Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Vi vurderer sterkt å reise til USA (Orlando) med baby som da vil være ca 6 måneder. Reiset forrige gang (uten barn) med International Airways, og ville aldri reist med de og hatt barn med. Uhyre trange seter og dårlig service. Kan noen anbefale et flyselskap? Det er jo ikke store forskjellene ang plass på vanlig økonomi, men noen har kanskje gode erfaringer med service og slikt? Takker for svar og innspill
KristineT Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Vi vurderer sterkt å reise til USA (Orlando) med baby som da vil være ca 6 måneder. Reiset forrige gang (uten barn) med International Airways, og ville aldri reist med de og hatt barn med. Uhyre trange seter og dårlig service. Kan noen anbefale et flyselskap? Det er jo ikke store forskjellene ang plass på vanlig økonomi, men noen har kanskje gode erfaringer med service og slikt? Takker for svar og innspill Hei. Jeg har vert i Florida mange ganger og bestiller stort sett billetter etter hvor prisen er greiest og hvor det ikke er mange mellom landiger. Men jeg har et godt råd til deg og det er å IKKE velge air france. Trange fly, dårlig service og paris er en grusom fly plass. Jeg er villig til å betale MYE for å slippe å fly med dei. Jeg kan anbefale continental airlines, virgin atlantic og island air og united airlines. Nå har ikke jeg reist med barn da. Om du er usikker hadde jeg tatt en tlf til dei forskjellige fly selskapa og hørt hvordan dei gjør det med reisende med barn.
Munachimso Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 ...bestiller stort sett billetter etter hvor prisen er greiest og hvor det ikke er mange mellom landiger. Jeg og. Pleier bare søke på finn.no eller restplass.no og velger den billigste reisen. Jeg har ikke reist med barn, men har gode erfaringer med SAS, United, Lufthansa og Continental
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Vi vurderer sterkt å reise til USA (Orlando) med baby som da vil være ca 6 måneder. Reiset forrige gang (uten barn) med International Airways, og ville aldri reist med de og hatt barn med. Uhyre trange seter og dårlig service. Kan noen anbefale et flyselskap? Det er jo ikke store forskjellene ang plass på vanlig økonomi, men noen har kanskje gode erfaringer med service og slikt? Takker for svar og innspill Hva i alle dager er International Airways? Aldri hørt om, og jeg jobber i flybransjen...
gard Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Hei Er det noen flyselskap som skiller seg veldig ut på en positiv måte da? Jeg har flydd med diverse selskap til USA og jeg føler ikke at det er så store forskjell på de forskjellige økonomiklassene. Sist brukte vi Lufthansa og det var også helt greitt.
Gjest Apple- i.i Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har ett mål når jeg reiser til Statene: velge et europeisk flyselskap. Reiser du med et amerikansk selskap må du som regel mellomlande i en eller annen amerikansk by (selskapets hovedsete) før du flyr videre dit du skal. Da må du hente ut bagasjen og gå igjennom immigration før du igjen setter deg på et innenlandsfly for å fly dit du skal. Noe herk og pes, og forlenger reisen utrolig mye! Jeg har gode erfaringer med Iceland Air, vi brukte dem da vi var i Orlando i mai 07. I stedet for å fly til Orlando Int. (USAs tredje største flyplass ) flyr de til lille Sanford (som å fly til Torp i stedet for Gardermoen) - helt knall. Immigration, bagasjehenting osv. gikk kjempefort og greit, og leiebilen spaserte vi bort og hentet på parkeringsplassen på andre siden av veien for flyplassen. Jeg har også gode erfaringer med British Airways og KLM, men sist jeg fløy KLM hadde de en sammarbeidsavtale med Northwest Airlines (vet ikke om de har det ennå). Da måtte jeg fly Northwest på returreisen og var veldig langt fra fornøyd med servicen!
onyx Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har også gode erfaringer med British Airways og KLM, men sist jeg fløy KLM hadde de en sammarbeidsavtale med Northwest Airlines (vet ikke om de har det ennå). Da måtte jeg fly Northwest på returreisen og var veldig langt fra fornøyd med servicen! Jeg flyr mye KLM og er enig i at Northwest er kjipe og har dårlig service ja. Heldigvis er det ikke alle ruter som er retur med Northwest. Fordelen med KLM er at man får Schipol som transferflyplass og det er klart den beste flyplassen. I tillegg unngår jeg helst Air France, men det er fordi jeg hater Charles de Gaulle flyplassen.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Noen som har erfaring med American Airlines? skal fly de til usa snart. fikk British Airways fra norge til london.
Munachimso Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Noen som har erfaring med American Airlines? skal fly de til usa snart. fikk British Airways fra norge til london. Det har jeg, kommer jeg på nå. Helt greit, ikke noe spesielt bedre eller verre enn noen andre.
ringblomst Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Da vi var i Florida i fjor, så reiste vi med Continental Airlines. Er direkterute Oslo-New York, så slipper man i hvert fall en mellomlanding, og deretter en kort flytur New York-Orlando. Helt grei service, men små fly 3x3 seter. Dårlig underholdningssystem på de aller fleste flyene, ni passasjerer ser på en bitteliten skjerm i taket. Amerikanere er derimot glad i barn, så på vei hjem var det faktisk noen passasjerer som ble spurt om de kunne bytte plass så et par med en baby kunne få sitte nærmere toalettet.
Mischa Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 British Airways holder jeg en knapp på Bortsett fra at i fjor sommer da film-opplegget streiket.. det var nedtur når man skal sitte 11 timer på et fly.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå