Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
(VG Nett) Likestillingsombud Kristin Mile mener mannen på fotgjengerskiltet må byttes ut med en kjønnsnøytral figur.

Jammen har likestillingen kommet ut i trafikken også. Måtte le litt da jeg hørte dette, for hvor firkanta er det lov å være? Er det egentlig noen som tar seg nær av at det er en mann med hatt på skiltene? Personlig har jeg ikke tenkt over det heller....

Sjefingeniør Geir-Ove Nordgård i Vegdirektoratet sier til VG Nett at det vil koste nærmere ett tusen kroner :o per skilt å bytte ut skiltene. Han har ikke oversikt over hvor mange slike skilt som finnes, men sier at skiltene byttes ut etterhvert som følge av naturlig slitasje. :roll:

1000 kroner per skilt? Det var jammen en fornuftig måte å bruke penger på....hva om vi hadde spedd på litt ekstra til eldreomsorg, bedre veier å kjøre på eller kanskje ordna opp de gamle skolebyggene podene våre sitter i hele dagen??

Også skiltet for gangveier inneholder en mann med hatt som leier en liten jente. Men disse skiltene har Vegdirektoratet ingen planer om å skifte ut.

- Nei, der er det en person av hvert kjønn, så det er kjønnsbalansen korrekt, sier Nordgård.

Betryggende å høre da.... :roll:

Blir det ikke problemer med elgskiltene? Er det ikke en manne-elg på dem? Bør ikke det forandres? Men da blir det en dame-elg. Blir ikke det også ukorrekt for likestillingen? Eller har vi kjønnskvotering på skilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o :roll:

Herreguuud asså!

Skjønner ikke hva dette har med likestilling å gjøre en gang jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tragisk at det sitter slike personer i styre og stell. Likestilling my ass :hoho:

Skrevet

Jeg trodde faktisk at likestillingsombudet hadde viktigere saker å behandle altså! :o

Makan - det er jo helt :hoho: latterlig jo!

Har dama lite å gjøre i jobben eller??? :roll:

Skrevet

Kanskje vi heller skal bytte ut noen sånne "ombud" her og der?

Da kan man jo spare inn litt i stedet...

Skrevet

Lurer på om det er noen damer i Norges land som føler dette er diskriminering, at det bare er mannfolka som er representerte på skilta rundt omkring...? Det får være grenser for hvor "likestilte" vi skal være! Synes ikke dette har noe med likestilling å gjøre, jeg! :roll: La hattemannen være i fred!! :ler:

Gjest Starya
Skrevet

Ja ja. Er det likestilling, så er det likestilling... :lol:

Men å skulle bytte ut samtlige skilt innen kort tid er unødvendig. Da må det være bedre å sette opp "korrekte" skilt hver gang et skiftes ut for slitasje. Det skulle vel ikke medføre ekstrakostnader?

Skrevet

Jeg bryr meg fint lite om det er en kvinne eller en mann på disse skiltene. Budskapet er jo det samme uansett, og jeg har ikke hørt at noen har misforstått det ennå og vandret ut i trafikken uten å se seg for?

Nei, vennligst finn noe bedre å bruke tiden på, fru Likestillingsombud! :evil:

Her bør noen skjære gjennom og stoppe denne sløsingen med offentlige midler.

Dersom Likestillingsombudet eller Veivesenet har problemer med å få brukt opp budsjettpostene sine, så foreslår jeg at de heller omdisponerer midlene til de som virkelig trenger dem. For eksempel politi, helsemyndigheter, skolevesen og eldreomsorg.

Skrevet

Enig i at dette er utrolig latterlig :roll:

JEG finner ikke dette støtende i allefall :ler:

Også til et laken per skilt da!?!? Helt sykt, - det er så mye annet vi kan bruke disse ørten hundre tusenlappene på!

VERDEN ER GAL :sjokk::murvegg:

Skrevet

Jeg tar Hattemannen som en personlig fornærmelse.

Mot mitt kjønn, min person - en dyp fornærmelse mot min eksistens.

Hvordan kan noen av dere hønsehuer tro at vi noen gang vil oppnå likestilling (eller helst verdenskvinnedømme) - så lenge vi lar slike krenkende tilstander herje?

Hvor vil dette ende?

Selvsagt kom utsagnet om kostnader fra en mann!! :kjempesinna:

Tåpelige bortforklaringer, som alltid.

Later som om hensiktene er gode - men dere ser hva som egentlig skjer?

Jeg håper for Guds skyld det. :roll:

Han manipulerer oss - prøver iallefall - til å tro at Hattemannen ikke er av ond natur.

Men vi vet bedre.

Jeg vet bedre - det gjør sikkert du også, om du tenker deg om -

Jeg virkelig føler den mannlige motstanden til min kvinnelige verden ose mot meg, som en tung byrde over mitt ellers så lyse og runde sinn.

Osv.

Skrevet

Eg foreslår følgjande strakstiltak: Lat oss alle gå ut og mala skjørt og pupper på hattemannen!

Skrevet

Er det virkelig noen som har følt det diskriminerende at det er en mann på disse skiltene??? :hoho: Som Monja har jeg aldri tenkt over det engang. Latterlig måte å bruke penger på!!

Skrevet

Synes at de burde forandre på "skolevei"-skiltet også jeg.

Det kan jo misforstås at den voksne mannen går og leier ei lita jente på den måten!

Skrevet

Ehm :oops: Kanskje litt teit, men til de som er interesserte i å gi dette "ombudet" noen ord om saken så kan adresser finnes på :

http://www.likestillingsombudet.no/kontakt/

Jeg tror jeg skal sende henne noen ord i allefall.

Det er sikkert nytteløst, men greit at hun får høre noen meninger om saken vaffal :D

Makan til sløsing og tull har ikke jeg sett i allefall....

Skrevet
Synes at de burde forandre på "skolevei"-skiltet også jeg.

Det kan jo misforstås at den voksne mannen går og leier ei lita jente på den måten!

:hoho:

Gjest Duchess
Skrevet

HALLO! Ja, det er jo også noe å bruke penger på !

Skrevet
Eg foreslår følgjande strakstiltak: Lat oss alle gå ut og mala skjørt og pupper på hattemannen!

Å nei.....da blir det jo diskriminering gærne veien!

Forøvrig driter jeg i hele skilt-greia! Men, pengene vi evt. vil bruke på og bytte dem ut, bør heeelt klart brukes på andre og mer fornuftige ting!

(deles ut blant KG-ere?? :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...