Gå til innhold

Er det ok med all gjestepostingen?  

98 stemmer

1. 1. Er det ok med all gjestepostingen?

• Ja
      34
    • Nei
      56
    • Vet ikke
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste synes jeg det har blitt mer og mer useriøs gjesteposting? Gjester som kommer med usaklige personangrep på faste brukere, faste brukere som blir besyldt for å være gjester, trollete innlegg, ødeleggelse av tråder osv.

Hvordan vil KG bli da det er flere gjester enn faste brukere?

Da jeg meldte meg inn på KG hadde jeg inntrykk av at det var et seriøst forum, med mange faste brukere, det er jeg ikke sikker på om jeg hadde følt, hadde jeg meldt meg inn i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns gjesteposting skal være tillatt i de foraene det er det i dag. At personlige meldinger og ris/ros er stengt for gjester er greit.

Jeg har vært på KG både med og uten gjester, og selv om enkelte gjester er temmelig ufine, så gjelder det absolutt ikke alle. Det var faktisk ganske kjedelig her inne uten gjestene, så jeg vil gjerne ha det som i dag, så setter jeg min lit til at moderatorene rydder etter beste evne.

Jeg stemte "ja" i pollen din.

Skrevet

Hva med egne fora for gjester? Eller færre fora det er tillatt å gjesteposte i?

Tenker på lang sikt vil mange av de seriøse brukere forsvinne, og kvinneguiden vil bli spammet ned av gjester med useriøse innlegg.

Viktig å ikke ta alle gjester under en kam, men det er jo sånn at noen ødelegger for resten.

Hvis du har mye å komme med som gjest, hvorfor ikke bare registrere seg?

Skrevet

Amles: Nå må det da snart kunne bli slutt på denne gjestehetsingen. Tåler du ikke å forholde deg til en forumverden, så er det fritt opp til deg å finne på noe annet å gjøre.

Spørsmålene dine er forresten besvart tidligere, så hvis du kan få noen til å lære deg søkefunksjonen finner du svar på alt du spør om.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg irriterer meg over gjester som, i ly av sin mer "anonyme" gjestestatus, synes det er greit å herje villt her inne, og som ødelegger tråder ved å svare frekt og usakelig. Enkelte synes å være her kun for å lage kvalm.

Dette er synd for de seriøse gjestene, som faktisk beriker forumet.

Skrevet

Jeg trykket ja under tvil. For også jeg irreterer meg veldig over de useriøse gjesteposteringene.

Men det hadde vært synd for de seriøse gjestene, om det ble sperret for gjester.

Er registret på et annet forum også, og der hang jeg ofte før, men nesten aldri lenger. Grunnen er at det ble forbudt med gjester, noe vi faste virkelig ønsket. Men reslultatet ble ikke som forventet. Det som skjedde var at mange av de useriøse registrete seg, og de gamle forsvant mer og mer.

Så derfor er jeg skeptisk. Men det er fint at gjester ikke har tilgang til å svare i alle emner, f.eks i dagbøker :)

Skrevet
Amles: Nå må det da snart kunne bli slutt på denne gjestehetsingen. Tåler du ikke å forholde deg til en forumverden, så er det fritt opp til deg å finne på noe annet å gjøre.

Spørsmålene dine er forresten besvart tidligere, så hvis du kan få noen til å lære deg søkefunksjonen finner du svar på alt du spør om.

For meg spiller det i grunn ingen rolle om gjestene er her eller ikke.. Men merker at jeg ikke gidder engasjere meg på samme måte da det blir for mange useriøse innlegg. Kan jeg spørre deg om hvorfor du ikke registrerer deg? Tydelig nok er du mye her inne og du kan være like anonym som registrert. De fleste gjestene av den typen legger igjen spor i forskjellige innlegg på måten de formulerer seg på så man kan "se" hvem de "er". At det er samme gjest.

Selvsagt skal alle få lov til å ytre seg på et åpent forum, men det er jo typisk at disse som personangriper, slenger dritt og er totalt usakelige er "gjest". Virker derfor ikke helt som de tør stå for det de mener.

Og jeg presiserer igjen at dette ikke gjelder alle "gjest", mange kommer med gode seriøse innlegg, det er derfor så vanskelig og dumt at noen ødelegger for andre.

Er fullstendig klar over at dette er blir tatt opp før, men i det siste synes jeg tonen blant noen gjester har vært nesten agressiv, og da er det kanskje på tide å ta opp temaet igjen.

Skrevet (endret)

De fleste andre fora jeg er inne på, har som betingelse at man er regisrert, før man får poste innlegg. Gjester har bare lesadgang, og tilogmed det er noen steder begrenset, slik at faste medlemmer har deler av forumet som bare de har adang til å lese i.

Jeg syns jeg ser at når det er noe som fenger eller opprører folk, så kommer det store mengder med illsinte, usaklige, til dels ganske sjikanerende innlegg, som for en stor del er fra uidentifiserbare gjester.

Fra mitt perspektiv, så forringer det debatten og gjør det mindre interessant å delta her. Jeg syns det er bra å vite litt om de som deltar i en debatt, i den forstand at jeg liker å vite noe om hva de ellers står for. Og det er særlig av betydning at jeg kan identifisere innlegg gjennom en tråd. Når det er mange gjester som ikke engang lager seg et nick, får tråden en oppstykket og ganske forvirrende karakter, og det er nokså tungvint å holde styr på hvem som har sagt hva. Bullshit-og flamebait-faktoren er også meget høy.

Det hadde vært greit om iallfall en del av forumet var skjermet for gjesteinnlegg. Noen av gruppene er jo litt sensitive, som dem som har med seksualitet og samliv å gjøre, så jeg kan godt se for meg at de ville ha vanskelig for å fungere uten forsikringen om total anonymitet.

Men aktuell debatt bør man kunne delta i som "seg selv". Hvis folk ikke har nok guts til å flame Staff under eget nick, så er det helt greit for meg om jeg slipper å høre fra dem.

Bare for ordens skyld, så stemte jeg nei.

Endret av Mann 42
Skrevet
For meg spiller det i grunn ingen rolle om gjestene er her eller ikke..

Da er det vel noe merkelig å starte denne tråden?

Kan jeg spørre deg om hvorfor du ikke registrerer deg?

Ja, det kan du. Hvorfor spør du? Virker litt i overkant at det skal være interessant hvorfor et totalt ukjent menenske velger å ikke være registrert.

Tydelig nok er du mye her inne

Og hvordan kommer du til den konklusjonen utfra et innlegg?

du kan være like anonym som registrert.

Feil. Er du litt uerfaren med nettfora?

De fleste gjestene av den typen legger igjen spor i forskjellige innlegg på måten de formulerer seg på så man kan "se" hvem de "er". At det er samme gjest.

Dette er nok bare noe du tror.

Selvsagt skal alle få lov til å ytre seg på et åpent forum, men det er jo typisk at disse som personangriper, slenger dritt og er totalt usakelige er "gjest".

Eller kanskje de rett og slett er utloggede registrert brukere. De står nok bak mye av drittpostingen her, noe for øvrig også flere av dem har fortalt selv.

Virker derfor ikke helt som de tør stå for det de mener.

Nei, det gjør man jo så mye mer når man har et nick (*ironi*). Hva med å heller fokusere på hva folk skriver, fremfor å vurdere om vedkommende tør å stå for ordene sine eller ikke.

Og jeg presiserer igjen at dette ikke gjelder alle "gjest", mange kommer med gode seriøse innlegg, det er derfor så vanskelig og dumt at noen ødelegger for andre.

Og vanskelig? Uff da.

På samme måte som det er dumt at noen registrerte brukere ødelegger. Er du for sart til å tåle det som skrives på åpne fora bør du kanskje finne deg noe annet å gjøre?

Er fullstendig klar over at dette er blir tatt opp før, men i det siste synes jeg tonen blant noen gjester har vært nesten agressiv, og da er det kanskje på tide å ta opp temaet igjen.

Men all den tid dette er besvart gang på gang, tror du virkerlig de nå finner grunn til å stenge for gjester fordi du i din sarthet opplever det som så vanskelig å forhold deg til?

Skrevet
De fleste andre fora jeg er inne på, har som betingelse at man er regisrert, før man får poste innlegg.

Kan du ikke samle alle de sarte sjelene på de foraene da, så slipper de å plages på et fora som er åpent for gjester?

Skrevet

Jeg er for tiden gjest, av flere grunner. Da jeg registrerte meg, var det fortsatt mulig å få profiler slettet. Jeg var meget aktiv, og med flere tusen innlegg blir jeg identifiserbar for bekjente, kolleger og familie som måtte vanke her inne. Det er helt ok på meningsytringer i debatter, men ikke når jeg også delte personlige erfaringer med privat innhold. Det er ikke greit at folk som kjenner meg kan lese hva jeg mener om intimbarbering, analsex og fetisjer, eller ting jeg har blitt såret på i forhold eller opplever i forhold til sorgopplevelser, depresjon og andre ting.

Når de ulike innleggene for alltid vil henge sammen med hverandre med mitt gamle nick, blir det utrygt å være registrert. Ved å stenge profilen blir de i det minste ikke søkbare, men det tar lang tid før mange innlegg blir så spredt at de ikke lett settes sammen.

Skrevet (endret)

Gjest med #9

Hehe.. Så hissig da!

Jeg tror ikke engang jeg gidder å kommentere alt du har skrevet over her.. Vet ikke hvor jeg skal begynne.

Men jeg kan svare på det første.. Jeg laget denne pollen fordi jeg jeg ser og observerer hvordan noen gjester holder på å herje. Grunnen til at det egentlig ikke spiller noen rolle, er fordi dette er et nettforum, jeg kan når som helst logge meg av. Må altså ikke sitte her å se på all svadaen, eller jeg kan velge å ignorere alle gjester, men det er synd fordi mange av de har noe bra å fare med.

Hadde dette vært på jobb eller et sted jeg måtte oppholde meg på, så hadde selvsagt saken stil seg anderledes, da hadde det spilt noen rolle. Skjønner?

På det andre svarer du for deg selv... Hvorfor jeg startet denne diskusjonen.

Endret av amles
Skrevet

Nyregistrert her, begynte som gjest. Fant ut det var like greit å registrere seg, når jeg begynte å henge her fast.

Gjest blåmobil
Skrevet

det er veldig greit å kunne være gjest av å til.. når ingen kjenner deg her har det ingen betydning, men etterhvert får d kanskje bekjente her inne, og da er det fint å være gjest dersom du ikke vil bli gjenkjent.

Men self, kan jo bare lage en til profil..

Skrevet

Gjester er da hyggelig dere :ler: .

Faktisk så stemte jeg "ja" , selvom jeg ideelt sett skulle ønske at endel av forumets mer seriøse debattanter skulle få slippe endel av de sjikanerende , usaklige , useriøse innleggene som i de aller fleste innleggene kommer fra gjester .

Skrevet
Jeg er for tiden gjest, av flere grunner. Da jeg registrerte meg, var det fortsatt mulig å få profiler slettet. Jeg var meget aktiv, og med flere tusen innlegg blir jeg identifiserbar for bekjente, kolleger og familie som måtte vanke her inne. Det er helt ok på meningsytringer i debatter, men ikke når jeg også delte personlige erfaringer med privat innhold. Det er ikke greit at folk som kjenner meg kan lese hva jeg mener om intimbarbering, analsex og fetisjer, eller ting jeg har blitt såret på i forhold eller opplever i forhold til sorgopplevelser, depresjon og andre ting.

Når de ulike innleggene for alltid vil henge sammen med hverandre med mitt gamle nick, blir det utrygt å være registrert. Ved å stenge profilen blir de i det minste ikke søkbare, men det tar lang tid før mange innlegg blir så spredt at de ikke lett settes sammen.

Er enig i dette.. Det er dumt at man ikke kan slette profilen sin. Har tenkt på dette, og ser at det absolutt er nødvendighet å kunne være anonym, kanskje på de mest sensitive foraene.. Jeg vet ikke.

Gjest Chrizzy
Skrevet
I det siste synes jeg det har blitt mer og mer useriøs gjesteposting?

Dette er det noen som alltid sier, altså har jeg hørt det siden jeg begynte her for 4-5 år siden. Blir nesten som at alle fra småbyer sier at det er så sinnsykt masse sladder i denne byen. :ler:

Skrevet
Dette er det noen som alltid sier, altså har jeg hørt det siden jeg begynte her for 4-5 år siden. Blir nesten som at alle fra småbyer sier at det er så sinnsykt masse sladder i denne byen. :ler:

Ja, og det utrolige er at mange av dem fremholder hvor fint de synes det er på fora som er stengt for gjester. Hvorfor kan de ikke holde seg der da? :roll:

Skrevet
Ja, og det utrolige er at mange av dem fremholder hvor fint de synes det er på fora som er stengt for gjester. Hvorfor kan de ikke holde seg der da? :roll:

De fleste fora har spesielle temaer som ikke alltid passer i alle sammenhenger. Derfor er KG et godt alternativ, da det har mange diskusjonstemaer.

Skrevet (endret)
Kan du ikke samle alle de sarte sjelene på de foraene da, så slipper de å plages på et fora som er åpent for gjester?

Det er ikke et spørsmål om sarthet i sjelen, min venn, men om etterrettelighet i debatt, og saklighet i tale.

Endret av Mann 42
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...