Gjest Gjest_meg_* Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Av og til fungerer den helt ok, andre ganger kan jeg få beskjed om at folk har prøvd å ringe meg i flere timer og bare kommet til mobilsvar. Jeg har tlf på meg hele tiden, har ikke hørt noe (den står på "generell") og har ingen ubesvarte anrop. Det kan videre gå flere dager før jeg får sms om at det er melding til meg på personsvar...... Anyone??
Mistyen Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Prøv å ta ut batteriet og sett det inn igjen. Noen ganger trenger mobilen å få strømmen fullstendig kuttet.
Gjest Reka Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Er mobilen din gammel? Kan du ikke bare ta den med til en mobil forhandler og forklare problemet og høre om de har noen råd?
iss Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Av og til fungerer den helt ok, andre ganger kan jeg få beskjed om at folk har prøvd å ringe meg i flere timer og bare kommet til mobilsvar. Jeg har tlf på meg hele tiden, har ikke hørt noe (den står på "generell") og har ingen ubesvarte anrop. Det kan videre gå flere dager før jeg får sms om at det er melding til meg på personsvar...... Anyone?? Jeg har samme problem! Jeg har Nokia 6120, helt ny. Kjøpte den for ett par mnd siden og har opplevd det mange ganger. Sambo har samme telefon men har bare opplevd det en håndfull ganger.... Vi har netcom som operatør... Har hatt planer om å høre med forhandleren, men ikke kommet så langt...
Zarabi Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Det samme skjedde meg, samt at jeg ikke fikk inn alle meldingen mine. Det var rett og slett fordi mobilen begynte å bli gammel (selv syntes ikke jeg det...var bare 2 år..men men..sånn er det jo). Produsentene leger de jo sånn at de ikke skal holde så veldig lenge, fordi da tjener de mer penger..sykt.. Uansett så har jeg ikke hatt den feilen siden jeg skiftet mobil
iss Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Nå er min kun ett par mnd gammel da, så tviler på at det er derfor... Men bør kanskje kontakte butikken ja.....
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Mobilen fikk jeg for 1/2 år siden. Nokia 5500 Har ikke netcom, så det er nok ikke en fellesnevner. Hadde ut batteriet i går. I dag har den vært grei, men kjenner meg ikke trygg pga det, siden den har fungert fint i perioder.
iss Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Ja, har vært periodevis her også! Noen dager går det helt fint, andre dager får jeg masse sms om tapte anrop
Gjest GossipGirl Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har opplevd det samme. Netcom påstod at jeg burde forsøke å skifte sim-kort, men det har ikke hjulpet. Kjøpte mobiltelefonen i desember i fjor, så det er mulig jeg burde anskaffe en ny.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har Sony Ericson K610 i og opplever det samme.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Er ikke reklamasjonen 5 år nå på slike produkter, ifg en høyesterettsdom?
estrella Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Slik skjer med meg hele veien. Jeg kan sitte å se på den og så får jeg mld om et ubeansvart anrop, uten at den har ringt i det hele tatt x) min mobil er 1 år da, sony ericsson w710i :-p
RedFox81 Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Det er ikke nødvendigvis mobilen sin feil, det kan rett og slett være dårlig dekning. Du trodde ikke det var mulig i Norge i 2008? Og det er ikke nødvendigvis det skjer "midt i skogen"! Har nemlig ei venninne som bor i Oslo på Kringsjø, det er umulig å ringe henne på mobiltelefon når hun er hjemme, kommer bare til telefonsvareren - dårlig basestasjon. Det er flere områder i Oslo hvor dette skjer, tilsammen er det faktisk rundt 10.000 Oslo-folk som mangler eller har dårlig dekning innendørs, ifølge Telenor (2006). Telenor og Netcom forklarer dette med "tung bygningsmasse".
iss Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 Dette argumentet faller nødvendigvis litt i grus når man får sms om det tapte anrop på samme plass + at det står full dekning på telefonen.. Noe jeg har opplevd..
RedFox81 Skrevet 25. januar 2008 #16 Skrevet 25. januar 2008 Nei faktisk ikke, hehe. :-) Det stemmer nok det du sier - det går an å ta imot/sende meldinger, og mobilen viser bra dekning, allikevel går det ikke an å ringe til en person (får beskjed om han ikke er tilgjengelig for øyeblikket), og hvis den personen ringer selv til noen, da kan han plutselig bare falle ut av samtalen. Hvis dette skjer bare på en plass (hjemme eller på jobb, for eksempel), da er det nok dekning sin feil, og ikke mobilen.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #17 Skrevet 26. januar 2008 Jeg opplever noe av det samme. Det vil si at jeg kan se at det er et tapt anrop, men telefonen har ikke ringt. Den stiller seg på lydløs noen ganger uten at jeg har gjort noe. Når jeg sjekker ringe- og meldingstoner så står det oppført som jeg har satt det. Har til og med opplevd at mobilen selv byttet ringetone. Tok litt tid før jeg skjønte det. Kan trygt si at den mobilen lever sitt eget liv så jeg får nok vurdere en ny en.
Luzi Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Har samme problemet, og begynner å bli utrolig lei. Med meg skjer det ikke at meldingene ikke kommer fram, men at de kommer fram for sent. (det meste er 7 timer etter den ble sendt) og senest i dag var det noen som prøvde å ringe meg i strekk fra 4 til 7, og fikk melding om at jeg hadde skrudd av telefonen, noe jeg ikke hadde gjort. (Har sony ericsson K610i, kan det være no feil med den modellen?) Kjøpte telefonen for tre måneder siden. I butikken sier de bare at jeg skal slå den av og på igjen og se om det virker. Det pleide vistnok å funke. Men for hvor lenge da? Har jeg rett på ny telefon i et slikt tilfelle? Det er jo vondt å vite om reperasjon osv funker når det kun skjer en gang i blandt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå