Meaty Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg kjøpte ny laptop med Vista Home Premium for et halvt år siden. Jeg har aldri fått noe beskjed om at programmet må aktiveres for at man skal kunne bruke det "til evig tid". Men i går dukket det plutselig opp et vindu der det sto "The Vista Home premium key that you typed in is invalid for activation". Jeg har jo aldri tastet inn denne nøkkelen, jeg visste faktisk ikke før nå i dag at den står på et klistremerke under maskinen. Så jeg tastet inn den koden, men forstatt fikk jeg samme beskjed og nå får jeg ikke kjørt Windows på vanlig måte, det står faktisk nede i hjørnet at "This copy of Windows is not genuine"! Men maskinen er kjøpt på Elkjøp og jeg tror vel ikke at de driver med noe snusk med å selge doble lisenser eller noe. Er det mulig at det er jeg selv som har klønet det til på noe vis?? (Jeg er sikker på at Microsoft har spionert på meg, for jeg har vel ikke akkurat uttrykt meg positivt om Vista her på forumet de siste dagene, og nå skal de hevne seg )
RedFox81 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Microsoft innrømmer "uriktige positive resultater" ved bruk av Windows Genuine Advantage tool - "Uriktige positive resultater oppstår når en kunde forsøker å aktivere sitt ekte lisensierte eksemplar av Windows, men som likevel får et resultat som tilsier at det ikke er ekte. Uriktige positive resultater forekommer forholdsvis sjelden. Når dette skjer, samarbeider Microsoft tett med kundene via kundestøttegruppene og kundeforumet for å hjelpe kunden med gjenopprettingen." Se linkene her og her er det "selvhjelp". Det er altså ikke noe annet å gjøre, enn å prøve kjøre den sjekk på nytt (og håpe på det beste), også kontakte kundestøtte. Men les på de linkene først.
Meaty Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 Tusen takk for svar, RedFox81. Jeg leste litt på de linkene dine og prøvde litt av hvert, men det endte opp med at jeg dro ned på Elkjøp til slutt. De ga meg noen telefonnummere og nå har jeg fått kjempegod hjelp av både Toshiba og Microsoft, så alt ordnet seg til slutt. Jeg måtte inn på maskinen og slette nøkkelen og så legge den inn på nytt, og da virket det Han fyren fra Microsoft ringte til og med tilbake dagen etter og spurte om alt fungerte greit, så nå er jeg veldig fornøyd med servicen jeg fikk derfra. Men igjen, takk til deg for svar i denne tråden
RedFox81 Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Det er veldig fint at det ordnet seg! Gratulerer Ironisk nok, har typen min fått samme problem på sin Dell pc igår, hehe, så jeg begynner å tro at det er ganske utbredt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå