Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg fant den store kjærligheten, bare for å oppdage at han ikke klarer å være trofast mot meg uansett hva vi gjør med saken. Jeg registrerte meg på en av de mindre seriøse datingsidene, og halvparten av meldingene jeg får der er fra menn som er i forhold, men søker spenning utenom. De fleste sier til og med at de har det bra med sin kjæreste, både når det gjelder sex og andre ting. Allikevel søker de noe annet bak kjærestens rygg. Blir trist og lei meg, og mister helt troen på at det finnes noe slikt som en trofast og ærlig mann.
Gjest dama Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Skriver under på denne. Hvertfall i øyeblikket, kan jo endre seg får vi håpe! Kanskje vi leter på feil sted? -Selv prøver jeg å se etter de riktige signalene, jeg spør om de "riktige" tingene, trodde jeg. Men så viser det seg som regel at fyren bare var ute etter litt tidtrøyte, litt moro på si, likevel. Å gå bastant ut med å si at "jeg søker et fast forhold" vil vel skyve de fleste menn langt bort, vet ikke. Den siste jeg hadde kontakt med, var raskt ute med å erklære oss for kjærester, jeg lot meg smigre, men det viste seg at det var et triks for å få grønt lys når de gjaldt sex og ingenting annet. Jeg vet at det finnes mange menn der ute som ikke er svin, men hvor skal man lete?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Da kan jeg fortelle deg at det faktisk finnes menn som er trofaste, som elsker sin kjære, og som er ærlig. Du har nok bare vært uheldig. Kanskje leter du på feil sted.
Gjest Jente37 Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg fant den store kjærligheten, bare for å oppdage at han ikke klarer å være trofast mot meg uansett hva vi gjør med saken. Jeg registrerte meg på en av de mindre seriøse datingsidene, og halvparten av meldingene jeg får der er fra menn som er i forhold, men søker spenning utenom. De fleste sier til og med at de har det bra med sin kjæreste, både når det gjelder sex og andre ting. Allikevel søker de noe annet bak kjærestens rygg. Blir trist og lei meg, og mister helt troen på at det finnes noe slikt som en trofast og ærlig mann. Har opplevde det samme selv. Min far var en drittsekk i alle år mot min mor (utro). Jeg giftet/skilte meg (med) en drittsekk. Og kastet bort de 3 siste årene på en kjærste som brukte meg for sex og tidsfordriv. Hmmmm...om alle menn er drittsekker??!! Fristende å tro. Så kom jeg på tenke på at det er kanskje noe galt med min egen vurderingsevne og selvtillitt. I dag har jeg satt terkstelen høyt (for høyt klager enkelte) men det sparer meg å kaste bort tiden min på de mange useriøse mannfolka der ute.
Ukjent Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 selfølgelig er alle menn drittsekker og alle kvinner er snerpete har faktisk slitt med dette selv en stun, men det blir bedre etter en periode man vet heldigvis ikke hva morgendagen bringer 1
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Hva slags menn forventer du å finne på mindre seriøse datingsider?
Gjest Gorgonzola Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg registrerte meg på en av de mindre seriøse datingsidene, og halvparten av meldingene jeg får der er fra menn som er i forhold, men søker spenning utenom. Hva forventer du egentlig? Når ble "mindre seriøse datingsider" på nettet retningsgivende for hvordan menn generelt er?Kjenner jeg blir noe indignert over denne sutringa og inntagelsen av offer-rollen her. Nå er det vel hevet over enhver tvil om at det finnes endel rare dyr i arken, av begge kjønn men dette ble vel noe stigmatiserende? Om en prosent eller fem er under pari så blir det vel dustete å la det prege synet sitt på det motsatte kjønn, det være seg menn eller kvinner. Jeg kan også ramse opp kvinner som kunne havnet i en kategori tilsvarende det du beskriver men er heldigvis lysende klar over at i verden finnes det et kjempestort flertall av ærlige, bevisste, fornuftige, arbeidssomme, lojale, trofaste, omsorgsfulle, interessante og flotte kvinnemennesker - og heldigvis for det. Å deppe på grunn av at man mister den store kjærligheten er både naturlig og riktig. Nå var han vel neppe det da han hadde trøbbel med å være deg trofast, du får heller se det sånn og det er rimelig sannsynlig at du møter en som passer til "den store kjærligheten"-beskrivelsen en vakker dag.
W. Wallace Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Så kom jeg på tenke på at det er kanskje noe galt med min egen vurderingsevne og selvtillitt. I dag har jeg satt terkstelen høyt (for høyt klager enkelte) men det sparer meg å kaste bort tiden min på de mange useriøse mannfolka der ute. Se der ja, var ikke verre enn å ta ansvar for sine egne handlinger, så var problemet løst. Hva med å også ta ansvar for hvordan man oppfører seg når man er i et forhold? Herlig innlegg! 1
Supramundane Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Da kan jeg fortelle deg at det faktisk finnes menn som er trofaste, som elsker sin kjære, og som er ærlig. Du har nok bare vært uheldig. Kanskje leter du på feil sted. Signerer denne. Det finnes virkelig menn som ikke er slik. Å føle at "alle menn er svin" pga hva noen gjør blir feil. Det er jo kvinner som gjør akkurat det samme, men det betyr ikke at ALLE kvinner gjør det.
