Gå til innhold

Jeg ammer min 7 åring, britisk dokumentar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk ut programmet som går idag kl 2200 på tv fem!!

Videoannonse
Annonse
Gjest KristinK
Skrevet

Jeg ammer min niåring. Hva er problemet, lizzom? Vi sover sammen, coodler og koser vårs. Så lenge jeg har melk så skal hun ammes, lille jenta mi. Og hun liker det! Alle venninnene hennes er misunnelige, for der har mora dems satt lokk på puppen etter bare få måneders amming :(

Skrevet

Seriøst? Skal ungen ammes til konfirmasjonsalder om så går?

Det kan vel ikke være mye melk etter så mange år?

Skrevet
Jeg ammer min niåring. Hva er problemet, lizzom? Vi sover sammen, coodler og koser vårs. Så lenge jeg har melk så skal hun ammes, lille jenta mi. Og hun liker det! Alle venninnene hennes er misunnelige, for der har mora dems satt lokk på puppen etter bare få måneders amming :(

Seriøst? Og er det sant at hun har sagt det til venninnene sine? Sikker? Hm...

Gjest septica
Skrevet

Herregud........Kan det være heldig for barna????

Skrevet

1. Dette innlegget fra KristinK er nok ikke fra den opprinnelige KristinK som sto på veldig for langtidsamming gjennom lange diskusjoner her inne. Så det er nok noe ironi ute å går i akkurat dette innlegget.

2. Søker dere på emnet kan dere finne lange diskusjoner på dette temaet allerede.

Skrevet

Tro det eller ei, men det finnes faktisk mødre som ammer barna frem til de når...nettopp ja, konfirmasjonsalderen.

Skrevet

:ler: haha jeg ser for meg familien på piknikk med sin 15 år gamle sønn. "Mamma, sleng fram puppen`a" :hoho:

ææææsj....det var litt ekkelt. Jeg har dessverre ikke kanal5 :(

Skrevet

Ble ordentlig kvalm av det programmet!Hun moren som ammet sin 7 åring ga meg bevis på at mødre som ammer så store barn ikke er helt friske i topplokket, da hun fortalte at hun ammet 7 åringen og babyen på den ene puppen og mannen fikk den andre!!!De foreldrene burde blitt tatt fra barna sine!!!Når en mor ligger i sengen sin med datteren sin på syv som ligger å sutter på puppen hennes, da er det noe galt. Så blir vell far invitert på kosestunden også.......nei fy f......

Syns også det var ekkelt med hun dama som prøvde å tvinge puppen sin i munnen på adoptiv datteren som hun hadde hatt i 1 døgn!!Hun ville jo ikke, men moren tvang brystvorten inn i munnenn hennes......vitner nesten om overgrep...

Skrevet

Å amme ein 7-åring er kanskje noko sært, men å prøve å amme adopterte barn er faktisk ikkje så dumt. Dersom ein har vore gravid eller født tidlegare er det mogleg å få mjølk og amme adoptivbarn også.

Skrevet

En skal ikke amme for lenge, for da får ikke barna alle næringsstoffene de trenger, som de vil få ved fast føde etterhvert!

Har sett det programmet før en gang, eller noe lignende det programmet iallefall. Det er bare ekkelt!

Skrevet
Å amme ein 7-åring er kanskje noko sært, men å prøve å amme adopterte barn er faktisk ikkje så dumt. Dersom ein har vore gravid eller født tidlegare er det mogleg å få mjølk og amme adoptivbarn også.

Vel jeg synes det er litt rart å prøve å amme en "stor unge" jeg da.. som mest sannsynligivs aldri har blitt ammet før. Og hvis det er det samme programmet som har gått tidligere på tvnorge.. der den engelske (?) moren forsetter å amme sin 4årig sønn pga av at hun skal kunne gi pupp til den nye adoptiv datteren så må jeg innrømme at det jeg mener om det nok ikke burde skrives ned..

For det første.. amme en 4åring (eller enda verre 7åring som i denne serien også viser).. og så nærmest tvinge en liten jente som bare er vant til flaska til å prøve å suge på noen fremmede pupper? :riste:

Skrevet

Eg har ikkje sett programmet, så eg bør vel eigentleg ikkje uttale meg, men eg ville berre sei at amming av adopterte (babyar) ikkje er heeeilt uvanleg.

Skrevet
Eg har ikkje sett programmet, så eg bør vel eigentleg ikkje uttale meg, men eg ville berre sei at amming av adopterte (babyar) ikkje er heeeilt uvanleg.

Jenta var 18 måneder. Enig med Pasha, det blir sykt å tvinge fremmed pupp inn i et barns munn, særlig munnen til et barn som helt tydelig ikke vil!

Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

Så ikke dette programmet, men antar at siden det gikk på TV FEM så var det trolig samme progam som gikk på TVNorge for en stund siden. Den ene jenta der ga klart uttrykk for at hun gledet seg til å få sine egne pupper hun kunne kose med, nå rmoren som 12 åring nektet henne mer pupp. Da skjønner man at barnet har tatt skade av å amme så lenge. Blir helt feil for meg å amme barn lenge etter at de har sluttet med bleier....

Skrevet

Helt uvanlig er det nok ikke. Men for meg blir det i allefall feil å prøve å amme adopterte barn. spesielt når de er såpass store som i denne dokumenteren.

(Og i dag er vel de aller fleste adoptivbarn passert året?)

(vel hadde den adopterte vært en liten baby hadde jeg nok hatt et annet syn.. men det skjer jo ikke ofte at noen får en helt fersk baby på 0mnd++)

Skrevet
Helt uvanlig er det nok ikke. Men for meg blir det i allefall feil å prøve å amme adopterte barn. spesielt når de er såpass store som i denne dokumenteren.

(Og i dag er vel de aller fleste adoptivbarn passert året?)

(vel hadde den adopterte vært en liten baby hadde jeg nok hatt et annet syn.. men det skjer jo ikke ofte at noen får en helt fersk baby på 0mnd++)

Mange får adoptere barn som berre er nokre få mnd-ar gamle. For dei kan amming vere gunstig både fysisk og psykisk. Men barn skal aldri tvingast til puppen, uansett om dei er eigenfødte eller adopterte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...