Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En gjest er mer annonym enn en bruker her på KG.

Det skjer ofte at gjester slenger dritt til en bruker eller moderator enn at en bruker gjør det.

Det er mer anonymt da gjest kan være mange og en bruker kan være en.

Det blir ikke så personlig å stille kritiske spørsmål til en gjest enn til en bruker,så det må gjesten tåle.Når det blir lagd sånne spørreundersøkelser er det fordi det er gjester som stalker og ikke brukerene.

Det er lett å advare en bruker men ikke fullt så lett å advare en gjest da gjest er flere enn en.

Dt har vært utrolig mange poller om utestenging av gjester opp gjennom tiden så denne pollen er ikke den første

Fant en tråd som handler om hva brukerne syntes etter at gjestene ble stengt ute fra alle forumene for en tid tilbake

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...ter+fjerne+poll

En personer kan skaffe seg flere nick.

Ja,dette går vel mest på trynefaktoren og ikke så mye på sak...(skikkelig fjortissforum)

Hvordan vet du at det kun er gjester som stalker?

Har aldri sagt dette er den første tråden.

På meg virker det rett og slett som om alt er tillatt mot gjester. Har en bruker vært i konflikt med en gjest er jo brukeren så "heldig" at da kan man i "uskylidighetens" navn lage et skikkelig leven mot alle gjester...barnslig.

Men man vil jo aldri få noe svar. Dette er og blir spekulasjoner....noe som jo kan være både uheldig og heldig i internettverden.

(Konkrete saker som lett kan kontrolleres også i rl tror jo INGEN på)

Gjest oppgitt gammel gjest
Skrevet

Har ikke lest tråden men ser for meg hva den handler om. Blir så oppgitt.

Er debatten om gjesteposering igang i gjen på nytt? Nå har det vært frem og tilbake, senest i høst med den konklusjon at uten gjester er KG veldig kjedelig og livløst.

Jeg har vært bruker av KG i mange år, ja jeg er sikkert blant de som har vært her lengst (ca fra år 2000). Jeg trivest best her som gjest. Jeg er saklig og svarer høflig. Noen gjester lager kvalm, men hva så. Vi er da voksne nok til å bare overse/ignorere dem.

Kan ikke bare de som ikke tålererer at gjester skriver her bare være i et annet forum? Dere skriver jo så fint om at i andre fora, der det er lukket for gjester er det bare trivelig. Gå dit da vel!

Skrevet

Nå var jo ikke dette en personlig debatt, men et spørsmål om KG-regelverk Det var ikke hensikten å henge ut noen.

Gjest også oppgitt gammel gjest
Skrevet

Til amles og dere andre som ikke tåler gjester:

I Kvinneguiden har gjester bestandig vært velkomne (bortsett fra i høst). Kan ikke dere som ikke liker dere her finne dere et annet forum å være med i? Eller dere kan lage dere et? Det er vel ingen som sier at dere MÅ være her?

Gjest også gjest
Skrevet

I Kvinneguiden har gjester bestandig vært velkomne (bortsett fra i høst). Kan ikke dere som ikke liker dere her finne dere et annet forum å være med i? Eller dere kan lage dere et? Det er vel ingen som sier at dere MÅ være her?

Applaus til deg :) Jeg har fulgt KG i et par år nå, og merkelig nok er det ingen som har (over)reagert på "gjester" før nå.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Applaus til deg :) Jeg har fulgt KG i et par år nå, og merkelig nok er det ingen som har (over)reagert på "gjester" før nå.

Jeg har heller aldri reagert på gjester før nå. Jeg ønsker i utgangspunktet gjester velkommen. Men i det siste har det vært såpass mye ufine kommentarer, at jeg frykter at flere seriøse debattanter (både brukere og gjester) unngår å engasjere seg i en del diskusjoner. Det er synd.

Skrevet
Hvordan vet du at det kun er gjester som stalker?

Det er nok mange brukere som skriver som gjest og stalker andre.

De er like fordømt gjester.Tråden handler om å forby gjester dermed så blir det også vanskelig for brukere som skriver dritt som gjest å skrive her.Ikke sant.

Jeg liker snille og fornuftige gjester, men ikke de som går inn for å ødlegge.

De ødlegger for de seriøse desverre.

Skrevet

Problemet er jo kun de gjestene som ødlegger mer drittkast.

Det er bedre å slå hardere ned på disse gjestene enn å spærre alle vekk fra KG.

Til orientering så var det en periode hvor gjester kun fikk skrive i 1-3 forum, resten var stengt for gjester!

Skrevet

Jeg har aldri sagt jeg ikke tåler gjester...

Så da mener du at det er bedre å ikke registrere seg? Og ha et fora med uten/med få registrerte brukere. Da trenger man ikke ha regler heller da? For som gjest er det kun ip adressen som kan sperre deg ute.

Gjest også oppgitt gammel gjest
Skrevet
Jeg har aldri sagt jeg ikke tåler gjester...

Så da mener du at det er bedre å ikke registrere seg? Og ha et fora med uten/med få registrerte brukere. Da trenger man ikke ha regler heller da? For som gjest er det kun ip adressen som kan sperre deg ute.

Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Gjest Mayamor
Skrevet

De aller fleste gjester er hyggelige, men jeg tror at det er en bruker eller toppen fem som troller seg og har det veldig morro når reaksjonene kommer. ;)

Skrevet (endret)
Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Hun mener at så lenge gjester kan poste innlegg her, så er det i prinsippet umulig å ha noen som helst kontroll over hvor langt folk går i sjikane og drittslenging, fordi gjester ikke kan stenges ute enkeltvis, i motsetning til registerte brukere.

