Gå til innhold

Når det ringer i telefonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har vel opplevd å bli oppringt av ukjente (eller kjente) personer som oppfører seg merkelig. Enten fordi de har ringt feil, men nekter å innse det, eller som bare vil plage deg.

Noen som vil dele morsomme eller skremmende opplevelser?

Etter at jeg flyttet inn i min første leilighet overtok jeg tydeligvis et telefonnummer som hadde tilhørt en populær fyr. Til stadighet ringte det tvilsomme personer og spurte etter denne karen. Stort sett mannfolk med sløv stemme eller berusede personer som ikke ville godta at fyren ikke hadde dette nummeret lenger.

Men så ringte telefonen en natt. Det var en dame i andre enden som ba om å få snakke med denne personen. Jeg hadde sovnet og svarte litt irritert at jeg hadde overtatt dette nummeret. Kvinnen var tydeligvis ganske full og nektet å godta fakta. Jeg gjentok det jeg hadde sagt og la på røret.

Kort tid etter ringte hun igjen. Da ble jeg anklaget for å være den nye dama til denne fyren. Jeg nektet og la på igjen. Men dama fortsatte og ringe. Til slutt ga jeg røret til min daværende samboer. Han bekreftet at denne karen ikke bodde der og ba henne om gi seg!

Men dama ringte og ringte og ringte. Til slutt la vi røret av og sovnet.

Episoden gjentok seg natta etter... Samme dama!

Så måtte vi ringe opplysningen og få telefonnummeret til denne fyren.

Da hun ringte rett etterpå fikk hun nummeret vi hadde fått oppgitt.

Hun ringte aldri igjen.

En annen episode hadde jeg på jobben.

Det ringte en mann som stønnet og bar seg. Han fortalte at hans var 32 cm lang :ler: . Jeg mente at det var umulig å ha så lang nese. Men jammen ringte han igjen. Da spurte jeg om kundenummeret hans (jeg satt på telefonsupport). Han var visst ikke interessert i å snakke mer med meg etter det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde en stund i en populær turistkommune, og var så heldig å arve det gamle telefonnummeret til turistinformasjonen! Det ringte en vanvittig mengde utenlandske turister som lurte på alt fra laksefiske til båttider og hotellovernattinger...

Jeg ble etterhvert veldig flink til å fortelle at de hadde fått nytt nummer, og lærte selvfølgelig det nye nummeret utenatt. De ville ikke gi seg hvis ikke de fikk opplyst det nye nummeret, vettu :blunke: Heldigvis snakket de fleste engelsk...

I tillegg ble jeg rimelig lei :roll:

Det var utrolig godt å få nytt telefonnummer da jeg flytta derfra...

Gjest Anonymous
Skrevet

En gang ringte ei dame meg på mobilen og jeg tror hun ble temmelig forfjamsa da jeg svarte. Hun skulle ringe til sin egen mobiltelefon, fordi hun ikke visste hvor hun hadde gjort av den. Desverre ringte hun feil nummer! Tror ikke hun forventet at noen skulle svare.

Så en historie om broren min. Han var på besøk hos et vennepar en gang, og hadde mobiltelefonen i lomma. Sannsynligvis var ikke tastelåsen på for han ringte til foreldrene våre. Mamma tok telefonen og hørte at han var i bakgrunnen, hun prøvde derfor å plystre for at han skulle ta frem telefonen. Broren min sa da: "Silje, hører du plystring" til hun han var hos. Hun hørte selfølgelig ingenting, og broren min skjønte jo ikke at lyden kom fra telefonen hans.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg opprettet fasttelefon-linje for en stund tilbake, og jeg har tydligvis overtatt det gamle nummeret til ei eller anna dame...Det har ringt og ringt og ringt. Ikke så mye fra private - men fra alskens annet - bedrifter, telefonslag, aviser og ditt og datt...Jeg ble rimelig lei - det var minst en telefon pr dag en periode...

