Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

Jeg er stort sett aktiv på "Aktuelle saker" og "Generell debatt". I disse fora vil jeg tro behovet for anonymitet er mindre enn f.eks. i "Vi som sørger" og av tilsvarende sensitiv art.

På samme måte som at folk flest ikke ønsker å omgås drittunger (i alle aldre) i det virkelige liv, er de samme nekene plagsomme også her. Ved å kreve registrering vil det ihvertfall knyttes en (slags) identitet til brukeren, og vedkommende må da begrense pisspreiket. Jeg synes dette er prinsipielt riktig - og ryddig.

Å skjule seg bak et gjestenick er i mange sammenhenger feigt - rett og slett. Å være anonym høster ikke særlig respekt i det virkelige liv, og prinsippet er det samme på et nettforum, sånn jeg ser det.

Som sagt er det visse fora hvor anonymiteten kan begrunnes godt. I andre fora er det ingen åpenbar grunn til at nek skal kunne få boltre seg fritt.

Jeg stemte "nei", men synes som sagt dette skal kunne differensieres i.f.t. type fora.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forøvrig mener jeg at gjester ikke bør få poste på alle fora, siden det er umulig å holde dem i øra når de skeier ut og blir usaklige og ufine. Registrerte brukere kan man sparke ut og låse døra etter for kortere eller lengre tid. Fra andre fora har jeg erfaring for at det kan ha en oppdragende effekt.

Det virker på meg som om det meste av rabbagast-aktiviteten deres foregår i "aktuelle saker" og "generell debatt", så kanskje man skulle legge restriksjoner på dem. At folk ikke vil være gjenkjennbare når de bretter ut sjela si på sex-og samlivs-foraene, har jeg ingen problemer med, og der er folk stort sett ganske snille med hverandre, også, etter hva jeg kan se.

Endret av Skya
Skrevet
Dersom det er tilfelle, så skjønner jeg ikke helt at det gjør noe om dere ikke får poste? Da betyr det jo ikke noe særlig for dere? Resten av oss kan da umulig ha noe ansvar for å hindre dere i å dø av kjedsomhet?

Og hvor har jeg sagt at jeg bryr meg?

Eneste jeg sier er at det er på tide at KG bestemmer seg og ikke er så innmari vinglete. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor diskusjonen kommer opp igjen først lenge etter forumet er åpnet for gjester igjen, og at det ikke ble så store protester med en gang....

Det er på tide med en konklusjon nå altså...

Og nei, jeg kommer nok ike til å savne forumet mer enn at jeg går og legge rmeg litt tidligere på kveldene, eller vasker badet i stedet for å sitte her og bli gretten av vanskelige kg-folk ;)

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Eneste jeg sier er at det er på tide at KG bestemmer seg og ikke er så innmari vinglete. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor diskusjonen kommer opp igjen først lenge etter forumet er åpnet for gjester igjen, og at det ikke ble så store protester med en gang....

Og nei, jeg kommer nok ike til å savne forumet mer enn at jeg går og legge rmeg litt tidligere på kveldene, eller vasker badet i stedet for å sitte her og bli gretten av vanskelige kg-folk ;)

Kan vel si meg enig i en del av det.

Det har ingen hensikt å vingle frem og tilbake, år etter år. En beslutning er en beslutning. Stå for den.

Gjest Gjest_Leni_*
Skrevet

Det kan like godt hende at det kun er Èn eller to gjester som står for forsøplingen av debatten . Hvorfor skal da hele gjest-gruppen stigmatiseres ?

Jeg foretrekker selv å være gjest , og det handler ikke om feighet eller urederlighet fra min side. Det er simpelten det enkleste , og jeg kan ta et opphold uten å tenke på hva andre brukere måtte tro . Det å være fast bruker handler om å bygge opp status og identitet på forumet, jeg har ikke tid til det.

Jeg synes Kg for det meste er et trivelig nettsted , og jeg håper at uskikkelige gjester oppfører som nettopp hva de er : gjester.

