Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Da vil jeg påstå at du har fulgt dårlig med i det siste. Språkbruken blant enkelte av gjestene har vært helt vill. Jeg syns også å se at de generelt er de som er raskest med å gå på person, fremfor å diskutere sak.

Jeg er vel innom KG både titt og ofte, men kan ikke si å ha lagt merke til så mye usakligheter. Litt kanskje, fra en gjest som er ganske lett å kjenne igjen fordi den ofte svarer med sinne og lar seg provosere/banner/tar mye personlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Helen Parr
Skrevet

I grunn er det litt morsomt å se at det blir stadig flere nei-svar desto lenger denne tråden blir.

Problemet for kg er ikke gjester i sin alminnelighet. Det er mange konstruktive og gode gjesteinnlegg. De få, lite koselige innleggene, som antakeligvis noen få gjester står bak, er det som ødelegger for debattene her inne.

Siden det tross alt er flest hyggelige gjester svarte jeg ja.

Skrevet

Å herregud - så patetisk.

Jeg vet hvorfor denne tråden ble laget - tenk å lage en egen tråd pga meg. Jammen er hevnen søt.

Jeg tror jeg ler meg skakk.....

Og dette forumet er ikke livsviktig - ihvertfall ikke for meg.

Gjest Gjest_Leni_*
Skrevet
En annen ting er jo da de som oppretter ny profil for å få utløp for sin mytomani med tilhørende fantastiske historier de ønsker tilbakemelding på. Det er interessant å observere hvordan de tar med seg de lett gjenkjennelige skrivefeilene videre til neste profil. Eller pinlig, det er vel et mer dekkende ord.

Men uansett, gjester og stadige nye profiler på samme person, det gjør meg overhode ikke noe. Sånn er nettverdenen.

Helt enig !

Jeg synes det er fint med brukernavn slik at jeg lettere kan ignorere innlegg med svada og tåkeprat. Kanskje det er nettop derfor registrerte brukere henger seg opp i gjeste-funksjonen , siden det blir verre å kategorisere disse brukerene .

De fleste gjester/faste brukere virker jordnære og reale . Og er det ikke enklere å overse innlegg snarere enn å la seg provosere?

Skrevet

Jeg synes jo egentlig det er litt rart at det er helt greit å lage egne tråder der man kan kritisere "gjest" - spesielt etter å ha vært i disputt men en "gjest" - så det er jo temmelig åpenlyst hvem man kritiserer og hvorfor. Tenk om man skulle lage egne tråder direkte mot faste nick...

Ja, det er patetisk. Og viser seriøsiteten til forumet.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)
Jeg synes jo egentlig det er litt rart at det er helt greit å lage egne tråder der man kan kritisere "gjest" - spesielt etter å ha vært i disputt men en "gjest" - så det er jo temmelig åpenlyst hvem man kritiserer og hvorfor. Tenk om man skulle lage egne tråder direkte mot faste nick...

Man stiller spørsmål ved om man burde opprettholde gjesteordningen. Man henger ikke ut en enkelt person.

Jeg ville synes det var merkelig om man ikke kunne diskutere hvordan man ønsker at forumet skal være.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Men "gjest" er ingen bestemt person? "Gjest" blir headingen for alle som ikke logger seg inn med brukeridentitet og heller ikke skriver inn et eget nick når de skriver innlegg. Så innlegg som er rettet mot "gjest" er så lite personlig som det vel er mulig å få det. I en tråd der det er 10 forskjellige innlegge med "gjest" som identitet, kan det være alt fra 1 til 10 forskjellige gjester på farta, man kan bare gjøre seg antakelser. Jeg skjønner ikke at det går an å ta seg personlig nær av en tråd som problematiserer ordningen med at gjester poster i forumene.

Skrevet

Men fordi man anskaffer seg et nikk på et forum så er det jo fortsatt ungen som vet hvem man er!!

Jeg ser det som en selvfølge at gjester kan bruke et forum.

Jeg har selv brukt KG i mange år.

I sex forumet eksempelvis er det veldig fint å kunne være anonym mener nok de fleste..

I andre forum jeg er blir gjester som er helt usaklige å frekke bare ignorert å så fortsetter alle andre med diskusjonen som den var...

Hvorfor går ikke det an her?

Jeg tror de gjester som har behov for å skrive masse nedlatende å rare ting hele tiden er 15 årige gamle gutter som kun er ute etter å provosere, å som så ler seg ihjel av å få masse svar...

Dette er min mening!

Skrevet
Men "gjest" er ingen bestemt person? "Gjest" blir headingen for alle som ikke logger seg inn med brukeridentitet og heller ikke skriver inn et eget nick når de skriver innlegg. Så innlegg som er rettet mot "gjest" er så lite personlig som det vel er mulig å få det. I en tråd der det er 10 forskjellige innlegge med "gjest" som identitet, kan det være alt fra 1 til 10 forskjellige gjester på farta, man kan bare gjøre seg antakelser. Jeg skjønner ikke at det går an å ta seg personlig nær av en tråd som problematiserer ordningen med at gjester poster i forumene.

Nettopp. Og dette vet enkelte å utnytte - da slipper de å stå til ansvar eller få egne innlegg slettet. Ikke bare kan de hevne seg på den ene gjesten de ikke liker - de kan også hevne seg på alle , og de kan - om de ønsker det - lage egne spørreundersøkelser - for å gjøre hevnen enda søtere. Jeg finner det usmakelig og direkte ondsinnet. Det blir som når en elev har gjort noe galt så straffer man ikke bare denne eleven, men henger ut alle elevene i klassen.

Og hvorfor skulle man ikke som gjest ta det personlig - jeg vet at jeg har vært i disputt med denne trådstarter - og her viser hun ihvertfall intelligens på sin måte- når det gjelder å ta hevn!

Skrevet
Men fordi man anskaffer seg et nikk på et forum så er det jo fortsatt ungen som vet hvem man er!!

Det er en passe naiv oppfatning. Hvor lett man kjenner igjen folk med nick har det vært skrevet flere tråder om tidligere - bare søk.

Jeg har selv kjent igjen folk her inne, og de hadde nok ikke likt det så godt.

Skrevet
Det er en passe naiv oppfatning. Hvor lett man kjenner igjen folk med nick har det vært skrevet flere tråder om tidligere - bare søk.

Du mener selvsagt at du tror at du har kjent igjen folk her inne. For siden du hypotetisk sier at "de hadde nok ikke likt det så godt", så antar jeg at du ikke akkurat har konfrontert dem med deres KG aktiviteter.

Skrevet
Nettopp. Og dette vet enkelte å utnytte - da slipper de å stå til ansvar eller få egne innlegg slettet. Ikke bare kan de hevne seg på den ene gjesten de ikke liker - de kan også hevne seg på alle , og de kan - om de ønsker det - lage egne spørreundersøkelser - for å gjøre hevnen enda søtere. Jeg finner det usmakelig og direkte ondsinnet. Det blir som når en elev har gjort noe galt så straffer man ikke bare denne eleven, men henger ut alle elevene i klassen.

Og hvorfor skulle man ikke som gjest ta det personlig - jeg vet at jeg har vært i disputt med denne trådstarter - og her viser hun ihvertfall intelligens på sin måte- når det gjelder å ta hevn!

Hehe.. Nå er du jammen paranoid.

Jeg ønsker overhodet ingen hevn. Jeg stilte et spørsmål på generelt grunnag, beklager hvis du føler deg støtt, fordi jeg ser en tendens på "dårlig oppførsel" hos noen gjester. Det er uvesentlig om det er deg, 2 eller 10 gjester som oppfører seg dårlig.

Sånn personlig har jeg ikke noe til overs for hevn, jeg er trygg på meg selv og vet at jeg verken er dum eller ond, og hva en anonym gjest kaller meg på et forum er meg totalt likegyldig.

En annen grunn til at jeg tok dette opp er at mange forum oppererer med egne fora for anonyme spørsmål ol. og jeg lurte på om flertallet foretrekker dette.

Jeg bruker selv gjestefunksjonen, ikke fordi jeg har behov for å slenge dritt, men fordi jeg er relativt lett gjenkjenlig (bruker dette nicket overalt- også privat) og når emnet jeg skal ta opp innebærer at jeg kanskje utleverer andre, er det viktig å beskytte de mot å bli gjenkjent.

Så jeg ser absolutt noe positivt med gjesteposting.

Jeg har også pleid å tenke, som personen tidligere i debatten, at mange av gjesteinnleggene er en dårlig oppdratt hormonell 15-åring som ønsker provosere.

Men jeg ser at de få innleggene ødelegger for hva jeg leser fra andre gjester. Når det blir for mye svada fra noen gjester, hopper jeg over gjestesvarene, fordi det er vanskelig å skille nickene fra hverandre. Også er det greit å vite om man diskuterer med en, to eller tre forskjellige.

I en diskusjon så bør det alltid være argumenter for og imot. Jeg blir verken bitter eller sur på de som er uenige med meg, og respekterer deres meninger, samtidig er det lærerikt å se hva andre mener om ting og høres deres vinkling av saken- hvis de holder seg forholdsvis saklige, selvsagt- og jeg tåler også at folk sier i fra til meg hvis de synes jeg er dum, usakelig eller er helt på viddene, men da vil jeg også at de forteller meg på hvilket grunnlag de mener det.

Puhh.. Sikkert noe rotete forklart men jeg er feberfjern og dårlig til å forklare meg skriftlig-tydligvis! ;)

Skrevet

Jeg tror absolutt ikke noen kjenner meg igjen fordi jeg bruker samme navn hele tiden. Hade også et nikk i flere år, men var borte en stund å glemte sen passord så jeg har bare droppet å lage meg ny profil..

Det står jo ikke noe info om personlige ting i profiler.

Å det er nok mer at du tror du kjent igjen noen... Er du klar over hvor mange som bruker kvinneguiden? Å så mange forskjellige steder alle kommer fra å ikke alle er fra Norge heller vet du! :gjeiper:

Dette var vel litt utenfor tema.. Men men..

Skrevet
Du mener selvsagt at du tror at du har kjent igjen folk her inne. For siden du hypotetisk sier at "de hadde nok ikke likt det så godt", så antar jeg at du ikke akkurat har konfrontert dem med deres KG aktiviteter.

Hva vet du om hva jeg mener?

Og nei, jeg har ikke konfrontert dem med det.

Skrevet
Jeg tror absolutt ikke noen kjenner meg igjen fordi jeg bruker samme navn hele tiden. Hade også et nikk i flere år, men var borte en stund å glemte sen passord så jeg har bare droppet å lage meg ny profil..

Det står jo ikke noe info om personlige ting i profiler.

Å det er nok mer at du tror du kjent igjen noen... Er du klar over hvor mange som bruker kvinneguiden? Å så mange forskjellige steder alle kommer fra å ikke alle er fra Norge heller vet du! :gjeiper:

Dette var vel litt utenfor tema.. Men men..

Da får du leve i den troen da.

Merkelig form for smilybruk forresten. Oppfører du deg sånn irl også? Gjeiper etter at du har kommet med et nedlatende utsagn til en fremmed?

Skrevet
Hevn for hva da? Mener du hevn for at en bruker er blitt stalket av en gjest? Da er det vel bedre at gjesten slutter å stalke!

Tror du gjesten eller noen av gjestene stalker fordi dem vil hevne seg også da eller? Hevne seg for hva da spør jeg igjen?

Det sier jo litt om stalkegjesten også det da!

Jeg svarte vet ikke da jeg ikke har vært registrert her så lenge.

Det jeg merker meg i denne tråden er jo noen gjester som hele tiden skal gå til personangrep mot noen som skriver at de helst vil ha vekk gjestene.

Er det også en hevn det da eller? Da er det isåfall lite voksent av den gjesten.

Om det er deg eller mange andre vites ikke, så om du eks. ikke vil bli beskyldt for å være den latterlige gjesten så er det vel en ide å registrere seg.

Hevn? :klø:

Hvem har sagt at det har noe med stalking å gjøre? Når man lager en egen tråd om gjester så må man da regne med at det blir stilt spørsmål fra gjester. Jeg har diskutert med denne ts og på meg virker det som om hun er veldig nærtagende og misforstår/feiltolker lett...Da ønsker man kanskje å fjerne gjester for godt. Og vel....hun er neppe den eneste som føler seg nedverdiget slik.

Det er jo litt underlig at faste nick liksom aldri kan ha et motiv, mens gjester er både paranoide, stalkere og det som verre er....(er man ikke alle anonyme...)

Noe svar vil man jo aldri få. Men dette er min mening.

Skrevet
Hehe.. Nå er du jammen paranoid.

Jeg ønsker overhodet ingen hevn. Jeg stilte et spørsmål på generelt grunnag, beklager hvis du føler deg støtt, fordi jeg ser en tendens på "dårlig oppførsel" hos noen gjester. Det er uvesentlig om det er deg, 2 eller 10 gjester som oppfører seg dårlig.

Sånn personlig har jeg ikke noe til overs for hevn, jeg er trygg på meg selv og vet at jeg verken er dum eller ond, og hva en anonym gjest kaller meg på et forum er meg totalt likegyldig.

