Wit Skrevet 25. april 2003 #1 Skrevet 25. april 2003 Jeg har nå vært og kjøpt noe som heter Be Safe Gravid som man monterer på sikkerhetsselen slik at man ikke lenger får magebeltet rett over magen der den lille ligger. Dette flytter magebeltet ned på hoften og gjør at barnet har større sjanse for å overleve dersom man kræsjer. Ellers vil beltet stramme kraftig over magen, og dette kan blir VELDIG mye kraft for et lite foster. Flere som benytter dette og har erfaring?
Furstina Skrevet 25. april 2003 #2 Skrevet 25. april 2003 Åh vilket bra tips! Svenska tidningar har skrivit om detta som ett problem. Många gravida brukar strunta i bilbältet för att de är rädda för missfall. Tidningarna har tipsat om något som detta men aldrig nämnt någon produkt. Jag sökte efter den på nätet och hittade följande text: Artikelnummer: 93006 Be safe gravid Internetpris: 349 SEK BeSafe Gravid lyfter bort säkerhetsbältet från fostret, varvid du undviker att använda magen som "airbag" vid eventuell olycka. Använd BeSafe Gravid redan från 2:a månaden, eftersom den hindrar missfall vid eventuell olycka eller hastig inbromsning. Enkel att installera och använda Den finns att köpa på Micro Bildelar i Sverige. Tyvärr hittade jag inget i Norge.
Wit Skrevet 25. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2003 I Norge får du den ihvertfall på Baby Shop til NOK 299,- (var ihvertfall det jeg betalte). Det er litt "rart" å bruke først, men man venner seg nok fort til den :D
Snuppa Skrevet 27. april 2003 #4 Skrevet 27. april 2003 Jeg har ogsaa brukt beltet, men irriterer meg over at det ikke er mulig aa bruke det naar en har paa seg skjoert..... Har sett en annen variant fra en av de andre barnestolprodusentene som kunne kombineres med skjoert (saa det bl.a. paa Happyland ved Svinesund).
Trebarnsmor Skrevet 27. april 2003 #5 Skrevet 27. april 2003 Jeg har aldri brukt det beltet.Men fikk beskjed av JM om å plassere det nederste beltet i bilen(det som går over magen) så langt nede under magen som mulig.
fruenge Skrevet 27. april 2003 #6 Skrevet 27. april 2003 Wit, ja dette bruker jeg. Det er anbefalt å bruke det fra man er 2 mnd. gravis. Spør du meg så er det et must. VEd en braåstopp ellers vil beltet gli oppover og stamme på magen, dvs der hodet til barnet er.
Gjest Qlio Skrevet 27. april 2003 #7 Skrevet 27. april 2003 Jeg er en trofast bruker dette! En gang droppet jeg det fordi jeg satt på i en annen bil. Selvfølglig krasjet vi! Det alle spurte om (i ambulansen og på sykehuset) var om jeg hadde brukt det, så helsevesenet mener visst også at det er en god grunn for å bruke dette!
mari Skrevet 28. april 2003 #8 Skrevet 28. april 2003 Man får lånt det på babyshop mot 400 kr. i depositum, disse får man tilbake når man leverer det, skikkelig bra tilbud....
Cathrine Skrevet 28. april 2003 #9 Skrevet 28. april 2003 Babyshop har sluttet å leie ut dette bilbeltet. De har det nå kun for salg, etter hva jeg har forstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå