Gå til innhold

Trenger hjelp!! RASKT!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, temaet har sikkert vært oppe før, men jeg har rett og slett ikke tid til å lete rundt...

Jeg lurer da på en liten ting ang. P-piller.. Jeg bruker trionetta og skal utsette mensen.. Eller vil helst hoppe over mensen denne måneden da.. Kan jeg nå begynne rett på de røde (begynnelsen av brettet) på mandag og gå hele brettet ut uten noen mens imellom???????

Skjønner dere hva jeg spør om?? At jeg hopper over den pillefrie uken liksom? HAr utsatt mensen noen dager før. og da tar du jo bare flere store gule piller enn det som er vanlig syklus..

HJELP!!! Jeg skal allerede evt begynne på nytt brett på mandag!!

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke kjent med trionetta, men microgynon...Og da fortsatte jeg bare med et nytt brett når jeg skulle utsette mensen. Det er vel ikke så ulikt for de andre typene?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok bare du kan utsette med de gule pillene. Da jeg brukte Trionetta prøvde jeg en gang å hoppe over den pillefrie uka og begynne rett på et nytt brett, men da fikk jeg mensen likevel.

Det er nok best å bruke monofasepiller hvis du vil utsette mensen over lengre tid. Du kan jo evt vurdere å bytte p-pille merke dersom du ønsker å utsette mensen over en litt lengre periode.

Skrevet

Før brukte jeg Trinordiol som er samme type p-piller som de du bruker. De månedene jeg ikke ønsket å ha mensen, gjorde jeg slik du foreslår og det fungerte - ingen mens.

Men neste mens ble mer smertefull en vanlig for meg da. Dette er kanskje individuelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan jo godt forsøke å begynne rett på et nytt brett, men bli ikke overraska om mensen kommer.

Er ikke kjent med trionetta' date=' men microgynon...Og da fortsatte jeg bare med et nytt brett når jeg skulle utsette mensen. Det er vel ikke så ulikt for de andre typene?[/quote']

Microgynon er en monofasepille og alle pillene inneholder like mye hormoner. Trionetta er en trifasepille, hvor det finnes tre ulike tablettyper med ulikt hormoninnhold. Derfor er fremgangsmåten for å utsette menstruasjon forskjellig.

Skrevet

Jeg har trefasepillene Trinordiol, og da skal man begynne rett på de gule pillene, altså de som er sist på brettet før du får mensen. Det fungerte greit for meg. Kanskje du kan spørre på apoteket?

Gjest Starya
Skrevet

Bruker Yasmin, og får ikke mensen om jeg hopper rett på nytt brett.

Skrevet

Jeg bruker trionetta. Når jeg skal utsette mensen begynner jeg bare på nytt brett. Har aldri fått mensen likevel. Men det er vel sikkert ulikt fra person til person, siden noen får den likevel.

Skrevet
Du kan jo godt forsøke å begynne rett på et nytt brett' date= men bli ikke overraska om mensen kommer.

Microgynon er en monofasepille og alle pillene inneholder like mye hormoner. Trionetta er en trifasepille, hvor det finnes tre ulike tablettyper med ulikt hormoninnhold. Derfor er fremgangsmåten for å utsette menstruasjon forskjellig.

Okei:) Da er det nok ikke det samme :oops: sorry :)

Skrevet

-”Trinordiol” og ”Trionetta”, 21 og 28 pillers brett : Det er bare de gule pillene som kan brukes til å utsette mensen. Når du har tatt den siste gule pillen på et brett, begynner du rett på den første gule tabletten på neste brett. Ta en gul pille hver dag så lenge du trenger å utsette mensen. Resten av brettet kastes. Deretter tar du en pillefri uke (da kommer også en menstruasjonsblødning) og fortsetter som vanlig på begynnelsen av et nytt brett.

http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp

:D

Skrevet

Takk xeyes...

Kjipe greier det der.. Blir så fryktelig dyrt i lengden å skyve, for du kaster jo bort et helt brett.. Må skyve mensen hele 3 uker (grunnet vanvittig dårlig planlegging fra min side!!!!) ifht til bryllupet vårt.. Kjipt å ha mensen på bryllupsdagen eller første uken på bryllupsreise..

Så da får vi skyve med de gule!

Takk :kyss:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...