lån. Dermed har vi råd til drømmeboligen vi har sett oss ut, og skal på visning på til helgen. Men jeg er så skeptisk til slike ting. Jeg eier ikke nåla i veggen. Ikke har jeg lån fra før. Ikke har jeg lyst til å betjene det.

han kom med en ide om at vi tar det. Men han betjener lånet, mens jeg tar husleien. Vi skriver kontrakt på dette og om et år ca refinansierer han lånet for så å kjøpemeg ut og sitte med boligen selv. Dette er en fin løsning for meg. Men er det like lett i praksis?

Hvorfor skal du ta opp lån for å bli kjøpt ut om et år?

Du skriver ikke hva slags bolig det er snakk om...Er det bolig med lavt innskudd,+husleie og fellesgjeld.

Er det bolig som skal fullfinansieres med lån?

Du bør jo se på hvordan markedet er i dag. Om han refnansierer, så er det ikke sikkert at du går i +. Boligprise faller og renten stiger?? hva gjør du da?

Synes ikke forslaget om kontrakt dere har tenkt på var så lur. uten å vite mere enn hva du har skrevet da...

Skrevet

Å ta opp personlig lån man ikke kan betjene høres virkelig ikke veldig smart ut.

Tror jeg også ville ikke tenkt så mye på drømmebolig når jeg var student, men vent til ting er stabile og økonomien på plass. Hva om du ikek får jobb? Hva med det som skjer økonomisk nå for oss alle - boligpriser etc?

Synes hele prosjektet får vente - et år i bytte mot økonomisk trygghet er virkelig ikke mye - når man vet hvor mange som kommer til å gå seriøst på rævva - om ca et år - om ikke før.

Skrevet

Jeg syns heller ikke dette høres ut som noen kjempeide. Dersom boligprisene faller det neste året, så vil det si at du blir sittende igjen med gjeld etter å ha blitt kjøpt ut. Dersom han i det hele tatt får refinansiert da. Og hvorfor i alle dager skal han være særeier på boilgen etter at du er ferdig studert og (forhåpentligvis) i jobb? Og hva gjør dere med drømmeboligen dersom du ikke får deg jobb i området når du er ferdig med studiene?

Nei, vent et år. Boligmarkedet er for ustabilt nå til gambling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...