Gå til innhold

Fugleloppebitt


Silfen

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor jeg kan finne bilder på nett av bitt forårsaket av slike kryp?

Finner info om dem, men ingen bilder.

Datteren min er full i utslett som klør, men ikke syk. Legen visste ikke hva det var.

Vi har ikke fuglereir i nærheten, men det er mulig hun har vært borti noe i påsken.

Noen som vet om fuglelopper kan transporteres og overleve på mennesker?

Eller om de kan overleve på marsvin o.l. som er kjøpt i dyrebutikk der det er fugler på samme rom?

Vi har ingen dyr i huset.

Ingen av oss andre har fått dette utslettet heller.

Det ser ut som små kviser. Etter de har vært der en stund, flyter de mer og mer sammen og ser ut som utflytende små, røde ringer.

Håper noen har litt info å dele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått fugleloppebitt noen ganger fra kattene mine. De har sannsynligvis fanget fugl og hatt loppene på seg når de har kommet inn. Det klør noe helt vanvittig og ser egentlig nesten ut som myggstikk, bortsett fra at de ikke hovner som myggstikk kan gjøre. Snarere en liten rød "kvise" som klør. På beskrivelsen din høres det egentlig ikke ut som det er fugleloppebitt datteren din har fått. De går i såfall bort etter et par dager. Det pleier heller ikke å være så mange av dem, vi (min samboer og jeg) har aldri hatt fler enn et par om gangen. Dessuten sier du jo at dere ikke har dyr eller fuglereder i nærheten. Synes ikke det høres sannsynlig ut at loppene kan transporteres via marsvin. Tror ikke de kan transporteres og overleve på mennesker. Hvis det er fugleloppebitt er det i hvertfall helt harmløst og borte på noen dager.

Kanskje noen andre som har mer info og dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojojo

Hm...det dattera di kanskje har fått er ringorm.. det er jeg nesten bombesikker på siden jeg har hatt det selv. Jeg fikk små røde prikker over hele kroppen og de ble større og større og det ble danna sånne røde sirkler eller rundinger.... jeg gikk til legen og fikk en slags ringorm/sopp krem og shampo... Veldig effektivt og går bort etter 1-2 uker....

- Okey du har hatt fuglelopper, jeg trenger SÅRT hjelp!!!! hvordan skal jeg bli kvitt dem? har akkurat som du beskriver det!!!!!!! har skrifta alle klær og sengetøy, katten låg alltid i senga før men nå tørr vi ikke lenger å ha pus inn...snufs!!! hva skal jeg gjøre, blir gal av å tenke på at de

" LIGGER I SKJUL OM DAGEN, MEN KOMMER FREM OM NATTEN FOR Å SUGE BLOD"ja dette står det faktisk om fugle loppene!!! jeg har helt angst!!!!!!

trenger svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Har du katt er fuglelopper i ny og ne nesten ikke til å unngå, men det er faktisk ikke noe å få panikk for!

Fuglelopper biter og suger blod fra mennesker, men de er artsspesifikke, og det vil si at de ikke kan formere seg på menneskeblod. Med andre ord vil de dø ut hvis de ikke har tilgang på fugleblod.

Mitt beste råd mor fuglelopper er følgende:

Ikke luft dynen ut av vinduet hvis du har et tre med fuglereder rett i nærheten.

Har du fått loppebitt kan du skifte sengetøy og STØVSUGE madrassen godt.

Er du redd for at krekene skjuler seg andre steder i rommet skal du STØVSUGE godt og så kaste støvsugerposen.

Du skal IKKE vaske, lopper trives best i et fuktig miljø.

Hvis bittene klør veldig (det kan de gjøre) smører du med Eurax, Lidokain eller annet klødempende middel.

Disse rådene fikk jeg fra en veterinær da jeg var skrekkslagen etter å ha funnet "et hoppende rusk" (en fugleloppe) på gulvet. Nå blir jeg ikke hysterisk lenger....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...