Frøken Freken Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg skal begynne å betale ned på studielånet mitt, og finner ikke svar på akkurat det jeg lurer på på hjemmesidene til Lånekassa. La oss si at jeg har et terminbeløp på 4500 kroner, men ønsker å betale månedlig. Da sier lånekassa at jeg skal dele beløpet på 3 og passa på at alt er betalt inn innen forfall. Nå er saken den at jeg kan tenke meg å betale 2000 i måneden, noe som til sammen vil bli mer enn terminbeløpet mitt. Kan jeg gjøre det, eller må jeg ha ekstra giroer og bruke dem ved høyere innbetaling enn akkurat det terminbeløpet er? Hvis noen har skjønt hva jeg mente.....
Antagonist Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Det går helt fint, men du får ikke "hjelp" av Lånekassen til dette. Du kan betale så mye du vil når du vil, så lenge du angir kundenummeret ditt. Du kommer til å få giroer hvert kvartal, men det kommer til å stå noe slik som at "du har allerede betalt inn et høyere beløp, og trenger ikke betale denne regningen".
Frøken Freken Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Det går helt fint, men du får ikke "hjelp" av Lånekassen til dette. Du kan betale så mye du vil når du vil, så lenge du angir kundenummeret ditt. Du kommer til å få giroer hvert kvartal, men det kommer til å stå noe slik som at "du har allerede betalt inn et høyere beløp, og trenger ikke betale denne regningen". Ok, takk. Vet at alle sier at det er så bra lån å ha osv, men jeg har lyst til å bli kvitt en del av det mens jeg har råd. Så får jeg heller gå litt ned hvis økonomien skulle snu. Da satser vi på litt høyere månedlig innbetaling:)
Cr@sh Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Men husk på at du kan få "strafferente" hvis du har fastrentelån.
happyhappy Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg hadde ikke store lånet, men jeg valgte å kline inn alt med en gang istedet for å la det gå fem år. Så det kan du absolutt gjøre.
Cata Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Går helt fint. Jeg gjorde det og "tjente" nesten et helt år på å betale inn litt ekstra jevnt og trutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå