Tulla2 Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Skal på kurs med hotellovernattinger (jobben betaler). Har ei venninne som bor en liten flytur unna "kursbyen". Er det da mulig at hun kan komme å besøke meg og overnatte på mitt rom, eller er dette ikke lov. Tenker jo at det betales for rommet og ikke for antall personer på rommet (hotellet har kun dobbelrom).
Gjest Gjest Julie Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Skal på kurs med hotellovernattinger (jobben betaler). Har ei venninne som bor en liten flytur unna "kursbyen". Er det da mulig at hun kan komme å besøke meg og overnatte på mitt rom, eller er dette ikke lov. Tenker jo at det betales for rommet og ikke for antall personer på rommet (hotellet har kun dobbelrom). Den som betaler, betaler for rommet... Da er det vel ingen andre enn deg som har interesse av hvem som befinner seg i det rommet.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Det praktiseres litt ulikt, på noen hoteller tar de betalt pr person, på andre pr rom.
Kristaa Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Jeg ville ikke gjort det... Har noe med respekten for arbeidsgiver å gjøre, synes jeg...
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 De aller fleste hotell tar betalt for rommet. Jeg ser hvertfall ingen problemer med dette, såfremt betalingen er den samme uansett.
venus* Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Det er veldig vanlig at man betaler per person på hotell.. Uansett så skal hotellet vite hvem som overnatter der. Spør du meg, så er du utrolig smålig hvis du prøver å snyte hotellet. Også kan det bli noe pinlig hvis det oppdages at dere er to på rommet, slik at arbeidsgiveren din får regningen PS: Du behøver bare å gi beskjed til hotellet og betale mellomlegget selv. Enkelt og redelig. Endret 23. januar 2008 av venus*
Tulla2 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Da spør jeg arbeidsgiver om det er greit - er ganske så sikker på å få JA til svar. + at jeg tar en telefon til hotellet
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Det er veldig vanlig at man betaler per person på hotell. Hvilke hotell er det? Hvis arbeidsgiveren betaler for rommet, og ikke personene, kan jo hovedpersonen "få besøk" sent. Det er ikke alltid hotellet bryr seg så lenge rommet er betalt.
venus* Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Hvilke hotell er det? Hvis arbeidsgiveren betaler for rommet, og ikke personene, kan jo hovedpersonen "få besøk" sent. Det er ikke alltid hotellet bryr seg så lenge rommet er betalt. Alle hotell som tilbyr frokost?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 kan det bli noe pinlig hvis det oppdages at dere er to på rommet, slik at arbeidsgiveren din får regningen Du forutsetter at det ikke tas betalt for rommet, men pr. person?
venus* Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Du forutsetter at det ikke tas betalt for rommet, men pr. person? Jeg har til gode for å bo på hotell hvor et rom ikke koster mer for 2 personer enn for bare én person..
Gjest lissi32 Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Det koster ca 250 kr mer for et dobbeltrom om arb.giver betaler rommet. Dette er for rengjøring av sengetøy og frokost.
Rosalie Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har til gode for å bo på hotell hvor et rom ikke koster mer for 2 personer enn for bare én person.. Dobbeltrom pleier å koste mer for to personer enn for én.
Gjest resepsjonist Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Det varierer sikkert veldig om hotellene tar betalt pr rom eller pr person...dersom det spesifikt ikke er oppgitt betaler man for rommet. http://www.no.lastminute.com/ln/common/cgi...tml#hotel_price http://www.kelkoo.no/ctl/do/compare?from=s...;x=168&y=10 http://www.kelkoo.no/ctl/do/compare?from=s...;x=172&y=10 http://www.kelkoo.no/ctl/do/compare?from=s...p;x=166&y=9
Småsmurf Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Alle hotellene i kjeden jeg jobber i (stoooor hotellkjede) tar betalt per rom ikke per pers. Så langt man ikke skal ha extrasenger ol selvfølgelig. Men her er det samme pris for dobbeltrom enten man er 1 eller 2.
Cata Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har til gode for å bo på hotell hvor et rom ikke koster mer for 2 personer enn for bare én person.. Jeg også
Titta Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Og i hotellkjeden jeg jobbet i for inntil ett år siden (også en stor kjede) tok betalt pr person. Det gjorde de også på to andre hoteller jeg har jobbet på tidligere. Så konklusjonen blir nok at TS bør kontakte hotellet i og med at det tydeligvis er forskjellig praksis på dette.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #18 Skrevet 23. januar 2008 Skal på kurs med hotellovernattinger (jobben betaler). Har ei venninne som bor en liten flytur unna "kursbyen". Er det da mulig at hun kan komme å besøke meg og overnatte på mitt rom, eller er dette ikke lov. Tenker jo at det betales for rommet og ikke for antall personer på rommet (hotellet har kun dobbelrom). Så lenge de betaler for dobbeltrom, så kan du bruke begge sengene. bare gi bekjed om at du har besøk.....sånn at hotellet vet hvor mange som befinner seg i tilfelle.....
Gjest Reisende Skrevet 24. januar 2008 #19 Skrevet 24. januar 2008 Alle hotellene i kjeden jeg jobber i (stoooor hotellkjede) tar betalt per rom ikke per pers. Så langt man ikke skal ha extrasenger ol selvfølgelig. Men her er det samme pris for dobbeltrom enten man er 1 eller 2. Reiser en del i jobb selv og overnatter på Thon, Rica, Choice, SAS og andre større kjeder. Såvidt jeg har fått med meg betales det for rommet. Når jeg får dobbeltrom, selv om jeg bare reiser som 1 single, betales det for dobbeltrommet. Når det betales for rommet ligger det i kortene at man har frokost for to i dobbeltrom. Men klart, vil du være veldig ordentlig er det jo bare å informere hotellet om at dere blir to til frokost. Prisen er altså uansett den samme for arbeidsgiveren.
Titta Skrevet 24. januar 2008 #20 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Må si jeg stiller meg litt undrende til det. Når jeg går inn på både Thon, Choice, Radisson SAS og Rica sine sider så får jeg forskjellige priser opp når jeg prøver å bokke enkelt- og dobbeltrom. Noe som også stemmer overens med min erfaring fra jobb ved flere hoteller, nemlig at det koster mer å leie ett rom for to enn for en. (dobbeltrom får en stort sett uansett, det er vel ikke så mange hoteller i Norge som har rom med kun en enkeltseng lengre. Det er lite lønnsomt) Jeg skal selvsagt ikke si at alle hoteller gjør det på den måten, og jeg vet at endel hoteller har firmaavtaler med bedrifter, evt. reiseoperatører, som gjør at en betaler samme pris for enkelt- og dobbeltrom. Men uten spesialavtaler kan jeg ikke helt forstå annet enn at det er mest vanlig at det er forskjell i pris. Endret 24. januar 2008 av Titta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå