Myrthel Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Vi er bedt på 80 talls party og jeg trenger tips... Husker jo selvsagt mye av hva vi brukte, men jeg må klare å få tak i tingene nå også.. Husker vi brukte bodyer, kreppa - badedrakter, selebukser/shortser og dressjakker..og så de digre strikka genserene... Trenger bare hjelp til å huske litt mer... Håret må jo tupperes skikkelig, og så var det vel blå øyneskygge og knall rosa kinn.... Store plastørepynter... Kom med tips.... Støvler? Var det ikke tights og høye støvler + mini skjørt i grelle farger??
Gjest gammel dame Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Midten av 80-tallet: Vi gikk med enten pasteller eller knallfarger. Har tatt frem fotoalbumet mitt, så her er antrekkene fra noen av vorspiel-bildene fra 1985: - Antrekk 1: Litt for store Levis 501, snurpet sammen i livet med plastbelte. Pumps i samme farge som beltet, likeså store plastøredobber. Vid, kort genser med stor halsåpning slik at den ene skulderen er bar. - Antrekk 2: Veldig vid bukse, snurpet sammen i livet med bredt skinnbelte. Stor, vid T-skjorte der ermene er klipt av (klippet større hull, slik at bh synes godt fra siden). Høyhælte pumps. - Antrekk 3: Sjokkrosa miniskjørt i skinn med bredt hvitt skinnbelte, høyhælte hvite pumps, hvit trang topp med glidelås foran. Store hvite plastøredobber. PS. jeg har fremdeles endel av beltene og øredobbene, håper å bli bedt på 80-tallfest snart jeg også :-)
Joyce Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Tights og pumps var veeldig populært. Og ikke glem leggvarmerne! Pluss en lang topp som dekker rumpa med belte rundt midten av livet. Gjerne med vannrette striper i f.eks svart og rosa;) Ser du looken for deg? He he... Endret 22. januar 2008 av Joyce
Gjest Bond Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Madonna på 80tallet kan være en god peker? Du finner masse bilder på google.
Gjest gjest lizz Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Hubba bubba....og selvlysende leppestift
Myrthel Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2008 Nå har jeg funnet meg et antrekk i sjokkrosa og svart.. Bør jeg da ha knall rosa øyne skygge eller var det bare knall blå som gjaldt??? (husker det bare ikke......)
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Midten av 80-tallet: Vi gikk med enten pasteller eller knallfarger. Har tatt frem fotoalbumet mitt, så her er antrekkene fra noen av vorspiel-bildene fra 1985: - Antrekk 1: Litt for store Levis 501, snurpet sammen i livet med plastbelte. Pumps i samme farge som beltet, likeså store plastøredobber. Vid, kort genser med stor halsåpning slik at den ene skulderen er bar. - Antrekk 2: Veldig vid bukse, snurpet sammen i livet med bredt skinnbelte. Stor, vid T-skjorte der ermene er klipt av (klippet større hull, slik at bh synes godt fra siden). Høyhælte pumps. - Antrekk 3: Sjokkrosa miniskjørt i skinn med bredt hvitt skinnbelte, høyhælte hvite pumps, hvit trang topp med glidelås foran. Store hvite plastøredobber. PS. jeg har fremdeles endel av beltene og øredobbene, håper å bli bedt på 80-tallfest snart jeg også :-) Nei, nei! Det var ikke Levis 501 som skulle være for store, de var faktisk ikke så dumme, men det var 502 De var skikkelg firkanta bak og så snurpet vi de sammen med belte. Så var det klorbleka bukse da, og neonfarget belte. Masse gode tips her: http://www.temafest.no/80.htm
Gjest gammel dame Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Nå har jeg funnet meg et antrekk i sjokkrosa og svart.. Bør jeg da ha knall rosa øyne skygge eller var det bare knall blå som gjaldt??? (husker det bare ikke......) Rosa blir best :-) Eller du kan sminke deg som jeg gjorde: Legg kongeblå øyeskygge i feltet innerst mot nesa og ytterst mot tinningen - og sjokkrosa i midten. Hele veien fra øyelokket og opp til øyebrynet. Kongeblå eyeliner rundt hele øyet. "Nei, nei! Det var ikke Levis 501 som skulle være for store, de var faktisk ikke så dumme, men det var 502 icon_wink.gif De var skikkelg firkanta bak og så snurpet vi de sammen med belte". Jeg hadde 501
Myrthel Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2008 Takker for mange flotte tips. Glemmer liksom bort hva man brukte, for 80 tallet gled over i 90 tallet - og stilen skiftet gradvis.. Vi brukte også høyvanns 501 bukser med mephisto sko til...
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Poco-loco/bik-bok/ball gensere og syrebleket dongeribukser... pastellfargede monhair strikkegensere... Jakker med stoooore skulderputer og vide krager...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå