Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen av dere har gått i noen form for "støtte-gruppe" under en gravididtet...

Jeg har et barn fra før..

Graviditeten var for meg veldig vanskelig..

Den påfølgende fødselen vekker også dårlig minner hos meg.. og jeg

må vel innrømme at selvom et søsken til vårt første barn er nærmest nødvendig.. og forventet.. så frykter jeg en ny graviditet og fødsel innmari.

Så har jeg hørt at det går an å gå i slike støttegrupper på sykehuset..

Men, da tenker jeg at det nødig kan hjelpe meg og mine tanker noe.. fordi jeg har jo opplevd dette før.. og vet jo hva jeg skal igjennom..

Fødselen var litt over gjennomsnittet..

Jeg lå i nesten et døgn.. og man måtte til slutt bruke sugekopp for å forløse babyen..

Jeg blødde mye.. og syns rett og slett det var for J.... "der nede" i nesten et år tror jeg...

Jeg trenger trøst.. og nytt pågangsmot.

Noen som vil dele sine erfaringer med meg?

Nå er det helg.. Deilig!

Tid til familien:o)

Kos dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har ikke gått i støttegruppe, men jeg har brukt venninnen som var med meg på første fødsel veldig mye.

Min erfaring tilsier at det hjelper å prate, prate, prate om det.

I tillegg hadde jeg møte med fødselslege på KK litt før fødsel, for å sette opp et "skjema" for fødsel som jeg var tilfreds med.

Har du ingen venninner som har vært gjennom graviditet og fødsel?

Om du bor i Oslo, har jeg hørt at de har godt hjelpeapparat til de med fødselsangst på ABC(?) eller noe. Det er det sikkert andre her som vet mer om.

Poenget mitt er bare at det går an å få hjelp og du vil komme deg styrket gjennom dette. Det er så dumt når graviditet og forestående fødsel overskygges av vanskelige følelser og angst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...