Gå til innhold

sweet potatoes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det godt?

Har lyst å prøve, men hva lager man av det bortsett fra mos da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes søtpotet er kjempegodt. Hvordan det smaker... Tja, en slags blanding av potet, gulrot og pastinakk, kanskje? Kan brukes i mos, som du nevner (jeg pleier da å blande med litt vanlig potet for konsistensen), men det er også godt med bakt søtpotet, i biter i gryter/curries, frityrstekte terninger, til fondue - blant annet. Bare å prøve seg frem!

Skrevet

Søtpotetpai (dessert) er også godt!

Skrevet

Bakt med smør, sukker og kanel, eller i ovnen, enten som mos eller i biter, med marshmallows, pekannøtter og kanel!

Skrevet
Bakt med smør, sukker og kanel, eller i ovnen, enten som mos eller i biter, med marshmallows, pekannøtter og kanel!

:jepp::sikle:

Skrevet

oj, va mye fristende hær.

Må finne oppskrift, så er det bare å prøve:)

Skrevet

Jeg syntes det er kjempegodt med kokte terninger av søtpotet i tunfisksalat sammen med bl.a. kikerter og mais.

Skrevet

Pleier å bake de og ha som tilbehør, eller dele i biter og steke i ovnen sammen med vanlige poteter, gulrøtter og løk + salt og pepper og annet godt krydder.

Skrevet

Godt i suppe også, f eks en sterk hjemmelagd tomatsuppe, eller "alene". jeg har hatt lyst på bakte søtpoteter med kanel og krem i flere år, siden jeg leste en oppskrift i en amerikansk kokebok :ler: Må nok lage det snart... Det er også ganske godt i terninger i ulike salater, men jeg synes søtpotet setter en nokså karakteristisk smak, så den passer ikke overalt. Det blir litt som koriander i feil sammenheng :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...