Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet
Hva er det dere ikke forstår?

Hadde jeg som jurist arbeidet ut fra de samme regler og praksis som man har her i forumet hadde jeg mistet jobben forlengst..

Men her inne blir de som ikke har peiling belønnet, og de som faktisk har peiling blir gjerne sparket ut av forumet. ALT her inne går på trynefaktor. Og det finnes da ikke noe mindre seriøst enn dette forumet.

DET var det sarkastiske, eller kall det det paradoksale.

Og selvsagt skjønner jeg at det ikke var ikke meningen å fornærme noen....ihvertfall ikke de som tar til motmæle.

PS: og hva var så vanskelig å forstå når det gjaldt de pedofile? Jeg skrev at jeg oppfattet de dithen at de kun slang seg på kritikken mor Staff pga egen vinnings skyld., og for å fremstille seg "menneskelige"..noe som visstnok var meget vanskelig å skjønne.

PS2: får håpe dere treffer meg i jobb en dag da...det skal bli "morsomt"....

Har forresten aldri truffet noen som ikke har skjønt meg i RL - merkelig eller hva???

Ah, Staff-tråden, ja - det var der jeg støtte på deg sist! Nå husker jeg det.

Du uttrykte deg nok relativt uklart, i hvert fall til at min enkle hjerne kunne oppfatte essensen i det hele, og hvor du egentlig ville med innlegget ditt.

Her har nok en gang et innlegg fra deg fått en bruker til å spørre om du kan utdype, fordi brukeren ønsker å forstå, og forholde seg til det du skriver. Du reagerer - igjen - med å gå direkte i forsvarsposisjon og kommer med beskyldninger om nedlatenhet og utfrysningstaktikker...

Du sier at du aldri har opplevd å ikke bli forstått irl. Kan det være at du er dyktigere på å uttrykke deg verbalt enn skriftelig? Det er ofte mye som kan oppfattes i en samtale ansikt til ansikt, hvor kroppsspråk og det hele er med, i forhold til hva som kan oppfattes skriftelig.

For ordens skyld; ingenting av det overnevnte er vondt ment.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forumet er vel akkurat så seriøst som brukere og gjester i fellesskap velger å gjøre det, tenker jeg.

Siden du bringer det opp: Når jeg fornærmer noen, så er det fordi jeg mener at de bør fornærmes. Og dersom de da forlanger en unnskyldning av meg, så fornærmer jeg dem gjerne en gang til.

En gang i blant sier jeg ting som blir feil, og som jeg ser kan oppfattes fornærmelig uten at det var ment slik, og når jeg blir klar over det, så stryker jeg det, eller jeg ber den det evt gikk ut over pent om unnskyldning. Jeg står for det jeg sier, og jeg er ikke for stor til å innrømme at jeg gjør feil. Du kan for eksempel kikke litt lenger opp i denne tråden, for et eksempel på hva jeg mener.

Så når jeg sier til deg at jeg absolutt ikke mente noe vondt med mitt spørsmål, så er ikke det fordi du tar til motmæle. Det er fordi jeg ikke mente noe vondt med det.

Du hadde forøvrig stått deg bra på å ikke være så agressiv.

DE pedofile og Staff tror jeg at jeg lar ligge, til en annen tråd.

Gjest oppgitt gammel gjest
Skrevet

Holder dere på enda?

En ting må er vel både registrerte brukere og gjester være enige om:

gjester er med å holde liv i debatter!!!!! :fnise:

Skrevet

Jeg stemte ja. De periodene som det har vært stengt for gjester her har vært gørr kjedelige.

Synes også at det er mer hetsing av gjester gjort av brukere enn omvendt.

