Joyce Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Har du noen gang kjøpt et par sko i din str, men kan ikke gå i dem pga gnagsårene? Jeg kjøpte dem på tilbud, et par støvletter i tekstil. Forede med litt hæl. Utrolig flotte og passer til det meste. Jeg kan bare ikke bruke dem fordi bakpå er de helt harde og den delen tar knekken på baksiden av hælene mine. Jeg tenkte at jeg sikkert må gå dem ut foran, men hvordan?? Jeg bor på et nytt sted der jeg ikke kjenner noen, så jeg kan ikke la noen med mindre føtter gå dem ut, og jeg har prøvd å gå med plaster i skoa. Noen som har råd om hva jeg kan gjøre? Vaskemaskin? Tråkke på dem? Siden det bare er stoff, må det da være mulig å utvide dem littegrann???? Pliiiis hjelp meg! :cry:
Vici Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 På de fleste skobutikker har de "utblokkere". Dra innom der fu kjøpte de og spør om de kan være så snill og tøye skoa dine litt. Skoene dine må da stå der en stund mens de blokkes ut. Ellers kan det være en idé å fukte skoa, og gå litt rundt meg dem inne mens de er våte.
Joyce Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 På de fleste skobutikker har de "utblokkere". Dra innom der fu kjøpte de og spør om de kan være så snill og tøye skoa dine litt. Skoene dine må da stå der en stund mens de blokkes ut. Ellers kan det være en idé å fukte skoa, og gå litt rundt meg dem inne mens de er våte. Takk! Det var ikke dumt i hele tatt. Du har kanskje spart meg for noen hundrelapper til nye sko Kan man gjøre dette flere ganger?? Hvis det ikke er nok mener jeg?
Gjest rikkerikke Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 I skobutikkene får man kjøpt en spray som myker opp i alle fall skinn, litt usikker på tekstiler. Et gammelt råd er jo å ta på seg våte/fuktige sokker, gjerne litt tykke- tennissokker for eksempel. Ta på skoene og så gå litt rundt med skoene på. Kortvarig lidelse for forhåpentlig litt mindre lidelse etter hvert.
Joyce Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 He he. Ikke dumt. Jeg går til butikken i mårra og spør hva jeg kan gjøre. Det er bare så innmari kjipt å måtte kjøpe nye sko pga dette!
lolita90 Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 mormor ga meg et tips om å fukte et par sokker, og gå med de fuktige sokkene ned ei soka en stund, så vil de forme seg etter føttene dine
No Shorty Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 hvis ikke skobutikken har utblokker, så gå til en sko maker, de skal i hvertfalll ha det, og de tar ikke så forferdeilig mye for det heller... Klemmm..
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Et gammelt råd er jo å ta på seg våte/fuktige sokker, gjerne litt tykke- tennissokker for eksempel. Ta på skoene og så gå litt rundt med skoene på. Kortvarig lidelse for forhåpentlig litt mindre lidelse etter hvert. mormor ga meg et tips om å fukte et par sokker, og gå med de fuktige sokkene ned ei soka en stund, så vil de forme seg etter føttene dine lolita90, hvorfor gidder du å kopiere svaret til rikkerikke? Tror du at det blir et bedre svar bare fordi det kommer fra deg?
Gjest smotti Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 lolita90, hvorfor gidder du å kopiere svaret til rikkerikke? Tror du at det blir et bedre svar bare fordi det kommer fra deg? Og du da kjære gjest?? Hvorfor gidder du å være frekk å lage kvalm? Gå å vugg ett annet sted!
Joyce Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2008 hvis ikke skobutikken har utblokker, så gå til en sko maker, de skal i hvertfalll ha det, og de tar ikke så forferdeilig mye for det heller... Klemmm.. Hvor mye vil det koste da sånn ca? Er det stor forskjell på å gjøre det hos skomaker og hos skobutikk?
Joyce Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2008 Og forresten, hvor lenge skal man eventuelt gå med våte sokker i skoa? Er det snakk om en time eller litt hver dag?
Vici Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Og forresten, hvor lenge skal man eventuelt gå med våte sokker i skoa? Er det snakk om en time eller litt hver dag? Prøv med 15 min om dagen du. Om du går med de for lenge får du sikkert vonde ben.
Joyce Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. januar 2008 Prøv med 15 min om dagen du. Om du går med de for lenge får du sikkert vonde ben. Det var det jeg var redd for:) Tusen takk for tips og raske svar:)
Karmosin Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Du kan også prøve å sette på deg Compeed gnagsårplaster der du merker det tar og gå inn sko og støvler med plasteret på. Det kombinert med oppmykingsmiddel for skinn fungerer glimrende og uten smerte.
Joyce Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 24. januar 2008 Som sagt har jeg allerede prøvd med plaster. De er rett og slett for vonde bak til at jeg klarer det:(
Gjest Blondie65 Skrevet 24. januar 2008 #18 Skrevet 24. januar 2008 Du har fått en rekke tips her som gjelder for skinnsko. Det er de eneste skoene som kan gås ut. Du kan ikke gjøre det samme med tekstilsko. Uansett er det ikke hælkappen bak man går ut med "våre sokker" og skoblokkere. Det er skinnet over og på siden foran man blokker ut. Den stive hælkappen bak er stiv og blir stiv for evig. Forferdelig irriterende og et VELKJENT fenomen. Hvis du synes det er verdt det (gjelder nok kun veldig dyre kvalitetssko) kan du jo gå til en skomaker og høre.
Gjest nextlife Skrevet 24. januar 2008 #19 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Har prøvd, med hell å gjøre det på denne måten med tekstilsko : Fukt avispapir e.l og dytt det nedi skoen, pakk det tett. Når avispapiret tørker vil skoen være litt utvidet, selv om du ikke greier å utvide hælkappen har du bedre plass i resten av skoen. Et annet råd mot grusomme hælkapper er å klistre gnagsårplaster på innsiden av hælkappen, ikke hælen Endret 24. januar 2008 av nextlife
Karmosin Skrevet 25. januar 2008 #20 Skrevet 25. januar 2008 Som sagt har jeg allerede prøvd med plaster. De er rett og slett for vonde bak til at jeg klarer det:( Ah, du sa bare plaster, så jeg tok det for gitt at du hadde brukt vanlig plaster og ikke ordentlig gnagsårplaster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå