Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er for tiden gjest, av flere grunner. Da jeg registrerte meg, var det fortsatt mulig å få profiler slettet. Jeg var meget aktiv, og med flere tusen innlegg blir jeg identifiserbar for bekjente, kolleger og familie som måtte vanke her inne. Det er helt ok på meningsytringer i debatter, men ikke når jeg også delte personlige erfaringer med privat innhold. Det er ikke greit at folk som kjenner meg kan lese hva jeg mener om intimbarbering, analsex og fetisjer, eller ting jeg har blitt såret på i forhold eller opplever i forhold til sorgopplevelser, depresjon og andre ting.

Når de ulike innleggene for alltid vil henge sammen med hverandre med mitt gamle nick, blir det utrygt å være registrert. Ved å stenge profilen blir de i det minste ikke søkbare, men det tar lang tid før mange innlegg blir så spredt at de ikke lett settes sammen.

Det standpunktet har jeg mye sympati for, og jeg tror nok at det er mange, også registrerte brukere, som ikke vil ta opp, eller kommentere slike temaer, med mindre de kan gjøre det som gjester, eller utlogget. Greit nok. Den gjestetilgangen syns jeg man kan beholde, men jeg syns ikke at den "saklige delen" av forumet har så godt av breiale anonyme gjester. Og selvsagt: Det finnes gjester, og det finnes gjester, og selvsagt er mange, og kanskje de aller fleste, ganske saklige og balanserte i sine innlegg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har alltid vært tilhenger av at forumet skal være åpent for gjester. Jeg syns bl.a. det er mer liv her når gjestene får være her. I det siste har jeg blitt mer i tvil for første gang. Det handler ikke om å ha sart sjel. Men det handler om at man skremmer unna seriøse debattanter. Flere brukere deltar lite i visse diskusjoner, og foretrekker dagbøker, fordi de frykter at diskusjonene vil bli ødelagt av useriøse innlegg.

Det handler ikke om at alle skal mene det samme, men at man bør klare å holde seg på et visst nivå, uten å gå til personangrep. Det synes vanskelig for noen, og dessverre blir det til at en del ikke gidder å høre på maset. Når en seriøs diskusjon utvikler seg til en diskusjon om en enkelt bruker, så er det ikke rart om denne brukeren og andre, holder seg unna i framtiden. Er det sånn man ønsker å ha det? At så lenge man slenger dritt får man kose seg med sine likesinnede i visse diskusjoner, mens kloke hoder ikke kommer med interessante innspill?

Skrevet
De fleste fora har spesielle temaer som ikke alltid passer i alle sammenhenger. Derfor er KG et godt alternativ, da det har mange diskusjonstemaer.

Så forhold deg til systemet her da, og det er at det er tillatt med gjesteposting.

Men når du er ferdig som bridezilla er det kanskje håp om at du finner et fora hvor du trives så mye bedre?

Skrevet
Så forhold deg til systemet her da, og det er at det er tillatt med gjesteposting.

Men når du er ferdig som bridezilla er det kanskje håp om at du finner et fora hvor du trives så mye bedre?

Det har jo vært litt av og på med gjesteposting, og det kan godt være at det ligger an til en periode med "av".

Skrevet

Hva med egne fora for gjester? Eller færre fora det er tillatt å gjesteposte i?/quote]

Erfaringer viser at det fører til mindre aktivitet i forumet, og at gjestene slutter å oppsøke forumet. det blir som å opprette en egen Rema 1000-butikk kun for innvandrere: det skaper ekskludering og segresjon.

Hvis du personlig har problemer med gjester, kanskje det vil være en idé å jobbe litt med den følelsen du har overfor gjester?

Skrevet
Jeg har alltid vært tilhenger av at forumet skal være åpent for gjester. Jeg syns bl.a. det er mer liv her når gjestene får være her. I det siste har jeg blitt mer i tvil for første gang. Det handler ikke om å ha sart sjel. Men det handler om at man skremmer unna seriøse debattanter. Flere brukere deltar lite i visse diskusjoner, og foretrekker dagbøker, fordi de frykter at diskusjonene vil bli ødelagt av useriøse innlegg.

Det handler ikke om at alle skal mene det samme, men at man bør klare å holde seg på et visst nivå, uten å gå til personangrep. Det synes vanskelig for noen, og dessverre blir det til at en del ikke gidder å høre på maset. Når en seriøs diskusjon utvikler seg til en diskusjon om en enkelt bruker, så er det ikke rart om denne brukeren og andre, holder seg unna i framtiden. Er det sånn man ønsker å ha det? At så lenge man slenger dritt får man kose seg med sine likesinnede i visse diskusjoner, mens kloke hoder ikke kommer med interessante innspill?

Det har jo vært enkelte debatter i det siste, der den store, anonyme hop har kommet med temmelig bedritne utspill overfor meddebattanter, begrunnet i noe som burde være saklige meningsforskjeller.

Jeg tenker i denne omgangen på pedo-raseriet som fulgte arrestasjonen av lommemannen, og der f.eks jeg fikk et par mer eller mindre direkte antydninger om at jeg måtte være pedo selv, gitt mitt innlegg i debatten om Staff. Skal ikke ta den opp igjen her, men i den forbindelse fikk jeg PM fra et par brukere som var temmelig satt ut av den måten de anonyme angrep dem på direkte i forskjellige tråder. Da kan man jo velge om man vil ha anonyme drittslengere på forumet, eller deltakere som forsøker å holde et visst saklighetsnivå og unngår personangrepene der de er uenige.

Dere kan jo bare sjekke "aktuell debatt" for de siste dagene for å skjønne hva jeg mener med anonym drittslenging.

Skrevet
Erfaringer viser at det fører til mindre aktivitet i forumet, og at gjestene slutter å oppsøke forumet. det blir som å opprette en egen Rema 1000-butikk kun for innvandrere: det skaper ekskludering og segresjon.

Nei, det blir mer som å opprette en Rema1000-butikk for alle der hvem som helst kan komme dersom de betaler og avstår fra å bullshitte personalet.

Skrevet
Det har jo vært litt av og på med gjesteposting, og det kan godt være at det ligger an til en periode med "av".

Nei, det har ikke vært litt av og på med gjesteposting. Det var ikke lov for gjester å poste her over en periode på noen måneder for 1-2 år siden, men før det var det tillatt.

Du er rimelig ny som bruker her inne, så da kan du vel heller uttale seg om hva du vet fra din fartstid, ikke legge på og røre i vei om hva du tror skjedde før din tid?

Skrevet (endret)
Du tar det altså for gitt at en registrert bruker har mer fast tilhold her kun er registrerte brukere? Videre mener du åpenbart at disse på en måte skal være fredet i hva de skriver, og at vi som er uregistrerte ikke skal reagere negativt på noe av det de skriver uansett hva de klarer å trykke ut av seg.

Sammenligningen din er fremdeles like usaklig.

Din egen iherdighet står ikke det minste tilbake. Det skal du ha. Og gjennom dine innlegg, leverer du selv de beste argumenter for å begrense gjestepostingen. Vi takker så mye. Fortsett sånn.

Jeg skal gi deg rett i at man ikke kan kreve eierskap til et nettforum uten videre. Men dersom noen skal kunne gjøre det, så er det iallfall ikke de uregistrerte på forumet.

Det er vel ingen som er fredet. Og slett ikke dem som har en brukerprofil og poster under den. Men jeg mener at skal man komme med kritikk eller sterke utspill i debatter som går her eller andre steder, så bør det være et visst minimum av etterrettelighet i det. Saklige innlegg står greit for seg selv, men det er noe annet med nedrakkingene spekket med spy-smileys, LOL og himlende øyne. Og jeg tenker at det kanskje blir litt mindre bullshit dersom man må poste meningene sine under nick.

Endret av Skya
Gjest utlogget
Skrevet

Gjester som har skrevet her er grunnen til at vi stemmer nei i slike spørreundersøkelser.

Skrevet
Gjester som har skrevet her er grunnen til at vi stemmer nei i slike spørreundersøkelser.

Nemlig.

Har normalt ikke noe i mot gjesteposting som sådan, men jeg svarte nei i avstemmingen for all gjesteposting er ikke OK. Gjester som holder seg sånn noenlunde til saken er greit nok (i allfall hvis de er så snille å gi seg selv et navn i den enkelte tråden slik at man slipper gjest, gjest og gjest i samme tråd) , mens "drittslengekverulantgjester" ikke er det.

Synes uansett at "personlige meldinger" og dagbokforaene kan være gjestefri. Akkurat de foraene er såpass "personlige" at det virker ulogisk med gjesteskribenter der.

Skrevet

Jeg stemte nei. De fleste andre forum jeg er på har stengt for gjesteposting, og jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal være det her også. Jeg ser det positive med gjesteinnlegg, og naturligvis er det mange seriøse og konstruktive innlegg fra gjester, men all den usaklige drittslengingen og useriøse innlegegne gjør at jeg ikke synes det er verd det.

Skrevet
I det siste synes jeg det har blitt mer og mer useriøs gjesteposting? Gjester som kommer med usaklige personangrep på faste brukere, faste brukere som blir besyldt for å være gjester, trollete innlegg, ødeleggelse av tråder osv.

Hvordan vil KG bli da det er flere gjester enn faste brukere?

Da jeg meldte meg inn på KG hadde jeg inntrykk av at det var et seriøst forum, med mange faste brukere, det er jeg ikke sikker på om jeg hadde følt, hadde jeg meldt meg inn i dag...

For meg spiller det ingen rolle om du heter Amles,gjest eller kari.....

uansett hva du heter, så er du for meg en ukjent person.

Skrevet
I det siste synes jeg det har blitt mer og mer useriøs gjesteposting? Gjester som kommer med usaklige personangrep på faste brukere, faste brukere som blir besyldt for å være gjester, trollete innlegg, ødeleggelse av tråder osv.Hvordan vil KG bli da det er flere gjester enn faste brukere?Da jeg meldte meg inn på KG hadde jeg inntrykk av at det var et seriøst forum, med mange faste brukere, det er jeg ikke sikker på om jeg hadde følt, hadde jeg meldt meg inn i dag...
ærlig talt, syns du alle som hr et navn her inne kommer med bare seriøse tråder/svar???

Tror du skal gå igjennom en del tråder og se hvem som svaer seriøst....

Er kg den rette plassen for seriøst da?

med eller uten navn, synes denne plassen blir mer og mer BLOND

Gjest Frk Åberg
Skrevet
ærlig talt, syns du alle som hr et navn her inne kommer med bare seriøse tråder/svar???

Tror du skal gå igjennom en del tråder og se hvem som svaer seriøst....

Er kg den rette plassen for seriøst da?

med eller uten navn, synes denne plassen blir mer og mer BLOND

Jevnt over, så syns jeg at folk holdt seg mer på matta da det ikke var mulig å gjesteposte. Når man kan holdes til noe man har sagt i en annen tråd, tror jeg at flere ønsker å opptre skikkelig.

Med seriøse svar, mener jeg ikke at alle skal være enige eller at skal være dødelig alvorlig. Men jeg forventer at folk klarer å vise såpass folkeskikk at de kan bli engasjerte og provoserte uten å skulle ta de som fremsetter påstandene. Jeg trenger ikke å vite om du syns noen er en drittsekk, men jeg vil gjerne vite hvorfor du er uenig med vedkommende.

Gjest Gjest_Leni_*
Skrevet

Jeg har frekventert ulike forum hvor de enten krever registrering eller tillater gjeste-posting. Og det er ingen selvfølgelighet at registrerte brukere er mer forsiktige i sine uttalelser. Men terskelene for å svare blir nok høyere da dette fester seg ved brukeren . Likevel finnes det useriøse , faste brukere , såvel som gjester.

Skrevet
Jeg har frekventert ulike forum hvor de enten krever registrering eller tillater gjeste-posting. Og det er ingen selvfølgelighet at registrerte brukere er mer forsiktige i sine uttalelser. Men terskelene for å svare blir nok høyere da dette fester seg ved brukeren . Likevel finnes det useriøse , faste brukere , såvel som gjester.

Det finnes absolutt useriøse, faste brukere. Men de er det da lettere for moderatorene å gjøre noe med enn med useriøse gjester.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å ta denne diskusjonen gang på gang...

Jeg syns også det er tåpelig av kg om de enda en gang føyer seg etter et visst antall sneversynte faste brukere og stenger gjestene ute, for så å åpne opp igjen. Snakk om å være vinglete!!

Uansett hva som skjer så er det virkelig ikke noe problem for gjestene tror jeg. De fleste gjestene er vel som meg og gidder ikke registrere oss på enda et forum, og er her som et tidsfordriv når alt annet er oppbrukt av aktiviteter...

Skrevet
Uansett hva som skjer så er det virkelig ikke noe problem for gjestene tror jeg. De fleste gjestene er vel som meg og gidder ikke registrere oss på enda et forum, og er her som et tidsfordriv når alt annet er oppbrukt av aktiviteter...

Dersom det er tilfelle, så skjønner jeg ikke helt at det gjør noe om dere ikke får poste? Da betyr det jo ikke noe særlig for dere? Resten av oss kan da umulig ha noe ansvar for å hindre dere i å dø av kjedsomhet?

Skrevet

Steng forumet for gjester om dere ønsker det.

men:

La meg minne om at det er lite tillitsvekkende å stenge forumet for gjester annethvert år. For så å angre seg igjen fordi man så at trafikken dalte.

Svak konsekventhet og beslutningsdyktighet er ikke kult.

Derfor: besluttes det å stenge for gjester: ta en sjefsavgjørelse og gjør det for alltid, bind vedtaket til minst 10 år frem i tid.

Hvis ikke blir det bare syting, mas og klager: og frem og tilbake, att og fram, like langt.

Gjester har ikek tilgang til smiley som himler med øynene så:

* himler fryktelig med øynene*

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...