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Når jeg sier at enkelte kan være dyktigere på å uttrykke seg verbalt enn skriftlig, betyr da ikke det at jeg tror at jurister i det offentlige avgjør saker muntlig. Mulig det ikke kom klart frem, men jeg snakker altså generelt, og det gikk jeg ut ifra at gjesten også gjorde, da h*n sa at h*n aldri hadde opplevd å bli misforstått irl... ;)

Endret av Scorpina
Skrevet (endret)
Når jeg sier at enkelte kan være dyktigere på å uttrykke seg verbalt enn skriftlig, betyr da ikke det at jeg tror at jurister i det offentlige avgjør saker muntlig. Mulig det ikke kom klart frem, men jeg snakker altså generelt, og det gikk jeg ut ifra at gjesten også gjorde, da h*n sa at h*n aldri hadde opplevd å bli misforstått irl... ;)

ang . det med trynefaktor: det var opplagt at det jeg skrev var sarkastisk når jeg skrev at jeg skulle avgjøre saker på samme måte som her inne; nemlig etter trynefaktor.

Endret av Scorpina
Skrevet

KG har blitt et gjesteforum!!

Sånn som akkurat nå så er det 18 stuykker i Generell debatt, 17 av dem er gjester.

I Barn og Familie er det 33 stykker, 32 av dem er gjester.

Kikk igjennom noen tråder. De fleste innleggene er av gjester. Og det er mange gjester som skriver uten nick. De er bare "gjest". Og når mange slike skriver i samme tråd er det umulig å vite om det er en og samme gjest som bare poster ulike meninger eller om det er forskjellige.

Blir det gode diskusjoner og debatter av slikt?

Tror ikke det.

KG var bedre før

Skrevet

Hmmm... Lurer på om jeg skal slette meg som bruker og bli gjest?

For meg var det interessant å diskutere med andre brukere, som jeg kunne kjenne igjen og som kom interessante innlegg, uenig med meg eller ikke.

For meg er det totalt uinteressant å sitte diskutere med en hel haug med gjester som jeg ikke kan skille fra hverandre og som ikke trenger stå ansvarlig for det de skriver.

Synd at KG har blitt et forum hvor de uregistrerte regjerer, og de som prøver være seriøse blir borte.

For å understreke så mener jeg ikke at alle gjester er useriøse, men det er desverre pr.d.d umulig å skille dere fra hverandre... Minner meg om all spammen jeg får inn på mailen min.

Skjønner ikke at de som driver KG kan sitte å se forumet blir spammet ned med useriøse gjesteinnlegg.

Skrevet

For meg var det interessant å diskutere med andre brukere, som jeg kunne kjenne igjen og som kom interessante innlegg, uenig med meg eller ikke.

For meg er det totalt uinteressant å sitte diskutere med en hel haug med gjester som jeg ikke kan skille fra hverandre og som ikke trenger stå ansvarlig for det de skriver.

Synd at KG har blitt et forum hvor de uregistrerte regjerer, og de som prøver være seriøse blir borte.

For å understreke så mener jeg ikke at alle gjester er useriøse, men det er desverre pr.d.d umulig å skille dere fra hverandre... Minner meg om all spammen jeg får inn på mailen min.

Skjønner ikke at de som driver KG kan sitte å se forumet blir spammet ned med useriøse gjesteinnlegg.

Så finn deg da et annet forum å skrive på!!

Du plages så voldsomt av at KG er åpent for gjester at det må rett og slett være skadelig for deg å være her.

Det merkelige er at dere som klager på gjester om og om igjen, og de av dere som selv starter tråder for å klage på gjester aldri får nok av å klage.

Først massive klager, når Mette har forklart dere at KG ikke stenges for gjester gjentatte ganger, er det til og med folk som sletter seg i full offentlighet.

Kan ikke være annet enn sykt oppmerksomhetsbehov som forkalrer oppførselen deres.

Slett deg gjerne 'amles' - det eneste du bidrar til med den sytinga di er et utrivelig forum.

Gjest Fast gjest
Skrevet
Så finn deg da et annet forum å skrive på!!

Du plages så voldsomt av at KG er åpent for gjester at det må rett og slett være skadelig for deg å være her.

Det merkelige er at dere som klager på gjester om og om igjen, og de av dere som selv starter tråder for å klage på gjester aldri får nok av å klage.

Først massive klager, når Mette har forklart dere at KG ikke stenges for gjester gjentatte ganger, er det til og med folk som sletter seg i full offentlighet.

