Gå til innhold

Sex

Gjest Ronaldo

Fremhevede innlegg

Gjest Ronaldo
Skrevet

Jeg har vært gift i 10 år, og vi har 2 barn sammen. Det seneste året har vi ikke hatt sex pga. samlivsproblemer, krangling om penger, oppgaver, prioriteringer, barna osv. Vi går til samlivsterapeut for dette.

Problemet er at jeg lider veldig av ikke å få sex, mens hun ikke bryr seg det minste. Vi har alltid hatt et ok sex-liv, men nå har hun bare skrudd av bryteren, og mener at jeg må finne meg i det så lenge parforholdet skranter.

Vi er begge i 40-årene, og jeg synes jo det er merkelig at hun bare kan droppe seksuallivet sitt helt og holdent i 1 år i strekk. Tror ikke hun har noen elsker.

Er det virkelig så enkelt for dere kvinner å bare slå av sex-bryteren i årevis ? Da er dere skrudd sammen på en helt annen måte enn oss menn også på det området.

Eller er det hun som er spesiell ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Dette er et sammensatt problem. Veldig mange kvinner mister lysten på sex, når andre aspekter ved forholdet ikke fungerer. For mange kvinner henger kjærlighet og sex uløselig sammen, og hvis de ikke føler seg elsket, eller ikke elsker, kan de "skru av" lysten.

Selve kåtheten kan nok være der, men den legges under lokk når andre ting er problematiske. Det største problemet med manglende sex i et forhold, er jo at man glir enda mer fra hverandre, når målet burde være å komme nærmere. Målet er jo å løse sine problemer, og finne tilbake til et godt forhold.

Og kvinner som har det sånn, har ikke nødvendigvis noen elsker, for sex er ikke det viktigste når man er i en sånn situasjon.

Det høres ut som dere kan ha nytte av samlivsterapi.

Skrevet

Bare et kort svar inntil videre, har det litt travelt nå.

Kvinner må HA det bra for å ville ha sex

Menn FÅR det bra av å ha sex.

Men stort sett er det sånn at sex knytter folk sammen. Har man sluttet med å ha sex, glir man gjerne fort fra hverandre, så egentlig burde hun ihvertfall prøve.

Skrevet
Er det virkelig så enkelt for dere kvinner å bare slå av sex-bryteren i årevis ? Da er dere skrudd sammen på en helt annen måte enn oss menn også på det området.

Enkelt er det ikke, det er en prossess som skjer gradivs. Det er ofte slik for mange kvinner at jo kjipere de har det, jo mindre sexlyst.

Skrevet

Sorry gutten min, dette går til helvete.

Jo kjipere hun har det, jo mindre lyst har hun på sex. Og jo lenger tid det går, jo vanskeligere blir det å begynne med sex igjen...om noen måneder er dere totalt fremmede for hverandre.

Er det rart at det er mye skilsmisser ?

Er det rart at mange har forhold på si ?

Er det rart at det er marked for mange prostituerte ?

Langvarige ekteskap er drepen for de fleste.

Skrevet
Jeg har vært gift i 10 år, og vi har 2 barn sammen. Det seneste året har vi ikke hatt sex pga. samlivsproblemer, krangling om penger, oppgaver, prioriteringer, barna osv. Vi går til samlivsterapeut for dette.

Problemet er at jeg lider veldig av ikke å få sex, mens hun ikke bryr seg det minste. Vi har alltid hatt et ok sex-liv, men nå har hun bare skrudd av bryteren, og mener at jeg må finne meg i det så lenge parforholdet skranter.

Vi er begge i 40-årene, og jeg synes jo det er merkelig at hun bare kan droppe seksuallivet sitt helt og holdent i 1 år i strekk. Tror ikke hun har noen elsker.

Hun er nok litt spesiell. Sex er en viktig egenskap i forhold. Koslig og godt.

Gjest StockDama
Skrevet
Dette er et sammensatt problem. Veldig mange kvinner mister lysten på sex, når andre aspekter ved forholdet ikke fungerer. For mange kvinner henger kjærlighet og sex uløselig sammen, og hvis de ikke føler seg elsket, eller ikke elsker, kan de "skru av" lysten.

Selve kåtheten kan nok være der, men den legges under lokk når andre ting er problematiske. Det største problemet med manglende sex i et forhold, er jo at man glir enda mer fra hverandre, når målet burde være å komme nærmere. Målet er jo å løse sine problemer, og finne tilbake til et godt forhold.

Og kvinner som har det sånn, har ikke nødvendigvis noen elsker, for sex er ikke det viktigste når man er i en sånn situasjon.

Det høres ut som dere kan ha nytte av samlivsterapi.

Veldig godt sagt.

Skrevet (endret)

Nei. Jeg kunne nok ikke det.

Uansett hvor sint jeg er så blir det sex!!!

Men d høres litt ut som hun er sinna på deg? Og da hadde nok jeg gått andre veier for å få d jeg ønsket...'

Bare meg da, som jo eldre jeg blir -jo mere avhengig av et aktivt og deilig sexliv...

Endret av minemor
Skrevet

Hvis bilen din aldri starter, hva må du da gjøre...

Skrevet
Hvis bilen din aldri starter, hva må du da gjøre...

Sende den på verksted.

Det er jo ikke bare og sende kjærringa på veksted :nei:

Skrevet

Man kan prøve å mekke litt sjøl. ;)

Skjønner godt at du er frustrert, ts!

Skrevet

Damer skrur ikke av lysten, men lysten visner og skrumper inn når hun ikke føler seg verdsatt av mannen, føler seg utnyttet og tatt for gitt i forhold til husarbeid og unger, er for stresset av krav på jobben, føler seg stygg osv.

Kanskje er nedregulering av sexlysten i dårlige tider naturens måte å hindre at det fødes nye barn i perioder hvor kvinnen er utslitt, ikke blir tatt vare på, og kanskje er i ferd med å bli forlatt av mannen?

Skrevet

Er selv gift kvinne i et tilnærmet sexløst forhold - dette pga stadige krangler og jeg føler meg ikke vel naken i hans nærhet. Holder for tida på med redusering av kroppsmasse etter å ha fått en kraftig hentydning fra han om at jeg er for feit, og jeg har lovet meg selv at jeg ALDRI, ALDRI, ALDRI skal ha sex med han før jeg har "normal" BMI. Det skal være sagt at vi har hatt problemer med den fysiske biten av forholdet siden Dag 1, og dette har videre ført til stadig dårligere seksuell selvtillit for min del. Føler meg stadig nedprioritert, han setter andre/egne behov foran partid og nærhet. Sukk - mitt svar må være; Ja, noen av oss gjør det. Selv om jeg savner nærhet klarer jeg å ordne meg selv inntil videre..

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Dessverre er det også sånn at en del kvinner bruker sex/sexnekt som et maktmiddel i forholdet. Det er ikke sikkert at det er en bevisst handling, men det kan skje at hun nekter sex hvis det er ting hun ikke er fornøyd med i forholdet.

Utrolig lite konstruktivt, men en ganske normal atferd hos en del, dessverre.

En mann vil ofte søke sex eller nærhet når andre ting er vanskelig, for å få en slags bekreftelse på at hun fortsatt er glad i han.

Ikke så rart at det blir mange kræsj i en del forhold rundt omkring. Kommunikasjon på et vettugt nivå, burde kunne løse noen problemer. Enten på egenhånd, eller gjennom samlivsterapi.

Skrevet

Det kan vel oppleves som et maktmiddel av den andre parten, men er det nok sjelden. Er forholdet og/eller sexen for dårlig, så mister jeg lysten jeg også - dvs jeg mister lysten på akkurat ham. Det kan godt hende at hun ikke er utro, men antar at hun ordner seg selv etter at han har sovnet eller hun er på badet. Det pleier i hvert fall jeg å gjøre i slike perioder. Han blir nok nødt til å gjøre en tydelig innsats for forholdet dersom han ønsker seg noe mer av denne dama. I verste fall har hun mistet lysta på ham for godt. Slike lange perioder uten lyst på sex med ham har alltid endt med brudd for min del. En vakker dag krysser en annen og mer oppmerksom mann stien - og da er veien kort.

Gjest Gjest-M-
Skrevet
Det kan vel oppleves som et maktmiddel av den andre parten, men er det nok sjelden. Er forholdet og/eller sexen for dårlig, så mister jeg lysten jeg også - dvs jeg mister lysten på akkurat ham. Det kan godt hende at hun ikke er utro, men antar at hun ordner seg selv etter at han har sovnet eller hun er på badet. Det pleier i hvert fall jeg å gjøre i slike perioder. Han blir nok nødt til å gjøre en tydelig innsats for forholdet dersom han ønsker seg noe mer av denne dama. I verste fall har hun mistet lysta på ham for godt. Slike lange perioder uten lyst på sex med ham har alltid endt med brudd for min del. En vakker dag krysser en annen og mer oppmerksom mann stien - og da er veien kort.

Noe av kjernen i problemet, er jo at ingenting blir bedre av å trekke seg unna sin partner og gi den en kald skulder.

Sex og nærhet binder mennesker sammen, og mangel på dette gjør jo at alt blir bare verre.

Jeg har selv opplevd å miste lysten på min partner i perioder hvor andre ting har fungert dårlig. I ettertid kan jeg se at det bidro til at vi bare skled lenger fra hverandre, og at det var veldig vanskelig å finne veien tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...