Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arrgh.. Enda et bomkjøp!

Kjøpte Dior sin foundation Eclat Skin, men er ikke fornøyd nå heller.

Er egentlig fornøyd med HR Color Clone men lei av den da jeg alltid faller tilbake på den etter diverse bomkjøp.

Er det noen som har en "magisk" foundation å anbefale? Som tryller huden til å bli perfekt.. :roll:

Den må ikke være for tykk, helst se ganske naturlig ut..

Liker ikke mineralsminke..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Du bør absolutt få tak i en prøve på den aller nyeste foundationen fra Dior, nemlig den som heter Dior Forever. Den er lettflytende som Color Clone, men i tillegg dekker den litt mer, og sitter ekstremt bra. Fargene er også veldig fine.

(dessverre for min egen del tålte jeg den ikke, og måtte levere den tilbake, men jeg har veldig sensitiv hud).

Skrevet

Oj, den så jeg på.. Så ut som fargene var fine! Søren og at jeg ikke tok den i stedet! :(

Jaja.. Får kjøpe den evt. få prøve på den neste gang.

Tusen takk for tips! (Burde vel spurt om råd før jeg shoppet)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg synes stort sett Dior har så snåle farger, i hvertfall i den midtre delen av skalaen. Denne hadde derimot veldig fine farger, og konsistensen var en drøm.

Hvis du har tilgang til Make Up Store, er forresten deres Liquid Foundation veldig bra, også. Den er ganske lett, og gir et naturlig resultat. Prisen er også sympatisk; 245 kroner. :)

Skrevet (endret)
Hvilke foundationfarger har du ellers, da? i andre merker?

Godt poeng...Jeg har medium i id.bare minerals.Men om sommeren blir den for lys.

Og jeg har tOr/combination hud.

Endret av MBelucci
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg har en medium hudtone, og 031 var veldig bra. Om sommeren vil jeg nok bruke solpudder over, men det er bedre enn å få en for mørk foundation som gjør at man ser oransje ut.

(jeg bruker ellers Chanel #40 beige, Rubinstein #23 biscuit, og medium beige/medium tan i Bare Minerals.)

Skrevet
Jeg har en medium hudtone, og 031 var veldig bra. Om sommeren vil jeg nok bruke solpudder over, men det er bedre enn å få en for mørk foundation som gjør at man ser oransje ut.

(jeg bruker ellers Chanel #40 beige, Rubinstein #23 biscuit, og medium beige/medium tan i Bare Minerals.)

Takker:)Det hjalp.Men jeg er sA veldig usikker pA hvilken hudtone jeg har.Om jeg har gul,rosa hudtone.Golden eller ikke.utrolig vanskelig synes jeg.

Jeg gidder ikke gA til parfymeri,for der prakker de pA deg alt utenom hva du egentlig vil ha.

Sa fra nett..

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Når du blir brun, blir du gulbrun eller rødbrun? Hvis du ser på blodårene på baksiden av håndleddet, ser de grønne (varm hudtone=gul) eller blå (=kald tone) ut?

Hva slags hår- og øyenfarge har du opprinnelig? Hvis du er mørk, og blir raskt brun og får en gyllen tone, er det en god sjanse for at en gultonet foundation vil passe best. Generelt er det vel slik at de aller fleste ser bedre ut i en moderat gultonet foundation.

Skrevet
Når du blir brun, blir du gulbrun eller rødbrun? Hvis du ser på blodårene på baksiden av håndleddet, ser de grønne (varm hudtone=gul) eller blå (=kald tone) ut?

Hva slags hår- og øyenfarge har du opprinnelig? Hvis du er mørk, og blir raskt brun og får en gyllen tone, er det en god sjanse for at en gultonet foundation vil passe best. Generelt er det vel slik at de aller fleste ser bedre ut i en moderat gultonet foundation.

Jeg blir gulbrun.Og en kald tone.jeg har blondt hAr med blA Oyne.

Ble litt klokere ja....hihih:)

Skrevet

Er helfrelst på Dior Forever jeg også, men fargen er blitt for mörk for meg nå som jeg er vinterblek desverre. Og den lyseste er jo hvit:S So what to do?

Får i alle fall håpe at de utvider fargesortimentet.

Men har lest at Estee Lauder har en helt fantastisk foundation som heter Double Wear. Får helt sinnsyke reviews på makeupalley i alle fall:) Tror jeg må sjekke den ut neste gang.

Og i fölge nettsiden deres er den "Oil-free. Fragrance-free. Non-acnegenic. Dermatologist-tested."

Skrevet

I eclat kjøpte jeg 300, den er for lys på en måte men blir oransje ved hårfestet og ved brynene, uansett hvor mye jeg gnir. I HR har jeg caramel(tror jeg-orker ikke se etter)

Tror jeg må få tak i forever i morgen, høres ut som den er verdt en sjekk..:)

Har Make Up store i nærhet, kan prøve de også, men jeg fikk en prøve på alle de hadde, og likte ingen.

Skrevet

vil anbefale foundation fra Lancome Photogenic Lumessence ca kr 335

Skrevet
vil anbefale foundation fra Lancome Photogenic Lumessence ca kr 335

Hvordan er fargene...? Konsistens?

Skrevet

total finish fra Kanebo er min absolutte favoritt!! Den dekker meget bra, finnes i mange fargetoner og ser svært naturlig ut. Er absolutt å anbefale!!

Skrevet

Ok, da ble det Double Wear fra Estee Lauder..

De hadde nesten ikke noen farger i Forever igjen, så jeg hadde ikke noe valg. Skal prøve den straks, fargen så fin ut Shell Beige, og hun garanterte at den var den mest holdbare makeup-kremen på markedet.. (Må lære meg å ikke stole blindt på de i parfymereiet :roll: )

Skrevet

Hva koster Diorskin Forever foundation'en? Finnes den noen steder på nettet? Jeg finner den ikke på ebay engang, og regner med jeg må ha den aller lyseste fargen (som jeg alltid må).

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Hva koster Diorskin Forever foundation'en? Finnes den noen steder på nettet? Jeg finner den ikke på ebay engang, og regner med jeg må ha den aller lyseste fargen (som jeg alltid må).

Den er ganske ny, så det er ikke sikkert du finner den på nett foreløpig. Den kostet 330 kroner da jeg kjøpte den. Jeg tror 010 er den lyseste fargen.

Skrevet
Den er ganske ny, så det er ikke sikkert du finner den på nett foreløpig. Den kostet 330 kroner da jeg kjøpte den. Jeg tror 010 er den lyseste fargen.

Takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...