Gå til innhold

Statens innkrevingssentral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått brev om utleggsforretning..men slik jeg forstår det så har jeg mulighet til å sende en oversikt over mitt økonomiske liv slik at de ikke trekker penger fra meg som jeg ikke har...Er det slik? Fikk penger på konto idag men nå er alle de borte og det er enda ikke spesifisert på kontooversikten over hvor de har tatt veien..

Kan det være statens innkrevingssentralen som bare har tatt dem sånn uten videre..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde nok ta kontakt med dem og spørre direkte.

Jeg vet bare at her på jobb, så kommer det av og til brev fra dem om å trekke enkelte arbeidstakere - av ulike årsaker (som står klart og tydlig hva det gjelder) - og jeg forutsetter at den det gjelder har fått brev om det?

Skrevet

Statens Innkrevningsentral tar i utgangspunktet ikke penger fra kontoen din, etter at de er satt inn. De tar trekk i lønna di før arbeidsgiver setter den inn på din konto. SI tar heller ikke hele lønna di, men skal la det være noe igjen til livsopphold ol.

Vanlig prosedyre er at de først sender ett brev med varsel om utleggsforetning, som du har en frist til å gi tilbakemelding på, hvor du legger frem dokumentasjon på inntekt og faste utgifter, og de beregner da ett månedlig trekk med utgangspunkt i dette. Og selv om du ikke svarer på dette i det hele tatt tar de høyde for standard satser før de beregner trekk, og skal også sende deg ett brev om hvor mye du blir trukket, og fra når dette iverksettes.

Men kontakt banken og arbeidsgiver og forsøk å finn ut hva som har hendt.

Skrevet
Du burde nok ta kontakt med dem og spørre direkte.

Jeg vet bare at her på jobb, så kommer det av og til brev fra dem om å trekke enkelte arbeidstakere - av ulike årsaker (som står klart og tydlig hva det gjelder) - og jeg forutsetter at den det gjelder har fått brev om det?

vil det si at arbeidsgiver får beskjed om hvorfor beløpet trekkes ? høres jo merkelig ut.

Skrevet
vil det si at arbeidsgiver får beskjed om hvorfor beløpet trekkes ? høres jo merkelig ut.

Det står på brevet som arbeidsgiver mottar hvem som krever pengene av den ansatte, ja ... f.eks. en tannlege.

Skrevet
Det står på brevet som arbeidsgiver mottar hvem som krever pengene av den ansatte, ja ... f.eks. en tannlege.

joda, det er logisk men bortsett fra det så har de jo ikke krav på annen informasjon. mulig jeg feiltolket innlegget litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...