Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei jente paa 23, som har vaert i et forhold i 3 aar (frem til igaar) Hele forholdet har egentlig vaert ganske opp og ned.. Vi flytta sammen etter veldig kort tid, og vi har vaert gjennom mye sammen, baade paa godt og vondt. Vi hadde saa og si ikke andre venner, vi foretrakk og vaere sammen bare oss 2, hele tida.. Han er 9 aar eldre enn meg, og vi er ganske forskjellige.. De siste mndene har ting gaatt mer ned enn opp, og har ogsaa truffet en ny type. Jeg har aldri gaatt ut med ham, men vi ser hverandre hver dag paa jobb. Jeg slo opp med eksen foerste gang i november, vi hadde mye problemer, og han behandla meg ikke saa bra, hele tida krangla vi, og alltid la han skylda over paa meg... Han sa aldri at han elsket meg (var sikkert 1 1/2 aar siden..) Men da jeg slo opp forandret han seg fullstendig! Han fortalte at det var kun meg for ham, og at han elsket meg over alt paa jord. Dagen han dro hjemmefra, hadde han skrevet et laaangt brev om hvordan han foelte seg. Jeg ble helt fra meg, og ville bare vaere med han. Dagen etter ringte jeg ham og han kom tilbake igjen... de foelgende ukene var alt topp, og han behandlet meg kjempebra. Eneste var at min lyst paa sex var absolutt ikke til stede! Han tok paa meg og jeg foelte ingenting... Jeg orket aldri og gjoere noe som helst.. Da ble han ganske frustrert, fordi han er en person som liker veldig godt og eksperimentere med det (og det er ikke jeg), og fortalte meg at jeg maatte soeke hjelp, hos lege eller noe, for uten sex kan man ikke leve... Saa kom jula, og siste dag paa jobb, forteller han "nye" at han har forelsket seg i meg og at han aldri har foelt det slik paa mange aar.... Han er den rake motsetning av eksen, og jeg hadde vaert betatt av ham i flere mnd, foer november, foer det ble slutt foerste gang med eksen... Uansett, da han nye erklaerer sine foelelser (selv om vi kun snakka/floerta sammen paa jobb, var aldri utro) kjente jeg hjertet mitt gikk i halsen paa meg... Jeg var usikker paa meg og eksen etter det hele jula. han merka at jeg ikke var helt til stedet, vi hadde sex kanskje én-to ganger hele jula/frem til naa. Vi snakka ikke mye sammen, og jeg var kald mot ham. jeg hadde lyst til og gjoere det slutt, mest pga at jeg foelte meg javelig mot ham.. han trengte noen som respekterte ham, noen som elsket ham, og noen som var der for ham! Og da var jeg der da, mens jeg tenkte paa han andre. Foelte meg helt forferdelig, men klarte bare ikke gjoere det slutt. syntes saa utrolig synd paa ham, og i tillegg saa kjenner han nesten ingen her, og arbeidsloes har han vaert i 4 mnd naa, saa han er helt avhengig av meg.

saa... paa loerdag dro jeg ut med han nye.... Jeg klarte ikke holde meg lengre... Vi dro ut og spiste, og han fortalte meg at han var forelska, og at han kunne se en fremtid sammen med meg.. Han visste ikke at jeg hadde kjaereste da... Jeg foeler meg som en stor loegner. Helt paa slutten av daten kysset han meg.... Jeg fikk helt forferdelig daarlig samvittighet, og da jeg kom hjem gjorde jeg det slutt med eksen.... Han sa det var ok... paa soendagen grein han og sa at han elsket meg og ikke visste hvor han skulle gjoere av seg.... Da jeg kom hjem fra jobb igaar hadde han pakket koffertene sine, og sa han drar til en kamerat, frem til han drar hjem til sin mor, og at han kommer innom for og hente koffertene paa fredag... Han fortalte meg at han var heller ikke fornoeyd med forholdet, for vi hadde det egentlig veldig daarlig sammen, men at han ville veldig gjerne proeve. Men vi har jo proevd saa mange ganger og det gaar jo aldri greit til slutt! Han ville ha en ny sjanse og ba meg tenke godt over ting... Da han dro foelte jeg meg paa en maate letta, men paa en anna maate gjorde det jaevlig vondt. jeg er saa glad i ham, og vil han alt bra, og vil at han skal vaere lykkelig, og blir helt fra meg naar jeg tenker paa hvor mye jeg har saaret ham.....