Man skal ha respekt både for registrerte brukere og gjester, det utgjør grunnlaget for en konstruktiv debatt .

Gjest Nasevis ikke innlogget
Skrevet

Jeg innrømmer glatt at jeg savner den tida hvor gjester ikke fikk skrive her. Greit at det ble færre innlegg, men jeg tror de fleste etterspør kvalitet framfor kvantitet.

Ønsker man å prøve forumet før man registrerer seg, så kan det med fordel opprettes et eget gjesterom hvor uregistrerte kan skrive. Lesetilgangen vil jo uansett være der, så man vil alikevel få et inntrykk av Kvinneguiden som forum selv om man ikke kan skrive innlegg.

Det er morsomt at de største gjestespammerne ikke innser at de skyter seg selv i foten. Fortsett med å spam ned forumet dere, så skal dere se at det blir stengt for uregistrerte brukere. Personlig kan jeg knapt vente.

Gjest nasevis i.i.
Skrevet

Jeg tror flere moderatorer kunne vært en fordel. Det er utrolig hvor mye gjeste-dritt som får stå.

Skrevet (endret)

Det dere ikke innser er at det er gjester som skaffer penger i kassa. Jo flere klikk, jo mer penger til Orkla. Så kan dere jo regne på hva som betyr mest. Et par sure brukere som har blitt strøket mot hårene, eller hundrevis av gjester som skaffer penger. Kneel before us you bitches! :Hehe:

Endret av Skya
Skrevet
Jo flere klikk, jo mer penger til Orkla.

Psst - det heter Edda media nå.

Når det gjelder folk som lider så ille under det at det er gjester her, men fremdeles velger å bli her virker bare dumt. :ler:

Skrevet

Godt at gjestene argumenterer godt for seg her da, slik at de ikke blir fjernet. :skratte:

I min mening så skal det være noen "perks" for å bruke et forum. Noen kategorier kunne blitt fjernet for gjestene sin del.

Fordi jeg ser problemstillingen. I "ømme" temaer er det mye lettere og utlogge seg og gå til angrep på en annen bruker fordi man ikke blir identifisert med nicket sitt. Man har kanskje bygd opp en profil her etterhvert og vil holde den "ren".

Slike innlegg blir ofte usaklig og kvalme og er med å skape negativ atmosfære i forumet. Og når da i tilegg mange har problemer skille sak fra person, og går direkte til personangrep på motparten. Det er greit det er et diskusjonsforun, men slike diskusjoner gagner verken brukere eller forumet, in my opinon.

Det er selfølgelig fint at man kan være anonym når man vil spørre om noe sensitivt som man ikke ønsker å vedkjenne seg på.

Men skal man diskutere i gen.debatt o.l så må man vel kunne stå for sine meninger..?

Skrevet (endret)
Jeg stemte nei. De fleste andre forum jeg er på har stengt for gjesteposting, og jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal være det her også. Jeg ser det positive med gjesteinnlegg, og naturligvis er det mange seriøse og konstruktive innlegg fra gjester, men all den usaklige drittslengingen og useriøse innlegegne gjør at jeg ikke synes det er verd det.

Signerer.

Det er sikkert mange fine gjester, men selv denne tråden har jo viset ganske klart hvorfor det ikke er bra med gjester.

jeg personlig ser ikke at gjestestatus er så nødvendig. Jeg er ikke fast lenger på mange andre forumer, men har vært før og alle har hatt kun registrerte brukere, og det har fungert helt greit.

-----------------------------

PS. amles, oversikt og spørsmål krever forskjellige svar, for en stund trodde jeg at jeg hadde svart feil vei, fordi (basert på mitt svar):

"Gjest", Ødeleggende for KG? --> ja

Er det ok med all gjestepostingen? --> nei

Sikkert ikke uklart for andre, men da en leser, er jo oversikten av temaet størst og poll-spørsmålet er jo bare bitteliten der under etterpå. Men det er sikkert bare meg som er enkel å forvirre midt på natta :)

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)
Forøvrig mener jeg at gjester ikke bør få poste på alle fora, siden det er umulig å holde dem i øra når de skeier ut og blir usaklige og ufine. Registrerte brukere kan man sparke ut og låse døra etter for kortere eller lengre tid. Fra andre fora har jeg erfaring for at det kan ha en oppdragende effekt.

