Gå til innhold

Hvordan flette med 4 "tråder"

Anbefalte innlegg

Gjest StearinPikken
Skrevet

Jeg har så lyst å lære meg hvordan jeg kan flette med 4 "tråder" istedet for 3.

Vet ikke hva det heter, så aner ikke hva jeg skal se etter. Syntes det er så fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva det heter, så aner ikke hva jeg skal se etter. Syntes det er så fint.

Litt vansklig å forklare, men du gjør som med tre "tråder". Altså, det er heletiden de to ytterste, på hver sin side, som skal inn i fletta. Litt dårlig forklaring, men kanskje du kan prøve med garn før hår? Det vansklige er vel å holde styr på alle "trådene". Lykke til da :)

Skrevet

Jeg gjør det litt annerledes...

Jeg tar den ytterste til høyre, tar den forran den andre, bak den tredje, forran den fjerde. Da havner den helt til venstre, og jeg tar da nummer to på samme vis, og nummer tre, og nummer fire, og nummer en igjen.

Slik kan jeg derved flette med 3, 4, 5, 6, 7 eller hvor mange jeg vil etter eksakt samme mønster. For bare se for deg når du fletter med tre, det er egentlig det du gjør da. Du tar en til høyre, legger den forran den i midten, så tar du den til venstre og legger over den du nettopp la bort i midten, dvs i praksis legger du altså den første tråden forran den andre, og bak den tredje.

Skrevet

Du kan finne en del instruksjoner på denne siden. Her har du instruksjon på hvordan å flette med fem "tråder", er jo samme teknikken regner jeg med :gjeiper:

Skrevet

Det er vel fishtail du mener.

Forøvrig mye enklere å lære slikt "live" enn å se på bilder. Ta et søk på youtube, finner mye der. Søkeord: braided hair, braid hair, fishtail braid..osv

Gjest StearinPikken
Skrevet

Det var fishtail jeg mente ja :Nikke:

Har sett i blader før en litt løsere versjon. Dette må jeg øve meg på. Har mye hår, så jeg ser for meg at det kan bli litt stress.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Natasha_*
Skrevet

Hvis du går på www.salongen.blogg.no så viser hun deg på video hvordan det gjøres! :D Masse bra hårtips og flettevideoer der!! :) Lykke til

Skrevet

ooooo! Dette vil jeg også teste ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...