Epona Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Hjelp - det skal være karneval i barnehagen, og jeg trenger iddeer til kostyme til min ett år gamle gutt. Har dårlig råd og vil helst unngå å måtte kjøpe noe, så rimelige hjemmelagde tips er supert, men tar i mot alle ideer for utkledning av småtasser!
bizzy Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 I vår barnehage har jeg sett små mus, de har hatt grå strømpebukse og body/genser med påsydd hale og litt kajal i ansiktet Veldig søte! Små pirater har hatt sorte t-shorter som sikkert tilhørte mor eller far, belte i livet, papirhatt og hjemmelaget øyelapp. Var veldig mange prinsesser blandt jentene.. hvite store tshorter, glitter i liver, hjerter i kinnene og krone på hodet, gutter kan jo evnt være prins Her skal vi også snart ha karneval med norske eventyr som tema... Så her blir det vel endten pirat (kaptein sabbetamm) eller skogmus tenker jeg
Gjest nextlife Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Hvit strømpebukse, hvit genser, sy en dusk på baken på strømpebuksa, hårbøyle med ører på,- litt rosa i kinnene, og noen prikker og følehår,-og vips du har en liten kanin
Gjest **** Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du har Ikea i nærheten selger de pakker med masker/hodepynt for en billig penge. For eksempel tror jeg de hadde kaninører og maske, hund og marihøne. Husker ikke helt prisen, men kanskje det var 35 kroner? Komplettert med strømpebukser og trøyer i passende farger kan det bli veldig bra!
Gjest Lotus Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 En striesekk der man klipper hull til hodet og armer og monterer hale bak i form av en taustump. Sy på filt-lapper med synlige store sting, bust til håret og tegn store fregner i ansiktet: fips så har du småtroll
Gjest Fëawen Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Ditt barn har ikke en sånn fin dyre morgenkåpe med hette? F.eks frosk, and. . En body og strømpebukse til den og den lille er klar for fest
:-) anna Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Ensfarga strømpebukse og ensfarga body. Sy på en hale, og tegn dyreansikt i ansiktet. Vi hadde en sebra-maske som jeg hadde kjøpt på Amadeus Dyrepark, dermed tegna jeg striper på en hvit strømpebukse og en hvit body (begge var på vei til å bli for små) og sydde på en hale
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Støtter forslag om påsydde haler og litt værhår og røde kinn og denslags. Ettåringer finner seg gjerne ikke i masker i ansiktet eller ubehagelige kostymer.
Gjest Epona ikke innl. Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Tusen takk for masse flotte tips!! Tenker han blir en hund eller noe. Med brun body og brun strømpebukse, og kanskje en svart voksen-t-skjorte utenpå som jeg kan klippe til på en eller annen måte, og lage en hale og sminke en snute og værhår.
ashera Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Sjørøver er også enkelt. Brett opp jeansene, ha stripete sokkker og stripete genser (LOGG på H&M har noen billige og fine), og så kan man kjøpe en billig sjørøverhatt eller knytte et skaut på hodet. Enkelt og greit, og ting som barnet kan bruke som vanlige klær etterpå, bortsett fra hatten.
Gjest Gry Skrevet 7. februar 2011 #11 Skrevet 7. februar 2011 Hjelp - det skal være karneval i barnehagen, og jeg trenger iddeer til kostyme til min ett år gamle gutt. Har dårlig råd og vil helst unngå å måtte kjøpe noe, så rimelige hjemmelagde tips er supert, men tar i mot alle ideer for utkledning av småtasser!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2011 #12 Skrevet 7. februar 2011 Hei, var i samme situasjon en gang. Tok på gutten fintøy, med gammel penskjorte. På brystlommen tusjet jeg på et rødt kors, og jeg puttet "ting og tang" i lommen, bl.a. tomme penner som skulle forestille personsøker og penn. Var heldig og fikk låne lekestetoskop av noen. Vips så hadde vi en strålende fornøyd doktor/kirurg foran oss. Enkelt og billig hvis man kan ofre en skjorte/t-skjorte til formålet. Flere av småbrødrene hans har brukt dette etterpå. Gry i Son
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #13 Skrevet 7. februar 2011 Ungen min var en gang baker. Tok på et bakeforkle, bakeskaut og hvit strømpebukse og hvit, litt stor genser. Hadde litt mel i kinnene + noen pepperkakeformer i et tau.
Sign Skrevet 7. februar 2011 #14 Skrevet 7. februar 2011 Klovn gjorde stor lykke hos 2-åringen en gang. Hadde 2 enkle stoffbukser i ulike farger (sånn collegegenser-aktig) som gikk an å ofre. Klippet dem opp slik at bena var adskilt og sydde dem sammen igjen med motsatt farge (bukse med ulike farger på føttene). Oppe hadde han en genser i en av fargene som buksa var. Brukte reststoffet fra buksa til å lage store "knapper" eller dusker som jeg sydde fast foran på genseren. Litt rød hårfarge (eller klovneparykk om du kan skaffe det) og klovneansikt. Kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå