Gå til innhold

Bytte p-piller

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg går nå på Trionetta 28, men har lyst til å bytte. Får så mange bivirkninger at det er ikke verd det! Humørsvingninger, deppe perioder osv. Må jeg bestille time hos legen min da, eller trenger jeg bare be om en resept på noen andre?

Andre som har reagert på Trionetta? Hva byttet dere til?

Jeg vil gjerne ha noen hvor jeg kan utsette mensen i lengre perioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vet ikke om du trenger å bestille time hos lege, jeg har gjort det de gangene jeg har byttet prevensjon. Jeg vil egentlig anbefale deg å prøve NuvaRing. Den skal ha færre bivirkninger enn p-piller fordi du får lavere hormondoser i deg. Og den kan fint brukes til å utsette mensen f. eks en mnd.

Da jeg begynte med p-piller brukte jeg Trionetta, byttet senere til Yasmin og har nå NuvaRing. Jeg ble også ganske rar i humøret av p-pillene, og jeg tro egentlig ikke det ble så mye bedre da jeg byttet merke. Foreløpig er jeg fornøyd med NuvaRing, men har brukt den for kort tid til å si noe om bivirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har hørt om mange her på forumet som har fått bivirkninger av trionetta - og jeg har akkurat slutta med dem selv nå, for å se om mitt humør blir bedre uten...Har ikke snakka med lege om nytt merke enda, skal holde opp noen mnd før jeg bestemmer meg hvilken prevensjon jeg skal fortsette med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg har foressten også gått på Trionetta en gang i verden, og jeg ble deprimert av dem, så jeg måtte bytte merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ex Trionetta bruker

Slet også med humørsvingningere da jeg brukte de. Gikk over til en annen p-pille. Bruker nå yasmin og er veldig fornøyd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker monofasiske piller behøver du ikke å ha mens i det hele tatt. det blodet som kommer er en "falsk" blødning, de som lager p-piller tror at jenter liker å blø en gang i måneden (det gjør IKKE jeg!), det er derfor du får "mens" med p-piller. søk på p-piller på lommelegen eller doktoronline, der står alt du trenger å vite. KK hadde også en sak om det for en stund siden, der stod alt om de forskjellige pillene, og hvordan du utsetter med de forskjllige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er det med disse monofasiske p-pillene (er det det de heter?)?

Er det bare noen som kan bruke dem eller kan alle bruke dem? Er det bare disse en kan utsette mensen med over lengre perioder?

Virker som om de som bruker disse er mer fornøyd enn de som bruker triofasiske (eller hva det nå var) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som har byttet fra tionetta til yasmine som har dårlige erfaringer, eller pleier dette som regel bli bedre?

Er noen plaget med små-blødninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg brukte Trionetta en gang, men ble skikkelig deprimert av de. Gikk så over til Marvelon, men jeg reagerte på akkurat samme måte på de.

Så gikk jeg over til Synfase. De funket bra et par måneder, men så var humøret helt på trynet igjen.

Men nå er nok jeg for ømfindtlig overfor alle p-piller tror jeg, men du kan jo prøve å ringe legekontoret og spørre om du trenger ny time eller om han bare kan skrive en resept på andre p-piller til deg?

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei gjest.. så pussig da. Jeg gikk på Trionetta i noen år før jeg byttet til Yasmine i fjor. Jeg fikk problemer med blødning på det første brettet. Jeg blødde så lenge. Men det gikk over og har ikke hatt noe problemer før denne måneden her. Dette er første gang. Jeg har nesten akkuratt begynt på et nytt brett og har begynt å småblø litt. Derfor må jeg komme meg til lege snart. Jeg blir litt nervøs av det og litt irritert også.. Lurer på hva det kommer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niniel

Jeg byttet fra Trinordiol (samme som Trionetta) til Yasmin for et halvt år siden, fordi jeg hørte den skulle være så bra.

Fikk småblødninger, humørsvingninger, 'puppespreng' og følte meg generelt dårlig. Blødningene og humørsvingningene gikk over etter den første måneden.

Men jeg følte meg ikke vel med Yasmin, så jeg byttet tilbake til Trinordiol for en mnd siden, og er kvitt alle bivirkninger igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har vel ikke så mye å tilføye, men svarer nå likevel. Bruker Trionetta jeg, 3 år til høsten, og har ikke egentlig store plager med dem.

Saken er den at det er potensielle bivirkinger ved alle p-piller, men ulike jenter reagerer ulikt på ulike merker, og ingen kan forutsi hvordan du vil reagere. Om du har mye bivirkninger så bør du vel bytte, men jeg anbefaler rett og slett en prat med legen jeg da. de har vel litt mer peiling på dette enn oss andre.

for min del har jeg nettopp fått ny resept på Trionetta, og det funker fint for meg. Bare så dumt at legen bestemte at jeg skal gå til apoteket hver 3. måned da... (ny lege, den forrige ga meg resept på 6-pakninger, ikke dem med bare 3 brett i) Men funker utmerket for meg. Og sambo er fornøyd (les; ingen baby, enda han syntes i begynnelse at det at noen så små piller skulle være nok, det tvile han nå på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! :lol:

Jeg hadde også store bivirkninger når jeg brukte Trionetta, fikk mye utslett over hele kroppen, og hadde relativt mye menssmerter. Skiftet til yasmin fordi jeg hadde hørt mye bra om det, og at de hadde lite bivirkninger. Har gått på de i ett år nå, har ikke fått noen bivirkninger, har små blødninger og korte mensperioder.

Er veldig fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått på trionetta og Yasmin! Like fornøyd med begge to.

Fikk kanskje litt kviser av Yasmin... :( Men det er alt!

Det sies jo at Yasmin skal ha mindre bivirkninger.

Ellers kan jeg anbefale NuvaRing. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...