Gjest Linn24 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Skal dere forresten ha en mynt i skoen også? Nytt: kjole, slør, m.m Gammelt: Lånt: Blått: det klassiske strømpebåndet. Men så lurer jeg på noe... Hvis man LÅNER et GAMMELT smykke, har man da dekket både lånt og gammelt da? eller må det være to forskjellige ting tro? :klø:
mia83 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Skal dere forresten ha en mynt i skoen også? Nytt: kjole, slør, m.m Gammelt: Lånt: Blått: det klassiske strømpebåndet. Men så lurer jeg på noe... Hvis man LÅNER et GAMMELT smykke, har man da dekket både lånt og gammelt da? eller må det være to forskjellige ting tro? :klø: Nytt: kjole, slør, underskjørt, strømper, sko og smykke Gammelt: Lånt: Tiara Så heldig å ha en venninne som gifta seg i fjor som spurte om jeg ville låne den. Blått: Også det klassiske strømpebåndet.. Skal ikke ha bh under så da er det jo bare truse igjen da.. men vil ikke gifte meg i ei gammel truse.. hehe.. hvor gammelt må det forresten være? Har ikke peiling på om det må være 2 forskjellige ting... hmm.. vanskelig det der.. Mynt i skoen skal jeg ikke ha.. høres vondt ut.. hehe.. men hva symboliserer det? Et rikt ekteskap? Endret 22. januar 2008 av mia83
Apple- Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jeg syns det er koselig med gamle tradisjoner og kommer garantert til å følge denne, men jeg vil IKKE ha blått strømpebånd. Vi skal ikke gifte oss før i 2009, så vi er ikke helt på detaljnivå ennå, men for meg spiller det ingen rolle om jeg tar to i én (låner noe blått, f.eks.). På norsk heter det forøvrig: Noe gammelt, noe nytt, noe lånt og noe blått (da blir det sånn ca. rim), har ikke hørt noe om mynten her, og har ikke bestemt meg om jeg skal ha den. På engelsk heter det: Something old, something new, something borrowed and something blue (and a penny in your shoe). Det finnes flere tråder om dette her på KG.
Gjest Elize Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Noe nytt: Kjolen Noe gammelt: ? Noe lånt: ? Noe blått: Strømpebåndet Slik ser min liste ut foreløpig, men er enda lenge til jeg skal gifte meg.
Gjest Linn24 Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Skal ikke ha bh under så da er det jo bare truse igjen da.. men vil ikke gifte meg i ei gammel truse.. hehe.. hvor gammelt må det forresten være? så du skal ikke låne dine bestemors gamle truser? da tror jeg nesten mannen din hadde blitt litt sånn ja, hvor gammelt det må være lurer jeg også på. :klø:
Gjest Veronica Mars Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Concertina Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Lenge igjen til vi skal gifte oss men så langt så tror jeg at jeg går for: Nytt: kjolen Gammelt: ønsker meg smykker i sølv og emalje, disse er fra 50-tallet så det må jo være gammelt nok Lånt: ? Blått: nei si det... vurderer strømpebånd som brudgommen må fjerne med kun tennene under festen
mia83 Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 så du skal ikke låne dine bestemors gamle truser? da tror jeg nesten mannen din hadde blitt litt sånn ja, hvor gammelt det må være lurer jeg også på. :klø: Tenkte å spørre svigermor!!
Gjest Linn24 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Tenkte å spørre svigermor!! :dåne: Enda bedre!!!
Gjest Eline80 Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Nytt: kjole, slør, m.m Gammelt: en perlering jeg fikk av samboer til jul, har passet på å bruke den ved to anledninger i selskap, så da er den gammel nok til å gå under "something old" Lånt: Har en venninne jeg kanskje skal låne veske fra, må bare sjekke om fargen matcher først. Ellers så finner jeg noe annet å låne, smykke av mamma eller noe. Blått: det klassiske strømpebåndet. Endret 22. januar 2008 av Eline80
øyenstikker Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Nytt: kjolen, slør osv gammelt: Mormors pumps, som hun giftet seg i lånt: smykke fra mamma blått>: strøpebåndet
Gjest gjest enn så lenge Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Teller blått i buketten som "noe blått"?
Gjest Linn24 Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Teller blått i buketten som "noe blått"? ja, det vil jeg da tro.
Gjest Gjest enn så lenge Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Jeg skal ha bukett i rosa og blå-lilla.. så det får gjøre nytten her. Blått strømpebånd er ikke aktuellt.. Gammelt og lånt har jeg ikke kommet til enda- Lurte på å spørre svigermor om å låne et smykke/ øredobber av henne og slå både gammelt og lånt sammen.
Lillemor76 Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Fant en genial løsning på noe gammelt, noe lånt og noe blått: moren min har en NYDELIG ring med safir i, og den skal jeg få låne til bryllupet. og da slår jeg jo egentlig tre fluer i en smekk utrolig fornøyd med den altså! ellers hadde jeg kanskje tenkt å vurdere undertøy med littegrann blått i, for jeg er ikke helt komfortabel med strømpebånd... nytt er jo omtrent alt det andre, så det er jeg ikke så redd for. har tenkt å ha en liten mynt i skoen min også Blir det ubehagelig er det jo bare å ta den ut!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Nytt : kjolen Gammelt: smykkene Lånt: sjalet/sløret til brudgommens bestemor så det er jo gammelt også. Og det blå : Her har jeg funnet en utrolig smart løsning på en dansk nettside. Min forlover og min datter skal sammen sy hver sin blå glassperle som de har valgt selv inn i kjolen min.
Malama Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde ny kjole (og en del annet) Jeg hadde øredobber jeg har arvet av mamma. Jeg hadde brudekrone jeg hadde lånt av mamma (forsåvidt også gammel, men jeg regna øredobbene som gamle, og denne som lånt jeg) og blått på strømpebåndet ja, og en 50øring i skoen, som ble borte i løpet av dagen, så hvordan det går med økonomien vår er vel litt sånn usikkert da
Gjest smotti Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Nytt: Kjolen slør osv.. Blått: Blå sløyfe på strømpebåndet. Noe gammelt: Smykker Lånt: smykker fra mamma ..hehe Også har jeg litt ekstra plass foran i skoen til en mynt..hehe
Gjest *englefjes* Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 Noe nytt:Kjole,tiara,slør og sko Noe gammelt:Hmmm...Har lyst til å ha med en ring jeg har arvet av farmor,kanskje feste den i buketten eller noe? Noe lånt:Tror jeg skal låne øredobber av søsteren min Noe blått: Blir nok et strømpebånd med blå sløyfe, er ikke mer kreativ enn det Og skal ha en mynt i skoen ja :-D
Amadea Skrevet 1. februar 2008 #20 Skrevet 1. februar 2008 Noe nytt: Kjolen Noe gammelt: Et perlearmbånd jeg har arvet Noe lånt: ? Noe blått: Detaljer i strömpebånd som svigermor lager til meg Jeg skal låne noe fra mamma, men vi har ikke bestemt hva enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå