Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Katten min (8måneder) var hos dyrlege i dag pga en avrevet klo. Hun fikk narkose mens legen så på henne og fikk smertestillende sprøyte og antibiotika-sprøyte (pga muligens orm, hun veier ikke mer enn 2,3kg og er ganske tynn). Legetimen var ferdig rundt 14.30... Hun går fremdeles rundt og sjangler, tunga stikker litt ut av munnen... Vanlig at det varer så lenge? Når er hun tilbake til "normalt"?
My Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg tror ikke det er så unormalt at katten er fyllesyk enda. Katten min var ikke "seg selv" før dagen etter at den fikk narkose.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Med mindre den har det grusomt varmt (ligger på varmakabler med teppe over og under seg) så pleier det å ta så lang tid ja. Hver gang en av mine katter skal dopes ned så passer jeg på at jeg har time om morgenen (selv om jeg må ta en dag fri) rett og slett fordi jeg ikke har samvittighet til å legge meg når de er susete.
DDuck Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 man skal jo aller helst være der sammen med den de første timene ivertfall etter den har våknet slik at den får i seg vann og ikke prøver å hoppe opp på ting slik at den kan falle ned... Man bør legge katten på en god og varm plass på gulvet med væske lett tilgjengelig og gjerne noe med kjent lukt sammen med den..
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Man bør legge katten på en god og varm plass på gulvet med væske lett tilgjengelig og gjerne noe med kjent lukt sammen med den.. Nå er katten seg selv igjen! Tok bare lenger tid enn jeg husker fra mine tidligere katter. En katt jeg hadde for mange år siden, var raskt i fin form etter narkose. Den passet vi på at var varm hele tiden og vi ga den vann. Hadde vann i nærheten i går også, men tenkte ikke på at hun burde ligge over og under varmt pledd. Da husker vi det til neste gang... La oss sent i gårkveld/natt for vi hadde heller ikke samvittighet til å "forlate" henne alene på stua. Takker for svar, dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå