Gå til innhold

Noen som kan litt om støpte negler her?

Snibel

Anbefalte innlegg

Det er tydelig en infeksjon, den er ikke stor, men er et lite grønt parti.

Jeg har kasta alle filer jeg har brukt selv o.l , men er redd for spredning for det.

Negldesignern foreslo tea three olje, men mener og ha hørt at dette ikke er noe bra.

Hvordan bør jeg gå frem for å behandle dette?

Jeg har gelenegler og de støpte nye på den infiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jo ikke jeg hva du har hørt, men jeg har brukt tetrolje mye i forbindelse med infeksjoner og neglsopp. Har aldri hatt noen problemer med det. Bør ikke brukes ved graviditet, og ta en hudtest først, men jevnt over er det ikke sårlig risikabelt.

Grønnsåpe er og et gammelt knep mot infeksjoner generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hva du har hørt, men jeg har brukt tetrolje mye i forbindelse med infeksjoner og neglsopp. Har aldri hatt noen problemer med det. Bør ikke brukes ved graviditet, og ta en hudtest først, men jevnt over er det ikke sårlig risikabelt.

Grønnsåpe er og et gammelt knep mot infeksjoner generelt.

Og oljen har fjernet soppen / infeksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infeksjoner forsvinner fort (snakk om timer til uker, alt etter typen), sopp tar litt lengre tid. Men bort går det, og egentlig raskere enn jeg tror hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi35

Jeg har falske negler. Begynte med dette da mine egne var stygge og angrepet av neglesopp. Tok to pillekurer og ble kvitt soppen men noen av neglene var fortsatt porøse/myke og på en måte smuldret opp. På et par av disse neglene fikk jeg sånn grønnskjær som du beskriver.

Jeg var redd det skulle være sopp men min negledesigner sa at det ikke var noen fare og det gikk over etter hvert. Dvs. hun la ny negl oppå og det gjorde ingenting. Men pent er det jo ikke med det grønnskjæret.

Vet ikke hvorfor det kommer. Jeg trodde kanskje det kunne ha noe med at det kom vann inn under neglen og dette ikke tørket, men vet ikke om dette stemmer.

Vet bare at å sitte med neglene i varmt eller lunkent grønnsåpevann, bruke neglebørste for å få bort smuss og dritt og etterpå tørke godt (er det en åpning hvor vann kommer inn prøv å holde den åpen til det er tørket der), har hjulpet meg veldig.

Dette gjør jeg også nå jevnlig da jeg har en negl som er litt åpen innover og hvor det samler seg smuss som gjør at det lukter litt.

Så heia grønnsåpevann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...