Og kan man tenke seg noe verre enn å bli oppringt av selgere som skal snakke med NN, og når jeg forklarer ståa, så sier de: "Nei, men da kan jeg jo snakke med deg, da jo!" Jaaaa, jippi! Ikke nok med at man har ørten selgere på telefonen hver uke, men nå ble det dobbel dose - både de som ringte henne, og de som ringte meg...Heldigvis har det sluttet nå, da. :wink:

Ellers fikk jeg en del sms fra et ukjent nummer her forleden - spurte om masse rare ting, akkurat som om jeg skulle kjenne personen. For hver sms svarte jeg at jeg ikke forstod hva som ble ment, og at sms'en nok var ment til en annen - men nei, det fortsatte og fortsatte. Til slutt gav det seg jo, da...men jeg lurer på hva folk tenker...Hvis man virkelig tror at man sender til rett person - og får beskjed om at det er feil nummer...Hvorfor sjekker man da ikke opp? Men selvfølgelig, det kan ha vært noen som hadde litt lite å bedrive tiden med da, og syns dette var fryktelig morsomt... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ellers fikk jeg en del sms fra et ukjent nummer her forleden - spurte om masse rare ting, akkurat som om jeg skulle kjenne personen. For hver sms svarte jeg at jeg ikke forstod hva som ble ment, og at sms'en nok var ment til en annen - men nei, det fortsatte og fortsatte.

Det samme skjedde med meg en gang, tror det var en utlending som skrev, virka sånn på språket. Jeg forklarte også flere ganger at det var feil nr, men vedkommende nektet og godta dette og skrev at dette var nr til hvem det nå var han skulle sende sms til. Irriterende med folk som ikke skjønner slikt ja.

Skrevet

Jeg hadde en gang et telefonnummer som var nesten likt nummeret til en pizzasjappe i nærheten. Kun siste siffer var forskjellig.

Mange som ringte til oss for å bestile "en stor pizza med skinke og en cola" :ler: Ble litt lei, ja.

Skrevet

Jeg har også fått tekstmeldinger som skulle være til en annen person, med samme navn som meg. Er ikke registrert med privattelefon, men på mobilen får jeg stadig både SMS og samtaler som er til navnesøstera mi.

Til gjengjeld har hun fått posten min et par ganger!

Skrevet

En dame ringte til meg en lørdags formiddag og bestilte "bord for 4 på ikke-røyk til kl. 20.00".............

Kjapp som jeg er :roll: så svarte jeg: "Søren - at du ikke sa fra før, så skulle jeg kjøpt inn litt ekstra til du kom"

Det endte med latter.............viste seg at jeg har nesten-det-samme-nr som et utested her i byen! :ler:

Etterpå så skjedde det et par-tre ganger at noen har ringt hit i samme ærend............ men da har de spurt først: "er det hos Restauranten".........så da er misforståelsen oppklart før bestillingen kommer....... :ler:

Gjest dorian
Skrevet

9 av 10 som ringer meg på fasttelefonen er telefaxer.

Så hvis jeg ikke tar telefonen: jeg er tom for papir! :ler:

dorian

Skrevet

Jeg fikk en melding på mobilsvar en natt for langt tilbake. En nokså beruset dame som fortalte den hun tydeligvis trodde hun ringde til at de desverre ble forsinket for de fikk ikke taxi ...og om denne kunne hente de for en eller annen var syk.....Og så sa hun at de stod og ventet utenfor (et eller annet utested )...og at hun håpte det ville gå kjapt.

Stakkar ...lurer på hvor lange de ventet jeg .... :o

:hoho:

Gjest gjest1
Skrevet

Da kjæresten min bodde på Os, hadde han bare et siffer iforskjell fra en dyrenes samaritan i bygda.

Det var utrolig mange som ringte og ville ha han til å overta katter, marsvin og gud vet hva. Og som bokstavligtalt skjelte han ut da han sa som sant var at de hadde ringt feil, og han dessverre ikke kunne overta dyrene deres.

I tillegg fikk han mange spørsmål om dyrestell ol. Ble litt slitsomt siden de ringte til alle døgnets tider.

Skrevet

Vi har hatt stooore problemer med telefaxer til telefonen på jobben. Vi har en vanlig analog telefonlinje og stadig ringer det fra en fax. Når vi svarer sier det bare *piiiip*. Vi legger på og 1 minutt senere skjer det igjen.

I de fleste tilfellene har vi satt over telefonen til en mobiltelefon for å få tak i nummeret. Så ringes opplysningen for å finne ut hvor faxen sendes i fra og for å få nummeret dit.

Det aller verste er at faxen kommer fra samme sted HVER ENESTE GANG!