Ukjent Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 nåja gutter nå må dere ikke bli så forferdelig opphengti i at en kvinne som har vært uheldig i kjærleiken blir ne smule pessemistiske dere stiller jo oss lagalig til for hogg
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Nei det finnes mange av dem som ikke er slik. Du må bare finne de rette guttene og kanskje lete annerledes enn du har gjort til nå Finnes flust av ordentlige menn der ute
Twisted Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Hadde den oppfatningen jeg også før. Og allikevel så vet jeg at det finnes menn som en kan stole på.
FrizzleSizzle Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Nei, men skjønner at du får et visst syn etter å ha sett på nettdatingsprofiler. Been there, done that. I den perioden jeg drev med det, kom jeg i kontakt med menn som spurte om jeg var seriøs, for de hadde vært borti så mange damer som hadde kjæreste, men søkte spenning. Til orientering.
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Snille og seriøse menn fins! Jeg kjenner opp til flere. Jeg tror det har litt med hvor du leter. Men jeg vet også om folk som har funnet den store kjærligheten gjennom nettdating. Kanskje du skulle prøve et annet nettsted?
Darksun Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Om du synes det er deprimerende, prøv nettdating som mann. Det får deg helt til å miste trua på alt. Kvinnfolk er minst like ille, og til tider verre.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Hvorfor er det så mange kvinner som skal generalisere fra hva en eller noen få menn gjør til alle menn? Jeg har i utgangspunktet omtrent akkurat lik tor på kvinner og menn, men det er en ting kvinner klart utmerker seg negativt i forhold til og det er å rakke ned på "alle" menn som dårlige på forskjellige vis. At det er mange flere kvinner som gjør det er en generalisering som holder vann fordi jeg ser disse trådene støtt og stadig skrevet av kvinner, men ser sjelden menn gjøre tilsvarende. Jeg vet ikke om det altid har vært slik eller om det er fordi liksetillingskampen har hatt som bivirkning at det er blitt legitimit å generalisere negativt om menn på en helt annen måte enn om kvinner. Uansett. Slutt med det, det blir bare for dumt. Kvinner er statistisk sett like ofte utro som menn (faktisk bitte litte granne mere). Menn som i utgangspunket ønsker å være utro kommer selvfølgelig til å prøve seg massivt og spesielt på sånne sider.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har tenkt tidligere akkurat som deg. Har hatt oppfattelse av at alle menn er utro drittsekker. Vet aldri om min ex var utro mot meg, men jeg stolte ikke på han 100%. Selv om det aldri var noe som skulle tilsi at han var utro, men jeg stolte ikke på han. Etter det var jeg mye på nettsider..og opplevde som deg, selv om jeg bare skulle ha en elsker, at det var mange utro svin der ute. Har nå vært sammen med en i 3 år ( fant han ikke på nettside!!!!, det må sies!!). Etter jeg ble sammen med han, har jeg fått et helt annet inntrykk og syn på menn. Nå tror jeg faktisk at det virkelig finnes menn som ikke er utro der ute. Jeg føler meg veldig trygg på min mann nå, og jeg vet det er gjensidig fra hans side. Vi vet hva vi har med hverandre... mange her inne vil sikkert si at jeg er naiv, det får så være. Kanskje jeg har akkurat funnet den som ikke er utro, tihi:) Men nå skal det sies at dersom min mann hadde vært utro, så hadde jeg aldri mer kunne stolt på en mann. Min mann har liksom gitt meg troen på menn tilbake.. Og hadde han vært utro, ja da skal jeg leve som singel resten av livet...Men det tror jeg at jeg slipper! Han har aldri hatt tilfeldig sex, og da tror jeg sannsynligheten for et sporadisk knull med en kvinne også er mindre sannsynlig.....Jeg stoler iallefall på han...hadde jeg ikke det, kan jeg ikke være sammen med en mann...
Gjest Gjest Julie Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Jeg fant den store kjærligheten, bare for å oppdage at han ikke klarer å være trofast mot meg uansett hva vi gjør med saken. Jeg registrerte meg på en av de mindre seriøse datingsidene, og halvparten av meldingene jeg får der er fra menn som er i forhold, men søker spenning utenom. De fleste sier til og med at de har det bra med sin kjæreste, både når det gjelder sex og andre ting. Allikevel søker de noe annet bak kjærestens rygg. Blir trist og lei meg, og mister helt troen på at det finnes noe slikt som en trofast og ærlig mann. Kanskje du bare har vært uheldig med hvor du finner dine menn. Hvis man har en verdensoppfatning om at menn generelt er utro, så får man slike. Hvis man forventer noe annet, får man som regel det. Selv om man aldri har noen garanti. Du får ikke garanti med mannen du ender opp i forhold med. Derfor er det fint om kvinnen kan basere seg på et selvstendig liv uavhengig av mannen, slik at hun alltids vil ha et fullverdig liv uansett. Eller at man innfinner seg med at monogamiet er en illusjon - for kvinner og menn.
Gjest Tigress Skrevet 23. januar 2008 #19 Skrevet 23. januar 2008 Tror ikke det er så mange som er svin, jeg. Jeg kjenner i hvert fall flest ordentlige folk, både menn og kvinner. Men jeg vet selvsagt ikke hva de alle driver med når mørket har senket seg.
FrizzleSizzle Skrevet 23. januar 2008 #20 Skrevet 23. januar 2008 Å gå bastant ut med å si at "jeg søker et fast forhold" vil vel skyve de fleste menn langt bort, vet ikke. Nei, det tror jeg ikke. Er vel greit å være ærlig, så unngår du de som bare er ute etter å leke seg? Jeg har sett mange kontaktannonser fra menn som ønsker et fast forhold, skriver om ekteskap og barn og greier. Ja, det har jeg hørt fra mange menn IRL også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå