Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Jeg synes at for dette til å være en konstruktiv diskusjon må noen gjester forstå at da det er snakk om 'uhyggelige gjester' da er det ikke snakk om hver eneste gjest. Diskusjonen kommer ingen vei da hver eneste gang noe blir sagt om gjester kommer en ny gjest med 'ja, men jeg er jo ikke sånn!'

Det er enkelt å skille mellom brukere, men det er helt umulig å skille mellom gjestene. Det er også noe av problemet, synes jeg.

Foreløpig har det jo vært flere gode forslag om at gjestene skulle registrere med e-post og lignende.

Jo da det er klart man vet at det er snakk om de ekle gjestene, men likevel er det ikke så lett for oss gjester å klare og skille når det blir sakt "gjester ødelegger forumet" "jeg er for total utestengning av gjester". Det som sier her omhandler selvsakt også meg, og det menes at også jeg skal stenges ute. I og med at jeg vet at jeg har hatt mange interesante samtaler med en del gjester og brukere og ofte blir takket for min tilførsel, er det litt trist å vite at noen mener at muligheten for at jeg skal skrive skal stenges ute også.

Ja, jeg kan registrere meg (og var også det lenge) men da ble det mer persondebater, og jeg liker bedre å diskutere sak og logger meg derfor ikke inn lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo da det er klart man vet at det er snakk om de ekle gjestene, men likevel er det ikke så lett for oss gjester å klare og skille når det blir sakt "gjester ødelegger forumet" "jeg er for total utestengning av gjester". Det som sier her omhandler selvsakt også meg, og det menes at også jeg skal stenges ute. I og med at jeg vet at jeg har hatt mange interesante samtaler med en del gjester og brukere og ofte blir takket for min tilførsel, er det litt trist å vite at noen mener at muligheten for at jeg skal skrive skal stenges ute også.

Ja, jeg kan registrere meg (og var også det lenge) men da ble det mer persondebater, og jeg liker bedre å diskutere sak og logger meg derfor ikke inn lenger.

Men du er jo gjenkjennelig da du skriver oda? Hvorfor ikke få et nick?

Skjønner det med persondebatt, men det er jo gjester som setter de igang da der de selv kan være anonyme.

Skrevet

Når jeg skriver som gjest kan jeg utestenges ved hjlp av ip-adressen. Men når man har tilgang på flere ip-adresser blir det jo umulig for moderatorene å skille meg fra hverandre eller stenge meg ute?

Jeg kan sette meg på oslo S om jeg ønsker det og logge inn selv om jeg er utestengt.

Skrevet (endret)

Tenk om alle her hadde vært like saklige , da hadde KG blitt et hyggelig sted å være. Og ikke minst om alle hadde holdt en like hyggelig tone i innleggene sine - da hadde det blitt så hyggelig her at det knapt hadde vært en blivende sted. :love:

Endret av Scorpina
Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Men du er jo gjenkjennelig da du skriver oda? Hvorfor ikke få et nick?

Skjønner det med persondebatt, men det er jo gjester som setter de igang da der de selv kan være anonyme.

Jeg bytter ofte nick, fra debatt til debatt og tar det første navnet som kommer til hodet. Det jeg mener med at jeg ikke vil være gjenkjennbar er at alle skal huske hva jeg har ment fra debatt til debatt. Jeg vil ha "rent ark" for hver diskusjon jeg går inn i.

Det jeg mente med persondebatt var ikke drittslenging etc, men at andre brukere kjenner meg igjen og leser meg på en spesifikk måte ut i fra hva de vet om meg fra tidligere debatter. Dette var det jeg opplevde da jeg var innlogget, og foretrekker og ikke bruke et fast nick. Jeg merket at når folk ble "kjennt" med meg så oppførte de seg annerledes mot meg, slik at det personlige elemntet som jeg forsøker å unngå likevel kommer med inn i debatten. Jeg fikk meg "venner" og da ble ikke debatten den samme, fordi da er man mer forsiktig med hva man sier, samt at de ikke sier like kraftig i mot meg. Det blir kjedelig ut i fra min hensikt med å bruke forumet som et rent diksusjonsforum.

Det handler ikke om å absoludt være anonym, men at jeg ønsker å debatere bare for debattens skyld uten fokus på meg som person. Så da bytter jeg gjestenick fra debatt til debatt, slik at jeg er gjenkjennbar i den ene diskusjonen men ikke fra den til den neste.

Gjest Gjestgjestgjest
Skrevet
Jeg bytter ofte nick, fra debatt til debatt og tar det første navnet som kommer til hodet. Det jeg mener med at jeg ikke vil være gjenkjennbar er at alle skal huske hva jeg har ment fra debatt til debatt. Jeg vil ha "rent ark" for hver diskusjon jeg går inn i.

Det jeg mente med persondebatt var ikke drittslenging etc, men at andre brukere kjenner meg igjen og leser meg på en spesifikk måte ut i fra hva de vet om meg fra tidligere debatter. Dette var det jeg opplevde da jeg var innlogget, og foretrekker og ikke bruke et fast nick. Jeg merket at når folk ble "kjennt" med meg så oppførte de seg annerledes mot meg, slik at det personlige elemntet som jeg forsøker å unngå likevel kommer med inn i debatten. Jeg fikk meg "venner" og da ble ikke debatten den samme, fordi da er man mer forsiktig med hva man sier, samt at de ikke sier like kraftig i mot meg. Det blir kjedelig ut i fra min hensikt med å bruke forumet som et rent diksusjonsforum.

Det handler ikke om å absoludt være anonym, men at jeg ønsker å debatere bare for debattens skyld uten fokus på meg som person. Så da bytter jeg gjestenick fra debatt til debatt, slik at jeg er gjenkjennbar i den ene diskusjonen men ikke fra den til den neste.

Smart ^^^ (over her-oda)

Du har en ærlig hensikt, men det er mange gjester som skriver uhemmet med dritt fordi de er dekket bak gjest(anonym).

Feigt ja!

Gjest Gjest_Bamse_*
Skrevet
Det er jo stort sett gjester som personforfølge da.

Tør dere virkelig ikke stå for det dere sier?

Gjest-bamse er jo gjenkjennelig med rød skrift. Så fort hun blir det blir hun personforfulgt av en gjest. Til og med fargen på skriften må gjest kritisere (i mangel på noe annet?)

Hei du og takk for ditt positive svar, du er en av dem som har skjønt det. :klemmer:

Til og med som du skriver blir fargen på skriften kritisert, så i et tidligere svar at jeg ble kalt for fjortiss fordi jeg skrev med rødt! Hva gir du meg :fnise: Det er jo bare latterlig av gjest å skrive det men stakaren skjønner det ikke selv!

Jeg skriver som gjest under fast nick og rødfarget skrift nettopp fordi jeg ikke vil forsvinne i mengden med alle som skriver som gjest.

Godt du og andre har skjønt det. De som ikke skjøner hvorfor både farge, gjestenick og budskap er det vel ikke hverdt å bry seg om ;)

Skrevet
Det oser ironi og sarkasme om en annen her i innlegget ditt.

Neida, jeg innhyller deg i varme og godhet. :klemmer:

Gjest-bamse er jo gjenkjennelig med rød skrift. Så fort hun blir det blir hun personforfulgt av en gjest. Til og med fargen på skriften må gjest kritisere (i mangel på noe annet?)

Ja uff noe så forferdelig grusomt. Fordi man har svart på et par av innleggene til Bamse i denne tråden så har man drevet med personforfølgelse. *rystet inn i sjelen*

Men du valgte kanskje å svare på mitt innlegg i mangel av noe annet?

Når begrepene blir brukt så inni granskogen vanvittig som av enkelte her inne, er det ikke rart det blir konflikter. Når man til og med blir beskyldt for å drive med personforfølgelse fordi jeg svarer en gjest som har kommentert noe jeg har skrevet før, er det ikke rart ting går helt av skaftet her inne.

Til gjest 16.33: Du må ikke svare på dette innlegget, for da vil jeg føle at du personforfølger meg - og det er i strid med reglene.

Skrevet
ulempen med å være "gjest" her er vel at jeg kan kalle deg for troll og dum uten at du kan være sikker på at det er deg jeg referer til. Ikke personhets.

Den største ulempen har nok de som bryr seg om sånt. ;)

Gjest Mia Elise
Skrevet
Den største ulempen har nok de som bryr seg om sånt. ;)

Den største ulempen er jo de gjestene som ødlegger for brukere og seriøse gjester!

Bry seg om! Hva mener du! Når brukere sletter seg etter daglig forfølgelse og gjerne i flere år da forstår jeg dem MEGET godt.

Gjør ikke du?

Om du er en fast bruker å IKKE kan skrive noe som helst uten at du får en gjestedrittttt etter deg, da spør jeg deg:

Hvem bør slutte å være her da?

Gjest eller den faste brukeren?

Jeg digger Bamses innlegg! :tommelopp:

Gjest Fast gjest
Skrevet

Håper denne tråden blir stengt snart - den er usaklig, personifisert og lite konstruktiv. Registrerer i en del tråder på kropp og helse og andre steder at noen faste profiler slenger mye usaklig til hverandre. problemet er ikke gjester, men mangel på høflighet.

Gjest Mia Elise
Skrevet
Men hva vet vel du om de forsvinner, eller om de bare registrerer seg med nytt nick - det siste skjer ofte det skjønner du. ;)

Men lenger opp så blir man jo beskyldt for personforfølgelse fordi man svarer på et innlegg fra en som har sitert noe en selv har skrevet, så da er det ikke rart det blir mye personforfølgelse her.

Så husk nå å ikke svare på dette innlegget, for da driver du med personforfølgelse - og det er ikke lov i.h.t. reglene her.

At du liker innleggene til Bamse tror jeg ingen her forundres over. Like barn leker best vet du. :)

Jeg svarer på dette innlegget og i den hensikt at jeg skriver hyggelig og ikke ekkelt til deg og fordi SIST MEN IKKE MINST fordi jeg vil svare på ditt innlegg til meg.Om jeg gjør det fordi det er høffligt eller fordi det er noe jeg virkelig vil, det vites ikke.

Hadde jeg svart deg for å forfølge deg som har gjesteniket GJEST, ja da hadde jeg fått mye å gjøre da du faktisk ikke er den eneste som poster uten navn og dermed bli til GJEST!

Du har sikkert såpass mye i topplokket at det å forfølge GJEST og det å forfølge en fast registrert bruker blir en MEGA STOR forskjell!

Jeg liker Bamses innlegg ja, og som du sier så leker like barn best!

Skrevet
Håper denne tråden blir stengt snart - den er usaklig, personifisert og lite konstruktiv. Registrerer i en del tråder på kropp og helse og andre steder at noen faste profiler slenger mye usaklig til hverandre. problemet er ikke gjester, men mangel på høflighet.

Den burde vært slettet i den den ble opprettet. Sånne tråder fører ikke noe godt med seg. Håper sånne tråder blir slettet i fremtiden.

Skrevet (endret)

Tråden (forsøkt) ryddet og stenges nå.

Scorpina

-mod-

Endret av Scorpina
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...