Gjest Gjest_sille_* Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har en 8 åring, som får noen sinnsyke sinneutbrudd. Det starter først med at han blir sur for at lekser må gjøres, eller mat han får som han ikke liker. I dag var det lekser som han ikke helt forstod, jeg tilbydte han at jeg skulle hjelpe han, men han hadde allerede bestemt seg for å være sur(tror jeg, jeg forstår ikke helt sinnet hans). Jeg måtte be han om å gå på rommet, hvor han gikk berserk og ødela cd spiller, vegg klokket, og leker. Han hylte og skrek. Han har siden han ble født vært syk, og har blitt operert uttalige ganger. Uten å utdype dette noe spesielt, så har barndommen hans vært preget av sykdom og smerter. Nå er vi inne i en veldig fin periode, hvor det er lite sykdom. Han har gode kompiser på skolen, og får veldig gode tilbakemeldinger fra lærere. Jeg vet at jeg har beskyttet ham det jeg har kunnet. Jeg har gitt ham viljen mang engang, fordi jeg har prøvd å strekke meg til det ytterste siden han har vært så mye syk. Han brukte gråt tidligere for å få viljen sin, og jeg føler en uro hver gang han begynner å gråt, selv nå så gammel som han har blitt. Jeg er usikker på om dette er et psykologisk problem som begynner å komme frem, eller om det rett og slett er oppdragelsen som har gjort ham slik? Jeg har begynt å bli streng mot ham, nå kan jeg ettersom at han er mer frisk, og kan behandles som andre barn. Bør jeg oppsøke psykolog til ham nå, eller avente dette? Noen som har erfaringer, eller kunnskaper om dette?
Kayli Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er ingen ekspert, men kanskje PPT kan være til hjelp? De kan i alle fall observere og/eller komme med råd. PPT kan du selv kontakte som mor, eller du kan gjøre det i samarbeid med skolen.
:-) anna Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jeg tror det har med alderen å gjøre. Min snart syvåring er på samme måten. Heldigvis går det i bølgedaler, men han er som er furt tenåring i perioder. Jeg har hørt at 7 - 8 års alderen blir kalt førpuberteten, og sønnen min virker i allefall rimnelig hormonherja til tider. Sønnen til en venninne av meg er åtte, og han er på samme måten. Jeg tror det handler om at de sliter med å finne sin rolle. Er de store eller er de små.
Gjest Gjest_Sille_* Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 eg vet barn kan være vanskelig i denne alderen, men dette er defitivt ikke "normale" sinneutbrudd. Han gir seg ikke, og læreren hans har også utalt seg om at psyken hans kan være sterkere enn en voksen sin. Jeg tok i dag kontakt med sykehuset fordi jeg tror han trenger hjelp fort. Allerede i morgen har vi fått en avt. Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå