Gå til innhold

Vil gifte meg i en tropisk strand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlovet i andre år og begynner såvidt å tenke på å gifte meg i utlandet på en strand:D

Noen forslag på hvor i verden det finnes et vakkert sted med lite (helst bare oss) turister?Kanskje en øy for oss selv? Jeg har vært på ferie ulike steder og sett flere brylluper, ikke så fint at masse turister som bader sitter og ser på et bryllup som skjer lenger bortenfor...

En annen ting er gjester, har liten familie og ett par venner så tror ikke det blir så mange, ville dere spandert tur eller bedt dem om å spare om jeg planlegger dette lang tid i forveien?Det blir jo dyrt...Tenkte da å ha litt opplegg for alle slik at de kan være med på aktiviteter i løpet av tre uker, nesten som bryllupsfeiring som varer i tre uker:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil gifte deg I stranda? Hva med standa- er ikke det mer behagelig :-)

Skrevet
Du vil gifte deg I stranda? Hva med standa- er ikke det mer behagelig :-)

:fnise::hoho: jeg tenkte akkurat det samme! ;)

Skrevet
:fnise::hoho: jeg tenkte akkurat det samme! ;)

Sand under brudekjolen er nok ukos.

Skrevet

ok beklager skrivefeil fant ut av det etter at innlegget ble aktivert..

Uansett, dere hjelper ikke...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

hmm, angående penger og sånn... skal vi se...

- jeg måtte brukt TRE av fem ferieuker jeg har på et helt år.

- jeg måtte betalt mangfoldige tusen for reisen/hotell/transport/livsopphold/lommepenger.

- jeg måtte tilbringe denne såkalte ferien sammen med slekt/venners slekt.

...og alt dette for å delta på noen andres bryllup? jeg personlig ville seriøst ledd meg skakk hvis noen i det hele tatt hadde forslått det der...

Skrevet

Ville kanskje vurdert å korte ned reisen litt, 1 eller 2 uker er mer enn nok (avhengig av hvor langt dere reiser).

Hadde det vært meg hadde jeg også spandert enten flyreise eller hotell på gjestene, eller helst begge deler om jeg hadde hatt råd (iallefall de nærmeste som jeg virkelig ønsket å ha der).

Har ikke noe veldig godt tips til sted, men vet at bl.a. Sandals (http://www.sandals.com/) har bryllupspakker. Hvor privat det er og hvordan det er lagt opp vet jeg ikke så mye om.

Lykke til med planleggingen! :)

Gjest Gjest_Alyssa_*
Skrevet

Min erfaring er at svært få tar seg råd til en så dyr og lang ferie for et bryllup.

Til og med i nærmeste familie og omgangskrets kan folk melde avbud pga økonomi + at man skal koordinere ferier osv til denne begivenheten.

Har dere råd til å spandere ferie på x -antall mennesker i 3 uker for å delta på feiringen, så gjerne for meg. Men jeg ser nok mye annet de pengene kunne vært brukt på.. (men det er bare meg..)

Hvis drømmen din er å gifte deg på en strand er det masse fine strender i gode gamle Norge også.

Evt ta med dere forlovere til vielsen i utlandet og hold en fest når dere kommer hjem.

Skrevet

Vi giftet oss i Florida og det var faktisk endel venner/familie som ble med oss.

Vi sa ifra over 1 år i forveien.

Vi var der i 2 uker - alle de andre var kun 1 uke.

Vi var forberedt på at det kunne bli bare oss og ventet ikke at noen skulle bruke ferien sin på oss....men det var det altså en god del (vi var 15 totalt) som ville.

Men veldig privat var det ikke. Seremonien var jo det - men etterpå var det mange som så oss. Feks der vi tok bilder og der vi spiste.

Skrevet

Høres lurt ut sånn som *emma* gjorde det. Be gjestene en uke, og bli lengre selv. Da får man jo mer tid til å bare nyte tiden som nygifte..:) se på www.paradisreiser.no, der arrangerer de iallfall bryllup på noen eksotiske reisemål.

Skrevet

PS: våre gjester betalte reise og opphold selv.

(Derfor forventet vi heller ikke at noen skulle bli med.)

Noe ingen av søstrene til mannen heller gjorde....

Skrevet

Det ligger jo en artikkel på toppen her nå om 20 hotte bryllupstrender, du kan jo se om du finner en passelig strand der.

Skrevet

Jeg synes tre uker høres veeeeldig lenge ut. Hadde i likhet med andre her, kortet det ned til en uke (jeg synes til og med at to uker er altfor mye).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...