En annen grunn til at jeg tok dette opp er at mange forum oppererer med egne fora for anonyme spørsmål ol. og jeg lurte på om flertallet foretrekker dette.

Jeg bruker selv gjestefunksjonen, ikke fordi jeg har behov for å slenge dritt, men fordi jeg er relativt lett gjenkjenlig (bruker dette nicket overalt- også privat) og når emnet jeg skal ta opp innebærer at jeg kanskje utleverer andre, er det viktig å beskytte de mot å bli gjenkjent.

Så jeg ser absolutt noe positivt med gjesteposting.

Jeg har også pleid å tenke, som personen tidligere i debatten, at mange av gjesteinnleggene er en dårlig oppdratt hormonell 15-åring som ønsker provosere.

Men jeg ser at de få innleggene ødelegger for hva jeg leser fra andre gjester. Når det blir for mye svada fra noen gjester, hopper jeg over gjestesvarene, fordi det er vanskelig å skille nickene fra hverandre. Også er det greit å vite om man diskuterer med en, to eller tre forskjellige.

I en diskusjon så bør det alltid være argumenter for og imot. Jeg blir verken bitter eller sur på de som er uenige med meg, og respekterer deres meninger, samtidig er det lærerikt å se hva andre mener om ting og høres deres vinkling av saken- hvis de holder seg forholdsvis saklige, selvsagt- og jeg tåler også at folk sier i fra til meg hvis de synes jeg er dum, usakelig eller er helt på viddene, men da vil jeg også at de forteller meg på hvilket grunnlag de mener det.

Puhh.. Sikkert noe rotete forklart men jeg er feberfjern og dårlig til å forklare meg skriftlig-tydligvis! ;)

Svada.

Jeg lurer på hvorfor det er uvesentlig at man kritiserer gjester og lager egne undersøkelser på de kun, fordi de kalle seg gjester? Er vi ikke alle anonyme? Har vi ikke alle følelser? Hvorfor er det mer lov å kritisere 10 personer enn 1 person?

Hvorfor tar du alt kritikk personlig - mens jeg ikke får lov? Om jeg skriver at jeg synes det er ondsinnet og usmakelig å lage slike tråder - betyr det at jeg kun tenker på deg?

Dårlig oppførsel?? Går vi i barnehagen? Huff, så kontrollerende...

Ps: jeg er ingen hormonell fjortiss...men jeg tror det er mange fjortisjenter her ja...

Gjest Anikken
Skrevet
Svada.

Jeg lurer på hvorfor det er uvesentlig at man kritiserer gjester og lager egne undersøkelser på de kun, fordi de kalle seg gjester? Er vi ikke alle anonyme? Har vi ikke alle følelser? Hvorfor er det mer lov å kritisere 10 personer enn 1 person?

Hvorfor tar du alt kritikk personlig - mens jeg ikke får lov? Om jeg skriver at jeg synes det er ondsinnet og usmakelig å lage slike tråder - betyr det at jeg kun tenker på deg?

Dårlig oppførsel?? Går vi i barnehagen? Huff, så kontrollerende...

Ps: jeg er ingen hormonell fjortiss...men jeg tror det er mange fjortisjenter her ja...

En gjest er mer annonym enn en bruker her på KG.

Det skjer ofte at gjester slenger dritt til en bruker eller moderator enn at en bruker gjør det.

Det er mer anonymt da gjest kan være mange og en bruker kan være en.

Det blir ikke så personlig å stille kritiske spørsmål til en gjest enn til en bruker,så det må gjesten tåle.Når det blir lagd sånne spørreundersøkelser er det fordi det er gjester som stalker og ikke brukerene.

Det er lett å advare en bruker men ikke fullt så lett å advare en gjest da gjest er flere enn en.

Dt har vært utrolig mange poller om utestenging av gjester opp gjennom tiden så denne pollen er ikke den første

Fant en tråd som handler om hva brukerne syntes etter at gjestene ble stengt ute fra alle forumene for en tid tilbake

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...ter+fjerne+poll

Skrevet

Interessant her at en avstemning på trådtittel vil gi en total som er positivt for gjester iflg. resultat:

"Gjest", Ødeleggende for KG?

Et nei-svar er her positivt for gjester.

Mens spørsmålet i avstemningen gir motsatt inntrykk:

Er det ok med all gjestepostingen?

Et ja-svar vil her gå i favør av gjester...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...