Kan ikke være annet enn sykt oppmerksomhetsbehov som forkalrer oppførselen deres.

Slett deg gjerne 'amles' - det eneste du bidrar til med den sytinga di er et utrivelig forum.

Signerer denne.

Det virker som svært mye energi går med til å syte og klage over alle gjestene, og det blir mye utrivelig ut av det.

De som er veldig misfornøyd burde kanskje la være å klage så mye og heller bidra konstruktivt og positivt - eller finne seg et annet forum.

Flertallet her vil nok ha det hyggelig og nyttig her. Noen få vil ødelegge.

Jeg foreslår at dere som vil ødelegge, personifisere og klage, finner dere et annet sted eller endrer holdning.

Skrevet

Argumentet om at de som er uenige kan finne seg et annet forum er vel sånn sett avvist for lenge siden som et dårlig argument. Det er lov å komme med kritikk og ha meninger som er annerledes enn admin uten at man dermed automatisk må finne et annet sted å være.

Skrevet
Argumentet om at de som er uenige kan finne seg et annet forum er vel sånn sett avvist for lenge siden som et dårlig argument.

Så fordi det er avvist av en liten gruppe brukere betyr det at det er dårlig?

Det er lov å komme med kritikk og ha meninger som er annerledes enn admin uten at man dermed automatisk må finne et annet sted å være.

Og akkurat det du skriver i denne setningen bryter totalt med det du skriver i setningen over.

Så kan man spørre seg om det kan anses som konstruktiv kritikk og det å ha andre meninger enn admin, når man til stadighet ber om at gjester skal stenges ute selv om Mette gjentatte ganger har skrevet at det ikke er aktuelt. Det er til og med brukere her som maser om det samme gang på gang i samme tråd. Det er alt annet enn konstrktiv kritikk. Det betyr kun at de ikke har evnen til å innordne seg et annet system enn hva de selv mener er det beste. Eller at de ikke gidder å bruke tid på å lese de andre innleggene i tråden, men skriver i vei for å se sitt egen nick på skjermen.

Skrevet

Ja, jeg er enig i at det er mange som vil ha det hyggelig og nyttig her.. Og det er mangfoldet som gjør KG til et bra sted. Det hadde vel ikke vært et diskusjonsforum hadde alle vært totalt enige og like.. :)

Jeg ser absolutt fordelen ved å skrive som gjest.. Så jeg tror jeg finner meg en dagbok, og blir anonym i forumet som de fleste andre. :)

Skrevet (endret)
Så følg litt med da! Jeg fatter ikke at ikke moderatorene sletter disse iditoinnleggene. Det ble sagt at man ikke trodde at en av gjestene var jurist fordi man skrev inkoherent. Så derfor har jeg bedt vedkommende son skrev det om å begrunne det.

Dette er helt latterlig. For et usaklig forum. Her kan man slenge ut påstander måt gjester uten noen som helst begrunnelse.....det er helt lavmål. Det spiller vel ikke noen rolle hvilken gjest man snakker om. Det har blitt hevdet at en gjest her inne ikke kunne være jurist - så kan man vel begrunne hvorfor man mener det da, og hvorfor man mener denne gjesten skrev inkoherent. JEG synes det er helt meningsløst å trekke fram dette i denne debatten..............Og så får jeg høre at det jeg skriver er dritt. LATTERLIG.

Nei, takk for meg. Dette er helt hindsies all fornuft.

Nei da, gjester er jo som hellige kuer, fordi en kan jo ikke skille mellom dem, kan en aldri si noe om dem, ellers kommer en haug med at 'JEG er jo ikke sånn, hvorfor er dere så slemme mot gjester, herregud, det var ikke meg, det var den andre som har samme navn, herregud, hvorfor blir gjestene tortuert så mye, slemme brukere'.

Fullt enig!

Endret av Scorpina
Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Gjest Fast gjest
Skrevet (endret)

Kanskje dere som er registrerte profiler kan komme med noe hyggelig som gjør at tråden kan gå videre og lande på en konstruktiv konklusjon?

Kanskje dere andre gjester og utloggede brukere også kan gjøre det samme?

Det har lite for seg å dvele ved hvem som sa hva for to måneder siden. Gå videre.

Endret av Scorpina
Skrevet

Jeg synes at for dette til å være en konstruktiv diskusjon må noen gjester forstå at da det er snakk om 'uhyggelige gjester' da er det ikke snakk om hver eneste gjest. Diskusjonen kommer ingen vei da hver eneste gang noe blir sagt om gjester kommer en ny gjest med 'ja, men jeg er jo ikke sånn!'

Det er enkelt å skille mellom brukere, men det er helt umulig å skille mellom gjestene. Det er også noe av problemet, synes jeg.

Foreløpig har det jo vært flere gode forslag om at gjestene skulle registrere med e-post og lignende.

Skrevet (endret)

Poenget var at man utestenger/sletter gjester som skriver om fakta som f.eks lover og regler som lett kan sjekkes ut, men der man i forum tilbakeviser fakta som tull uten engang å gidde å sjekke. Det spiller da vel ingen rolle om gjesten er jurist eller ei! Fakta er fakta uansett, en lov er en lov, en regel en regel, uansett om man skriver forståelig eller ei. Så jeg begriper ikke hvorfor man henger seg opp i om en person virkelig er jurist eller ei. Helt meningsløst, og har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

Ikke skjønner jeg hva poenget er med å tvile om vedkommende er det eller det heller...hvilken rolle spiller det; så lenge man ikke gir råd eller utøver sitt yrke her inne. Og som sagt; det er lett å sjekke ut lover.

Det viser bare at kompetansen blandt brukerne og moderatorene er temmelig lav.

Endret av Scorpina
Skrevet
Jeg synes at for dette til å være en konstruktiv diskusjon må noen gjester forstå at da det er snakk om 'uhyggelige gjester' da er det ikke snakk om hver eneste gjest. Diskusjonen kommer ingen vei da hver eneste gang noe blir sagt om gjester kommer en ny gjest med 'ja, men jeg er jo ikke sånn!'

Det er enkelt å skille mellom brukere, men det er helt umulig å skille mellom gjestene. Det er også noe av problemet, synes jeg.

Foreløpig har det jo vært flere gode forslag om at gjestene skulle registrere med e-post og lignende.

Men er det virkelig behov for at denne diskusjonen skal fortsette hva gjelder topic? Mette har flere ganger skrevet at forumet skal være åpent for gjester, likevel fortsetter enkelte brukere å gnåle på gjesteklaginga.

Hvis det nå er sånn at det største problemet dere registrerte brukere har med gjester er redusert til at dere ikke klarer å skille de forskjellige gjestene fra hverandre, og derfor ikke vet hvem som skriver hva i debatter - så kan det løses ved at man må bruke gjestenick. Det hindrer selvfølgelig ikke at folk bytter nick fra gang til gang.

Dette har vært besvart av admin tidligere, og husker jeg ikke helt feil ble det informert om at det ikke lot seg gjøre å få til en sånn ordning i det nye forumoppsettet.

Det lar seg altså gjøre å stenge forumet for gjesteposting, det lar seg også gjøre å kreve mailregistrering av alle - MEN det lar seg ikke gjøre å innføre gjestenick. Merkelige greier.

Når det gjelder det du skriver om at man ikke mener alle gjester, men bare de man opplever som uhyggelige, så er det etter hvert mange her inne som selv skriver de skjærer alle gjester over samme kam, og slenger ut gjestegalle i hytt og pine.

Skrevet
Det viser bare at kompetansen blandt brukerne og moderatorene er temmelig lav.

Den er det blant flere i begge de "leirene" du nevner, men det fører ingenting konstruktivt med seg å fortsette å påpeke det heller.

KG har blitt anbefalt å gjøre noe med moderatorene sine, men de har valgt å la være. Det må vi akseptere, det er nok ikke så enkelt å få folk til å jobbe gratis for å sitte og lese på et forum (fullt forståelig for så vidt ;) )

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...