og saa over til han andre. han er den rake motsetning av eksen. han er veldig kjekk, suksessfull, snill, kjaerlig... Alt... Eneste er at han er litt innpaasliten. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, for han er en utrolig bra person, men han er litt toeffel.. jeg mener, han gjoer alt det jeg sier, vil hele tida gi meg klemmer, og paa slutten av daten paa loerdag spurte han med en gang om og se meg neste dag. jeg takler ikke helt bra folk som er slik, saa jeg sa nei... Igaar spurte han meg igjen. jeg sa nei, at jeg ville at ting skulle gaa litt saktere... Jeg foeler jeg har et aapent saar, og hvis jeg gaar ut med han nye naa kommer jeg til aa bruke ham som rebound-guy. Vi er nok i ganske ulike situasjoner. han har gaatt 3 aar uten kjaereste, og er nok klar som et egg for et nytt forhold. Han satt faktisk, grovt sagt, til og med og planla fremtida vaar sammen paa foerste date (greit nok, foerste date, men vi kjente hverandre godt fra foer da... men allikavel..) Jeg er redd for at hvis jeg sier dette til han naa, saa kommer han kanskje til og ikke ville ha noe med meg og gjoere. Ikveld har jeg tenkt og ut igjen med han her da. tror jeg. paa kino... skal vi se hva som skjer hvordan jeg foeler meg.

Foeler meg helt for javelig naar jeg tenker paa eksen som sikkert ikke har det saa greit akkurat naa. Stakkars. Og han haaper paa at jeg skal ta han tilbake. Haaper jeg ikke gjoer det. Jeg vil ikke. Mest for ham. Jeg saaret han noe helt utrolig sist gang og TO ganger skal jeg IKKE gjoere det. Han fortjener bedre enn meg.. :(

Saa... jeg vet ikke helt hva jeg skal gjoere. Er glad i eksen og vil han alt bra, og tenker kanskje jeg trneger ham? det er ikke saa kult og vaere helt alene. Legge seg alene, spise alene, vaakne opp alene... :(

jeg vil ikke ende opp med og miste personen jeg vil ha! Kan noen hjelpe meg og gi meg et eller anna raad? hva som helst... Jeg er glad i begge to jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som du sier der dette ikke tidspungtet til å date...

du er i et følelsesmessig sammensurium og defor bør du holde deg unna begge to til du finner ut hva du faktisk vil.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Velg deg selv! Dette er alvorlig ment. Få deg en hobby, heng med jentevenner og lær deg å bli glad i deg selv uten en mann.

Skrevet

men jeg foeler meg alene, og kjenner ikke saa mange her jeg er, og jeg trenger noen! hoeres kanskje desperat ut, men jeg vil jo ikke miste begge... paa en maate foeler jeg meg glad for aa kunne gjoere hva jeg vil, og i neste oeyeblikk tenker jeg at jeg vil ikke dra hjem til tomt hus, og uten at kjaeresten er der! jeg er jo saa vant til ham, og han er jo egentlig en veldig god gutt... uff...

Gjest glamourgirl
Skrevet

Du trenger ikke en mann fordi om du er ensom! Begynn å trene, finn deg en hobby og meld deg på et nybegynnerkurs, gå turer i parken, gå på kafe...

Tro meg, hvis du baserer forhold på det du beskriver her, så blir det ikke godt for deg. Jeg tror faktisk ikke, utifra det du skriver, at du er klar for en mann eller et forhold nå.

Ønsker deg uansett lykke til!

Gjest barelillemeg
Skrevet

Signerer de andre innleggene. Du kan ikke definere deg selv utfra hvem som er partneren din. Vel er det kjipt å legge seg alene, men det er vel verre å legge seg med en en ikke egentlig vil være i et forhold med...

Ta en pause.

Skrevet

Kan du ikke si til han nye at du vil ta ting rolig da? At du akkurat har gått ut av et forhold og trenger tid. At dere kan omgås som venner, og se hva som skjer? Er han en så fin fyr som du sier, så vil han respektere dette.

Skrevet

Hvis du står der at du ikke vet hvem du vil velge, er antagelig ingen av dem rett for deg.

Ta tid for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...