Moderatorene kan selvsagt slette innlegg etter hvert som de blir oppmerksomme på dem, men det er ikke så bra med for sterk moderator involvering heller. Ofte så er det jo et slags poeng gjemt nederst i dritten, og det er synd om også det skal gå tapt. Utstrakt moderator-redigering og sletting forringer uansett hele diskusjonen, for moderatorene sletter ikke bare det opprinnelige innlegget, de sletter også de påfølgende responsene på det.

Derfor så kunne det være praktisk om folk som ikke makter å vise litt tilbakeholdenhet når de føler for å slenge med leppa, kunne få en advarsel fra moderator, og deretter evt stenges ute. Så slapp man akkurat det problemet.

Som det er, kan man ikke stenge uten en enkeltgjest, det nærmeste man kommer, er visstnok å stenge en hel blokk av IP-adresser, noe som kan komme til å ramme en hel gruppe deltakere.

Men for at man skal kunne bruke utestenging som et ris bak speilet, må man stenge de forumene det gjelder, for gjesteposting i sin helhet, og evt bare gi lese-adgang.

Men selvsagt, vi som irriterer oss over disse få gjestene det gjelder, kunne jo trene på å trekke pusten dypt, telle til 10, gå ut og banke opp en tilfeldig forbipasserende, og så heller ignorere de infame innleggene etter at vi har roet oss. Det kan funke, det.

Det ER jo veldig mange bra innlegg og tankevekkende tråder som skriver seg fra gjester, hva enten de er folk som slenger innom eller er brukere som logger seg ut for anledningen. Mange av de mest populære trådene har jo blitt startet på den måten, så jeg ser ikke bort fra at forumet blir litt mindre underholdende og interessant om gjestene forsvinner i sin helhet.

Endret av Mann 42
Skrevet

Jeg synes jeg ser oftere frekke/kvalme innlegg signert "gjest", enn faste brukere. Trolig prøver folk å være mer diplomatiske når de må vedkjenne seg innlegget. Det som irriterer meg dog mest med "gjest" er at plutselig har du en lang tråd hvor "gjest" svarer "gjest" og henviser til innlegg enda en "gjest" skrev, til det er helt umulig å henge med lenger..

Skrevet

Gi meg eksempler på hva man mener med "uhøflig opptreden" da?!

Jeg tror nemlig mere det går på at man blir personlig fornærmet når man ikke greier å argumentere og andre "knuser" det de fremlegger i en diskusjon.

Skrevet
Det er nok mange brukere som skriver som gjest og stalker andre.

De er like fordømt gjester.Tråden handler om å forby gjester dermed så blir det også vanskelig for brukere som skriver dritt som gjest å skrive her.Ikke sant.

Jeg liker snille og fornuftige gjester, men ikke de som går inn for å ødlegge.

De ødlegger for de seriøse desverre.

Hva er problemet? Er det ikke smigrende at folk følger med? Hvor naiv går det an å være? Man får la være å legge ut om man er så hårsår.

Jeg tror nok enkelte liker å gjøre seg mer ettertraktet enn det skulle være grunn til. Om man har motbør i en tråd og man får samme motbør i en annen tråd - betyr det at man er stalket?

Snille og fornuftige....??????????

Gjest Mayamor
Skrevet
lille mayamor, det er ingen her som er indignert. Ikke vær så fantasifull.... Gjestene prøver bare å frotelle jalp at han må klare å skille de som har en signatur og de som ikek har det. Kanskje du også klarer det?

lykkt til...

Innlegg 184 i denne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...0&start=180

Der er bare et eksempel på nedlatende oppførsel mot meg. Ikke det beste, da det er lenge siden jeg ble forfulgt av en gjest. Her er det ikek gjesten som gjentatt skriver samme feil... :fnise:

Men som jeg skrev tidligere; de fleste gjester er hyggelige, og jeg personlig tror at det er noen få som troller seg og provoserer uten å mene innholdet. ;)

Skrevet
Hva er problemet? Er det ikke smigrende at folk følger med? Hvor naiv går det an å være? Man får la være å legge ut om man er så hårsår.

Jeg tror nok enkelte liker å gjøre seg mer ettertraktet enn det skulle være grunn til. Om man har motbør i en tråd og man får samme motbør i en annen tråd - betyr det at man er stalket?

Snille og fornuftige....??????????

Kanskje man også kan la være å legge ut svar dersom man er så paranoid at man ikke orker tanken på å stå for sine egne meninger og freske fraspark?

Skrevet
Kanskje man også kan la være å legge ut svar dersom man er så paranoid at man ikke orker tanken på å stå for sine egne meninger og freske fraspark?

Hvorfor skal jeg registrere meg når jeg raskt skal ut igjen? Jeg har svart noen og sett hvilke reaksjoner man får her inne..dette er jo et mer totalitært samfunn - som ble nevnt i en annen tråd - enn noe annet..

Og JEG er ikke den som ikke kan stå for egne meninger. Herregud da - man må da skjønne at det er forskjell på kompetansen til folk og deres erfaringsbakgrunn.

Du kan argumentere og true med alle mulige påfunn og ikle folk de vanlige begrepene som går igjen - spesielt dette med paranoia da - og at man er en svak person og bla, bla, bla....ja bare gjør det - so what? Jeg gjør det jeg vil, og har ikke tenkt å la meg manipulere.

Skrevet

Når det gjelder hatske og aggressive innlegg, synes jeg fordelingen er jevn mellom gjester og registrerte brukere.

Det eneste problemet jeg har med gjester, er at i tråder hvor de er flere, er det komplett umulig å skille dem fra hverandre. Om dette løses ved at de registrerer seg eller får enslags kjennemerke, er raknende likegyldig for meg. Men hvis debatten forvanskes, fordi oversikten over hvem som ytrer hva i tråden smuldrer opp, da bør noe gjøres for å fikse det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...