Gå til innhold

Pinex Forte

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_elin_*
Skrevet (endret)

Jeg ba min lege om smertestillende tabletter fordi jeg har knekt et ribbein.

Nå leser jeg mye rart om dette på nette...bl.a...morfin osv.

Har dere noe erfarlig med denne pillen?

Er den farlig?

Kan man bli avhengig av de...osv?

Endret av Kristin
Skrevet

Jeg ble allergisk, men hadde ingen andre problemer med den. Det er små mengder kodein det er snakk om, som omdannes til morfin i kroppen. Tar du mer enn foreskrevet og i lang tid, kan du bli tilvendt/avhengig, men du blir ikke narkoman om legen har gitt deg en vanlig forpakning :) Pillen er nesten identisk med Paralgin Forte, begge er mye brukt mot moderate smerter.

Pass deg for bilkjøring og unngå alkohol.

Skrevet

Jeg fikk en allergisk reaksjon på det... måtte på legevakten med ambulanse og greier :(

Gjest StockDama
Skrevet

De er smoooth, ingen bieffekter hos meg, ble bare veldig...søvning egentlig. Noe som var helt fantastisk for jeg sover sjeldent en hel natt i strekk.

Skrevet

Det er bare bittesmå mengder morfin i disse pillene. Ikke vær redd, du blir ikke rusa hvis det er det du er redd for. Bare spis litt mat først. Tar du de på tom mage kan du kanskje bli litt trøtt bare. Et helt vanlig smertestillende som ikke er farlig å ta. de bare lindrer smertene :)

Gjest Gjest_elin_*
Skrevet
Jeg ble allergisk, men hadde ingen andre problemer med den. Det er små mengder kodein det er snakk om, som omdannes til morfin i kroppen. Tar du mer enn foreskrevet og i lang tid, kan du bli tilvendt/avhengig, men du blir ikke narkoman om legen har gitt deg en vanlig forpakning :) Pillen er nesten identisk med Paralgin Forte, begge er mye brukt mot moderate smerter.

Pass deg for bilkjøring og unngå alkohol.

Hva slags alergi fikk du?

Gjest Gjest_elin_*
Skrevet

Hyggelig med svar.Tusen takk til dere

:love:

Skrevet

Morfin er et legalt legemiddel, selv om noen misbruker det.

Jeg tror det er veldig liten sjanse for at du blir avhengig av det, siden du ikke har brukt det før, og skal bruke det for smerter pga en skade som vil leges nokså fort. Noen blir avhengige fordi de bruker det over lang tid for kroniske smerter, så slutter legen plutselig å skrive det ut f.eks. fordi de er redd for avhengighet, og så må pasienten skaffe seg smertestillende på egen hånd...dvs ved å kjøpe stoff. Men det er som sagt liten sjanse for at det skjer med deg :)

Noen får allergisk reaksjon. Det kan skje med alle legemidler, men er også sjelden. Hvis du er redd for dette, kan du sørge for å ikke være alene første gangen du tar legemiddelet.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Skrevet

Den allergiske reaksjonen jeg fikk var at pustemuskelen min stivnet. Jeg fikk ikke dratt luft inn i lungene. Har aldri vært allergisk mot noe i hele mitt liv. Så man bør kanskje være litt forsiktig med Pinex Forte... :sjenert:

Skrevet
Hva slags alergi fikk du?

Jeg fikk bare hudreaksjoner, men ikke fullt utviklet elveblest/urtikaria. Bare litt plagsomt den gang, men jeg kunne jo ikke ta flere tabletter siden allergiske reaksjoner kan bli hissigere for hver gang man utsetter seg for det stoffet man reagerer på.

Jeg har også andre allergier og det er en del allergisk sykdom i familien min, så det var ikke noen bombe å reagere på en medisin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...