Det virker på meg som om det meste av rabbagast-aktiviteten deres foregår i "aktuelle saker" og "generell debatt", så kanskje man skulle legge restriksjoner på dem. At folk ikke vil være gjenkjennbare når de bretter ut sjela si på sex-og samlivs-foraene, har jeg ingen problemer med, og der er folk stort sett ganske snille med hverandre, også, etter hva jeg kan se.

Enig!

De mennene som er her er kommer med gode innspill, er reflekterte, og de er verdifulle for forumet.

Og hvor har jeg sagt at jeg bryr meg?

Jeg synes ikke at Kg blir "vinglete" er et grunnlag for å ikke forandre på regler.

Når ting ellers ikke fungerer som det bør, forandrer man på det. Det gjelder i privatlivet og i yrkeslivet.. Så hvorfor ikke her?

Jeg innrømmer glatt at jeg savner den tida hvor gjester ikke fikk skrive her. Greit at det ble færre innlegg, men jeg tror de fleste etterspør kvalitet framfor kvantitet.

Ønsker man å prøve forumet før man registrerer seg, så kan det med fordel opprettes et eget gjesterom hvor uregistrerte kan skrive. Lesetilgangen vil jo uansett være der, så man vil alikevel få et inntrykk av Kvinneguiden som forum selv om man ikke kan skrive innlegg.

Det er morsomt at de største gjestespammerne ikke innser at de skyter seg selv i foten. Fortsett med å spam ned forumet dere, så skal dere se at det blir stengt for uregistrerte brukere. Personlig kan jeg knapt vente.

Enig!

Og jeg ser at flere og flere registrerte brukere holder seg til dagbøkene fordi gjester ikke kan skrive der, er ikke dette synd for KG, da vi virkelig trenger deres gode innspill i diverse diskusjoner.

Kunne du som mener jeg sier mye dumt osv. komme med et forslag til hvordan man kan løse dette med spamming og drittslenging fra gjester?

Endret av Skya
Skrevet
-----------------------------

PS. amles, oversikt og spørsmål krever forskjellige svar, for en stund trodde jeg at jeg hadde svart feil vei, fordi (basert på mitt svar):

"Gjest", Ødeleggende for KG? --> ja

Er det ok med all gjestepostingen? --> nei

Sikkert ikke uklart for andre, men da en leser, er jo oversikten av temaet størst og poll-spørsmålet er jo bare bitteliten der under etterpå. Men det er sikkert bare meg som er enkel å forvirre midt på natta :)

Ja, jeg vet..hehe!

Første gang jeg la ut en spørreundersøkelse her, så jeg så ikke feilen før etterpå, håper de fleste klarer skilne mellom spørsmålet og overskriften..

Skrevet

Herremin...tydeligvis greit å være ufin mot gjester.

Jeg har vært på kg i 2-3 år nå, og husker godt da det ble stengt for gjester for et år tilbake ca. Så kjedelig det ble her! Ikke noe liv i det hele tatt. måtte jo registrere meg, men aktiviteten min dalte betraktelig.

Det jeg elsker med kg er at det er så mange forskjellige mennesker her, og jeg føler faktisk at jeg lærer noe om folk på godt og vondt. Og så liker jeg at jeg kan få svar på ALT her!!

Synes det er tragisk hvis det skal stenges for gjester igjen, men på den positive siden så klarer jeg kanskje å løsrive meg fra dataen, for det er helt klart at jeg bruker ALT for mye tid på kg. For, det er gøy å være her som gjest også!

Skrevet
Herremin...tydeligvis greit å være ufin mot gjester.

Jeg har vært på kg i 2-3 år nå, og husker godt da det ble stengt for gjester for et år tilbake ca. Så kjedelig det ble her! Ikke noe liv i det hele tatt. måtte jo registrere meg, men aktiviteten min dalte betraktelig.

Det jeg elsker med kg er at det er så mange forskjellige mennesker her, og jeg føler faktisk at jeg lærer noe om folk på godt og vondt. Og så liker jeg at jeg kan få svar på ALT her!!

Synes det er tragisk hvis det skal stenges for gjester igjen, men på den positive siden så klarer jeg kanskje å løsrive meg fra dataen, for det er helt klart at jeg bruker ALT for mye tid på kg. For, det er gøy å være her som gjest også!

Jeg forstår hva du mener, men hvorfor er det bedre å være her som gjest enn som registrert? Hvis du er like anonym.. Er det fordi du har behov for å være anonym i alle debatter? Eller er det fordi du har mange sensitive innlegg?

Ikke negativt ment.. Bare lurer?

Skrevet

Her var det mye dårlig folkeskikk! :overrasket: Hvorfor er det sånn at det er greit å legge igjen god oppførsel på siden av tastaturet når man logger inn som gjest? Om alle gjester hadde oppført seg som voksne mennesker og debattert på et saklig nivå hadde ikke denne tråden vært en sak.

Jeg synes det er trist at noen gjester ødelegger for alle de andre, jeg er for gjestetilgang fordi det gir mer liv til forumet. Men når man leser slik drittkasting som her får man et ønske om å hive de på hue og ræva ut. Jeg synes det er vanskelig å stemme i saken pga de som forsøpler en stor del av trådene her inne, og jeg innrømmer at jeg holder meg langt unna en del diskusjoner fordi jeg aner hvilken retning det tar.

Skrevet
Jeg forstår hva du mener, men hvorfor er det bedre å være her som gjest enn som registrert? Hvis du er like anonym.. Er det fordi du har behov for å være anonym i alle debatter? Eller er det fordi du har mange sensitive innlegg?

Ikke negativt ment.. Bare lurer?

Det er flere som vet at jeg er på kg, og noen av de som vanker her selv også. Jeg har ikke lyst at de skal vite ALT om meg, satt litt på spissen. Har mange tanker som jeg ikke vil dele med alle og enhver, bortsett fra her da, men da er jeg jo anonym, ikke sant. :)

Men jeg vurderer å ordne meg en bruker igjen, og heller poste som gjest ved spesielle saker. Uansett, jeg er FOR gjester. Det er jammen meg mange slitsomme brukere også!!

Skrevet

Det er ikke ofte - om en aldri - jeg ser gjester som slenger så mye dritt som de med faste nick. Faktisk er gjester de som oftest holder seg til sak, men når de faste brukerene holder på å miste maska eller føler seg underlegne, begynner de med en gang med personhets og kveruleringer - da skjønner de ingenting, da er gjesten helt umulig og utydelig og gudene vet hva man ikke er.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Det er ikke ofte - om en aldri - jeg ser gjester som slenger så mye dritt som de med faste nick. Faktisk er gjester de som oftest holder seg til sak, men når de faste brukerene holder på å miste maska eller føler seg underlegne, begynner de med en gang med personhets og kveruleringer - da skjønner de ingenting, da er gjesten helt umulig og utydelig og gudene vet hva man ikke er.

Da vil jeg påstå at du har fulgt dårlig med i det siste. Språkbruken blant enkelte av gjestene har vært helt vill. Jeg syns også å se at de generelt er de som er raskest med å gå på person, fremfor å diskutere sak. For alt jeg vet er dette én gjest som har det veldig morsomt på forumet. Jeg vet at det er mange seriøse gjester også.

Skrevet

En annen ting er jo da de som oppretter ny profil for å få utløp for sin mytomani med tilhørende fantastiske historier de ønsker tilbakemelding på. Det er interessant å observere hvordan de tar med seg de lett gjenkjennelige skrivefeilene videre til neste profil. Eller pinlig, det er vel et mer dekkende ord.

Men uansett, gjester og stadige nye profiler på samme person, det gjør meg overhode ikke noe. Sånn er nettverdenen.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...