Jeg har ringt og ringt, bedt dem om å endre nummeret i registeret sitt og det skal de selvsagt gjøre. Men mest sannsynlig ligger telefonnummeret til jobben på en hurtigvalgs-knapp på faxen der og faxen er innstilt på repetisjon.

Har ikke hørt fra denne faxen på en stund nå, så det er mulig at de har klart å endre det!

Skrevet

Plagsomt med folk som har feilprogramert faxen sin! Var en dag på jobb at telefonen ringte i ett sett, og når jeg tok telefonen var det sånn fax-skrapelyder som var skikkelig høye. Skrev opp nr og søkte det opp på gule sider. Var selvfølgelig et faxnr... Fikk ringt bedriften og be de slutte og sende fax til telefonnr vårt...

Var visst noen som hadde blandet faxnr vårt med telefonnr vårt...

Skrevet

Min telefon ringer aldri. For linja er som regel opptatt på KG :ler:

Skrevet

Jeg får aldri slike telefoner. Noen ganger ringer det noen på mobilen som er feil, men det teller jo ikke :blunke: Men jeg kan ringe litt feil i blandt, og da forundrere deg meg hvor mye sure og frekke folk som er i den andre tråden. Kanskje de er sur for at telefonen ikke var til dem alikevel. Vel, uansett, så sier jeg "beklager", men men kjærringene er så sure - de bare klasker telefonen på. (stakkar.)

Men jeg husker jeg ringte feil en gang. Jeg skulle ringe min venninne, så ringte jeg feil nummer, men kom til en jente som hadde samme stemme (vel, det lignet litt da :wink: ). Jeg trodde hun kødda med meg. Hun påstod hardnakket at det ikke var henne, mens jeg sa imot. :ler: Lo godt etterpå......

Gjest gjesta
Skrevet

Har en venninne som ofte ble oppringt fra en fax. Da hun undersøkte hvem som hadde hatt nummeret tidligere viste det seg å være politiet. Hadde en lei tendens å ringe på natta :x

Da jeg flyttet kunne jeg velge telefonnummeret mitt. Fyren fra Telenor begynte å ramse opp. Så sa han at han skulle sjekke opp brukte nummer som var ledige. Da sa jeg pent nei takk :)

Skrevet
Men jeg husker jeg ringte feil en gang. Jeg skulle ringe min venninne' date=' så ringte jeg feil nummer, men kom til en jente som hadde samme stemme (vel, det lignet litt da :wink: ). Jeg trodde hun kødda med meg. Hun påstod hardnakket at det ikke var henne, mens jeg sa imot. :ler: Lo godt etterpå......[/quote']

:ler: det der har jeg gjort en gang. Var helt sikker på at venninna mi bare kødda med meg, og diskuterte det leeenge med stakkaren i andre enden... helt forferdelig da det begynte å gå opp for meg at vedkommende var en fremmed :oops:

Men i dag kan jeg le av det :ler::ler::ler:

Skrevet

Vi hadde tidligere et nummer som var nesten identisk med Norsk Gjenvinning. Tror jeg hadde 4-5 telefoner daglig når jeg var hjemme på dagtid, det var ganske irriterende selv om misforståelsen alltid ble fort oppklart.

En kveld skulle jeg ringe en venninne. En totalt ukjent jente tok telefonen, og jeg ble litt satt ut. Tilslutt spurte jeg om mamma'n hennes var inne fordi min hjernecelle hadde fått det for seg at det måtte være datteren på ca. 3 år. "Nei, jeg er barnevakten" svarte hun! Gjett om hun sikkert ble forbanna som tok henne for å være 3 år da :oops:

-valla-

Skrevet

Mob. nummeret er det sjelden noen ringer feil på. Men nummeret hjem er likt, bortsett fra siste nummer med et treningsstudio. Fikk noen tlf som skulle vært dit når jeg bodde hjemme ja. "Når begynner step-timen i dag?! "Har dere ledige solarium?"

Skrevet

Da mine foreldre fikk nytt nummer så fikk de telefoner fra utlandet - bla Japan fra personer som ville ha tak i en bedrift. heldigvis fikk de da byttet nummer - for de er ikke gode på engelsk og det ble svært flaut og stressende med de samtalen for de ....og det kan jeg godt forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...