Gå til innhold

Erfaringer med Skype?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal studere i utlandet og trenger derfor en billig måte å kommunisere med venner og familie hjemme. Har hørt om Skype og lurer derfor på hvordan dette fungerer og om dere har noen erfaringer med det. Det står lite på programmets offisielle hjemmesider.

Det er gratis å laste ned ser jeg. Er det noe virusfare? Tar det mye plass på pcen? Hvordan fungerer det i praksis?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det er gratis å laste ned og å bruke så lenge du ringer til andre som har skype på sin pc. Du kan også kjøpe ringeminutter til vanlige telefoner/mobiltelefoner men jeg vet ikke om dette er så veldig billig.

Jeg har bare positive erfaringer med å bruke skype, brukt det i flere år og har aldri fått virus.

Tror ikke det tar mye plass nei, har iallefall ikke lagt merke til det hverken på den bærbare eller stasjonære.

Synes det fungerer helt fint i praksis, men bredbånd er et krav for at kvaliteten skal være god.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med skype, aldri fått virus av det. gratis så lenge man ringer mellom to pc'er med skype, men det kan kjøpes ringeminutter, noe som kan være VELDIG mye billigere enn å ringe mellom to vanlige telefoner. Jeg har hatt ei venninne i utlandet i 6 mnd nå og vi brukte skype med betalte ringeminutter, tror vi betalte 15-20 øre pr minutt, mot de 30 kronene vi måtte betalt hvis vi skulle ringt med vanlig telefon.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jada, Skype funker utmerket den. Både pc til pc, og når du ringer til fasttelefoner og mobiler med den, hvor som helst på kloden, til lokaltakst. Du kan også viderekoble den til mobilen din, men betaler da mobiltakst.

Bredbånd er en forutsetning. Men den behøver ikke allverdens hastighet. Skype er designet for å ta minst mulig plass, men etterhvert har det kommet flere muligheter som webcam og fjas, og sånt stjeler selvsagt litt ressurser og båndbredde.

Skrevet

syns voipstunt funker bedre. Betaler du inn 10 euro. kan du ringe i 120 dager til fasttelefoner i mange land uten å betale for det. Ellers kan du bruke det gratis fra voip til voip. Det er ikke forbundet med noen særlig stor risiko å bruke det. Har betalt via visa uten at min konto er blitt tappet vertfall.

Har brukt det flere år nå, er stabilt og linjen er god. Programmet er lite og krever ikke mye resurser.

link

Skrevet

Jeg brukte Skype da jeg bodde i utlandet - det fungerte helt glimrende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...