Gjest Trønder jente Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er en jente på 25 år, som dater en mann på 41. Han er helt fantastisk og veldig ungdommelig av seg Men jeg har litt problemer med at det er så stor aldersforskjell...hva syns dere??
FantasDick Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Så lenge begge er over 18 år ser jeg ingenting galt med alderforskjell. Har ei venninne på 21 som er forlovet med en mann på 38.
Munachimso Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Så lenge begge er over 18 år ser jeg ingenting galt med alderforskjell. Har ei venninne på 21 som er forlovet med en mann på 38. Sier meg enig i denne jeg. Så lenge dere er på samme nivå og ønsker dere det samme ut av livet så ser jeg ikke noe problem med det. Kjenner forresten ei på 20 som er forlovet med en på 40, de har det veldig bra. Endret 21. januar 2008 av Munachimso
Envy Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 jøss.. dette var en oppmuntrende tråd :D hihi, var på date med en jeg liker godt i dag, han er 27, jeg 19. og var litt redd for den forskjellen, men har vel egentlig tenkt hele veien at det viktigste er at vi har det fint sammen. ikke hvilke tall som står på kalenderen!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Burde kanskje starte en egen tråd..men hva om dama er 26 og dater en fyr på 22?
Munachimso Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Burde kanskje starte en egen tråd..men hva om dama er 26 og dater en fyr på 22? Så lenge de er på samme nivå burde vel det være ok? Kjenner et par hvor mannen er 28 og dama er 38 (de er som skapt for hverandre!), så aldersforskjell "andre veien" går absolutt også an! Endret 22. januar 2008 av Munachimso
Gjest Jepp;-) Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er en jente på 25 år, som dater en mann på 41. Han er helt fantastisk og veldig ungdommelig av seg Men jeg har litt problemer med at det er så stor aldersforskjell...hva syns dere?? Går fint en stund... Når du er 30 er han 46. Når du er 40 er han 56. etc... Hvor lenge er han "veldig ungdommelig"?
Gjest Gjest Julie Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er en jente på 25 år, som dater en mann på 41. Han er helt fantastisk og veldig ungdommelig av seg Men jeg har litt problemer med at det er så stor aldersforskjell...hva syns dere?? Helt grei aldersforskjell! Men sier du selv at du har problemer med det så har du vel det.
FantasDick Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Burde kanskje starte en egen tråd..men hva om dama er 26 og dater en fyr på 22? Som jeg skrev så synes jeg at så lenge begge er over 18 år ser jeg ikke noe problem med alderforskjell - jeg skifter ikke mening så raskt.
henine Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Jeg synes heller ikke det gjør noe. Ei vennine er sammen med en på 40 år, hun er 21, og en annen venninne er sammen med en på 38, hun er 20 år. De har det veldig bra sammen.
Inwe Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Så lenge begge er over 18 år ser jeg ingenting galt med alderforskjell. Har ei venninne på 21 som er forlovet med en mann på 38. Sier meg enig der!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Er 25 selv og vet Jeg aldri kunne ha vært sammen med en på 41 år, men det er nå bare meg;) Men...husk at fyren er 41 år, men på nivå med en 25 åring. ( med mindre du er meget moden og på et høyt modningsnivå?). Hva når du er 35 og han er 51...er han fortsatt 25 i hodet? Men ...det er da et fritt land, så hvorfor ikke viss dere passer sammen,,,
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Samme det, hvis man passer sammen. Folk er vel på forskjellige stadier uansett alder, og jeg kan egentlig se for meg at mange av dagens menn (og kvinner) på 30-40 er omtrent på samme etableringsnivå som andre 20-25-åringer. F eks har jeg en samboer på nesten 30 som såvidt har begynt å tenke tanken på egen bolig (har hatt fast jobb i fire år), og trenerer samtaler om barn o.l så godt det lar seg gjøre - og det aller meste av penger blir brukt på spill og -konsoller. Forhåpentligvis er han passe voksen for en 25-åring når han er 40, jeg tviler på om jeg, som er jevnaldrende, gidder å vente så lenge Men seriøst - man kan passe fint sammen på tross av aldersforskjell. Når man er 25 har man forhåpentligvis også litt erfaring og er kanskje bevisst på hva man vil ha ut av et forhold, så man kan vurdere om vedkommende er ok for en. Jeg kan se for meg at man kan bli litt uenige om når/om man skal ha barn, bostandard etc, men sånt er jo til å løse og noe man kan krangle om uten aldersforskjell også.
Gjest 15 års forskjell Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har vært sammen med en mann som er 15 år eldre enn meg i 6 år nå... Elsker ham, og han er mannen i mitt liv. Men hvis jeg på forhånd hadde kunnet velge (dvs. FØR man ble forelsket og "måtte" ha ham) ville jeg latt være. Det er jo alltid vanskeligheter i et forhold, men jeg har hatt masse ekstra i forhold til mine venninner med menn på samme alder.. Min er også "ungdommelig" for alderen, men etter hvert oppdaget jeg at det ikke er på alle områder. Mht til mange ting er han tradisjonell som sin generasjon. Vil bare råde deg til å tenke nøye; ting er ikke alltid som de synes.
Gjest StockDama Skrevet 24. januar 2008 #15 Skrevet 24. januar 2008 Jeg kunne ikke klart det, men så lenge dere begge er fornøyd, så go for it. Men som gjesten over sier, det kan bli komplikasjoner som du ikke ville hatt med en jevnaldrene.
caso Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Går fint en stund... Når du er 30 er han 46. Når du er 40 er han 56. etc... Hvor lenge er han "veldig ungdommelig"? Dvs enke før du er pensjonert høyst sansynlig. Ikke for å være slem. Jeg vet av jenter som blir enke i 40-årene også jeg.. det er da fullstendig lovlig.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #17 Skrevet 24. januar 2008 Man bør jo ikke droppe noen pga at man kanskje ikke får så mange år sammen som man ville med en yngre. Desto større grunn til å utnytte hver dag til det fulle. Dessuten vet man aldri hvor lang tid man får sammen med en som er yngre heller.
Gjest Catwoman Skrevet 24. januar 2008 #18 Skrevet 24. januar 2008 Man bør jo ikke droppe noen pga at man kanskje ikke får så mange år sammen som man ville med en yngre. Desto større grunn til å utnytte hver dag til det fulle. Dessuten vet man aldri hvor lang tid man får sammen med en som er yngre heller. veldig enig med den.
Envy Skrevet 25. januar 2008 #19 Skrevet 25. januar 2008 Man bør jo ikke droppe noen pga at man kanskje ikke får så mange år sammen som man ville med en yngre. Desto større grunn til å utnytte hver dag til det fulle. Dessuten vet man aldri hvor lang tid man får sammen med en som er yngre heller. aww, enig der! det er hver dag man har sammen som telles, ikke HVOR mange dager. gjelder å nyte livet. hvem man nyter det sammen med må man da kunne stå fritt til å velge selv. trives man med en person som er eldre/yngre enn seg selv.. vel så gjør man jo det da! *drømme om mannen som er 8 år eldre og så nær perfekt en mann kan komme i Envys øyne *
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #20 Skrevet 25. januar 2008 Jeg kunne ikke tenke meg selv å være sammen med en som var så mange år eldre eller yngre, og jeg synes enke-poenget er et godt poeng. Men det er jo ikke noe galt i det selvom ikke jeg ville likt det, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå