Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Hei dere. Vi har nå prøvd å bli gravid lenge.. tok siste p-sprøyten i november 2006, etter å ha gått i 3 år på den.. å så har jeg ikke blitt gravid på den tiden.. så gjorde jeg noe dumt å ta spøyten igjen i desember 2007.. når kan jeg bli gravid? tar det like lang tid nå igjen pga den ene sprøyta??
Hedda-78 Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Umulig å vite. Ikke nødvendigvis, men ikke usannsynlig heller... Du kan i allefall ikke bli gravid før det har gått tre mnd etter siste sprøytestikk. Noen går i årevis uten å få igjen mensen etter p-sprøyte, for ikke å snakke om å få EL, så det du har opplevd er slett ikke unormalt.
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Glemte forresten å nevne at, grunnen til første sprøyte var at jeg ble gravid på pillen, så jeg tok abort, så rett på spøyten. kan aborten ha noe med å gjøre at jeg ikke blir gravid?
Hedda-78 Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Ja, det kan det. Men det er ikke godt å si. De fleste får vel ikke komplikasjoner etter en abort. Det er flere som får komplikajsoner etter et svangerskap enn etter provosert abort. Det er nok mest sannsynlig hormonene i sprøyta som gjorde at du ikke ble gravid i fjor. Men hvem vet, det kan være tusen andre årsaker også, eller ingen spesiell årsak, bare uflaks.
Gjest Plopp Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Glemte forresten å nevne at, grunnen til første sprøyte var at jeg ble gravid på pillen, så jeg tok abort, så rett på spøyten. kan aborten ha noe med å gjøre at jeg ikke blir gravid? Kan jeg spørre om hvorfor du tok sprøyte for bare 1 måned siden hvis dere prøver å få barn?? Den aborten du tok har ikke noen innvirkning på om du blir gravid nå eller ikke. Lykke til videre :-)
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Jeg tok den sprøyten fordi jeg var så lei av at jeg hadde blødninger hele tiden, pluss at jeg kansje ble litt usikker på meg selv fordi jeg aldri ble gravid.. vet ikke helt.. er helt knust..
Gjest prøvepar Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Hei du! Jeg har også gått på p-sprøyta en stund. Tok siste i begynnelsen av mai 2007. Det er først denne måneden det kom en normal mens. Hadde en slags mens i november, men ingen EL. Vet ikke om jeg får EL denne måneden. Etter p-sprøyta er kroppen i veldig ubalanse og den trenger tid til å komme tilbake til normalen. Vi må bare være tålmodige. Vi begynte å prøve i august, men ingeting har skjedd enda... DAGBOKA MI!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Hei du! Jeg har også gått på p-sprøyta en stund. Tok siste i begynnelsen av mai 2007. Det er først denne måneden det kom en normal mens. Hadde en slags mens i november, men ingen EL. Vet ikke om jeg får EL denne måneden. Etter p-sprøyta er kroppen i veldig ubalanse og den trenger tid til å komme tilbake til normalen. Vi må bare være tålmodige. Vi begynte å prøve i august, men ingeting har skjedd enda... DAGBOKA MI! Hva er EL? Ja denne mensen som er nå, er jeg så sykt lei av, for det er ingen ekte mens, å den kommer hele tiden når den vil.. går jo ikke an å prøve å bli gravid engang når jeg blør i hist å pine.. :S
Gjest Plopp Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Men du HAR mensen eller? Bare det at den er veldig uregelmessig? I sånne fall kan jeg anbefalle deg å kjøpe EL tester billig på net. Ex billigetester.no Da tester du å ser når du har eggløsning, så kan dere prøve da? Du kan jo også gå til din lege å snakke med han/hun, si at du bløder i hytt å pine. Det tar tid å få tilbake vanlig mens igjen, men ett helt år høres så lenege ut synes jeg. Men ikke fortvil! Till slut så går det! :-D
Gjest septica Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Jeg gikk på p-piller i 5 år,sluttet så og prøvde å bli gravid men det skjedde aldri...prøvde vel 1 1/2 år... Fikk ett tips om å bruke wild yam,2 mnd etter ble jeg gravid! Vet ikke om det var "det" som gjorde det,men kanskje verdt å prøve? Vet hvor frustrerende det er :gråte:
young87 Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 P-sprøyta sitter lenge og skaper mange forstyrrelser i kroppen over lengre tid etter at man har slutta på den... Jeg slutta på p-sprøyta i sommer som var (2007) og fikk ikke første mens før i november, men den kom og gikk i 12 dager. Så kom det ingen mens i desember, men har mens denne uka og den virker helt normal slik den var før.. Umulig å si når din syklus blir normal igjen, det tar gjerne litt tid. Man må bare være tålmodig. Legen min sa til meg at det er lettere å komme i normal syklus igjen etter p-sprøyta om man hadde hatt regelmessig og normal syklus før man starta å bruke den... (Litt usikker på om det stemmer. Det har gått 6 mnd for min del, ikke alt som er normalt enda...og jeg hadde regelmessig syklus før jeg starta på p-sprøyta.)
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Jeg gikk på p-piller i 5 år,sluttet så og prøvde å bli gravid men det skjedde aldri...prøvde vel 1 1/2 år... Fikk ett tips om å bruke wild yam,2 mnd etter ble jeg gravid! Vet ikke om det var "det" som gjorde det,men kanskje verdt å prøve? Vet hvor frustrerende det er :gråte: Hva er wild yam å hvor får man tak i det? Vil gjerne takke for alle svar
Gjest septica Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Hva er wild yam å hvor får man tak i det? Vil gjerne takke for alle svar Det er noen tabletter,helt ærlig husker jeg ikke hva de inneholdt,tror det var urter?=)Jeg bestillte på internet men det finnes nok også på sunkost butikker... Jeg ble anbefalt å ta dobbel dose...litt info på www.barnimagen.no
Gjest Gjest_Tingeling_* Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Hei dere. Vi har nå prøvd å bli gravid lenge.. tok siste p-sprøyten i november 2006, etter å ha gått i 3 år på den.. å så har jeg ikke blitt gravid på den tiden.. så gjorde jeg noe dumt å ta spøyten igjen i desember 2007.. når kan jeg bli gravid? tar det like lang tid nå igjen pga den ene sprøyta?? Sjekk ut denne siden http://www.buenaventura.no/ Den koster litt, men kan brukes til både planlegging og prevensjon i fremtiden. Har hørt veldig mye bra om den. Til planlegging trenger du Baby comp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå