Gjest septica Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Dersom en advokat legger inn et krav om voldsoffererstatning,hvordan fungerer det da?Må den personen som søker inn til høring?Er det lang behandlingstid?Noen som har erfaring med dette?
Lovinda82 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Du må ikke inn til høring, i så fall hadde du fått deg en lang tur til Vardø. Avgjørelsen blir tatt på bakgrunn av de skriftlige saksdokumentene som din advokat har sent inn, og dersom det er nødvendig henter Kontoret for voldsoffererstatning inn dokumenter fra påtalemyndighetene. Hvor mange måneder en slik behandling tar er jeg ikke sikker på, men dersom det foreligger dom mot voldsmannen i saken går det nok fortere. Har du ellers tatt en titt på hjemmesiden til Kontoret for voldsoffererstatning, der finner du kanskje mer opplysninger du lurer på?! Og du trenger ikke advokat til å sende inn søknad, du finner søknaden på hjemmesiden til kontoret.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Saksbehandlingstiden skal være maks 3 måneder. Min sak tok 6 måneder.
Gjest septica Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Du må ikke inn til høring, i så fall hadde du fått deg en lang tur til Vardø. Avgjørelsen blir tatt på bakgrunn av de skriftlige saksdokumentene som din advokat har sent inn, og dersom det er nødvendig henter Kontoret for voldsoffererstatning inn dokumenter fra påtalemyndighetene. Hvor mange måneder en slik behandling tar er jeg ikke sikker på, men dersom det foreligger dom mot voldsmannen i saken går det nok fortere. Har du ellers tatt en titt på hjemmesiden til Kontoret for voldsoffererstatning, der finner du kanskje mer opplysninger du lurer på?! Og du trenger ikke advokat til å sende inn søknad, du finner søknaden på hjemmesiden til kontoret. Supert,takk!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå