Gå til innhold

Bilister på tur....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå skal ikke jeg kalle meg noen verdensmester i bilkjøring, men jeg kan trafikkreglene og prøver jo å følge de mest mulig da, hvis ikke fartsgransen er for lav..... :oops:

Men det jeg egentlig er vil er at jeg opplever på mye "rart" i trafikken når jeg er ute å kjører. Det virker som om noen enten ikke gidder å bry seg om trafikkregler og det en har lært på trafikkskolen, eller noen rett og slett ikke kan de.

- Biler som blinker mot venstre når de skal inn i rundkjøring

- Biler som svinger til venstre før rundkjøringa, fordi de skal mot venstre

- Biler som ikke ser vikepliktskiltet og bare kjører uten å i hele tatt ser mot høyre sideveier.

- Biler som kjører midt i veien. (for der er det tryggest)

- Biler som kjører 50 i 80 sone fordi da er de sikker på å ikke bli tatt i fartskontroll........grrrrrr......

- Biler som ikke gidder å stoppe ved gangfelt, enda det står flere mennesker der.

- Biler som overser "Barn leker" skilt og kjører likevell i 60.

Jeg kan sitte å ramse opp i hele kveld hvis jeg vil...........

Spesielt er det mange eldre som tok lappen for flere 10 år siden og ikke har fått med seg nye trafikkregler.

Og de som burde ha vært til synskontroll, og fornyet førerkortet....

Hva mener dere andre om dette?

Noen eksemper kanskje?

Videoannonse
Annonse
Gjest Scampi
Skrevet

Jeg blir så eitrende forbanna på idiotiske mannfolk (for jo, det er helst dem) som velter seg uti 60 sona og bruker en mannsalder på å få aksellerert bilen opp i fart!! :kjempesinna: Da kjenner jeg at det er like før jeg står på fløyta (det har faktisk skjedd også...)

Ellers er jeg enig i at de som tok lappen før det ble så utbredt med rundkjøringer burde friskes opp litt. Ingen tvil om at mange kjører på "gammel vane", og mange nødvendige ting sånn som blinking blir etter hvert en ting som man ikke gidder å gjøre.. Ufattelig irriterende.. Venter spent på om det er flere som er trafikk-hissigpropper :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Venter spent på om det er flere som er trafikk-hissigpropper :ler:

Det kommer ofte noen "slemme" ord når man opplever dumme ting ja....... :ler:

Dette med å kjøre inn på en motorvei, og bilen foran deg nesten stopper opp for å la biler kjøre forbi før en kan kjøre innpå er jo så irriterende da.

AKSELLERASJONSFELT ER FOR Å SPEEDE OPP OG KJØRE INN SOM GLIDELÅS!!!!!!!!!!!!! :frustrert:

Skrevet

Hva med å unnlate å bruke blinklys da :roll:

På mårran (når jeg selvfølgelig har dååååårlig tid) - da står jeg ofte å venter for å komme utpå en forskjørsveg. Hadde bilistene begynt å blinke FØR de begynte å svinge- så kunne jeg + de 2 bilene bak meg, kommet oss ut på vegen. :frustrert:

Skrevet

Kjørte hjem fra ferien på tirsdag, og makan til råkjøring har jeg aldri vært borti.

Det var ikke bare en bilist, men flere, som drev og råkjørte. Helt vilt, ble bare sittende å gape til tider! De suste forbi rett før en sving, midt i en bakke osv...Presset seg inn mellom biler når det kom en møtende bil....

Var flere gang at det ble nesten-kræsj, jeg satt der og hadde halvveis sjokk, at noen kan være så gale!! :sjokk:

Og hvor mye tid sparte de? ett par sekund kanskje.... Tok igjen flere av dem etterhvert, enda vi holde normal fart...

Skrevet
De suste forbi rett før en sving, midt i en bakke osv...Presset seg inn mellom biler når det kom en møtende bil....

Var flere gang at det ble nesten-kræsj, ........

Dette er den mest arraogante kjøringa jeg vet om........disse blistene overlater ALT ansvar til andre trafikkanter. Fy f*** - hvor lyst jeg har til å anmelde slike bilister :frustrert:

Gjest Starya
Skrevet

Hva med den gamle mannen med hatt som kjørte sakte og pent inn i baken på bilen foran seg mens denne ventet på sin tur inn i rundkjøringa -han gikk ut av bilen.. og gikk for å se etter skader BAKE på sin egen bil... :roll:

Skrevet

:o Man kan jammen oppleve mye rart i trafikken....Man får bare lyst til å anmelde disse påkjørene ja! Det er jo blitt sagt at de som kjører E6'en, stadig melder fra til politiet om råkjøring...

Ikke alle da, men det er visst noen som har det for seg at de skal hjelpe politiet å få tak i disse råkjørerne.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi bor rett ved en av de mest populære gangstiene i Bergen.

Akkurat på strekningen forbi huset vårt og litt bortiveien er det kombinert med gate.

Der det er 30 km/t og fartsdempere.

Tror dere det hjelper?

Nei! :evil:

Hva er vitsen med å speede opp når man må bråbremse om 20 m?

Ikke skjønner jeg.

Det er mange barn som leker der også og alle som bor i området vet dette. Og sykkelistene bare peiser på, nabojenta ble påsyklet i fjor og kommer alltid til å ha hakk i nesa etter det møtet. Er det rart hun er redd for å gå utfor gjerdet?

Blir helt oppgitt når bilister ikke tar det minste hensyn.

Nå er det jo de uhensynsfulle man ser.

Og hvorfor blir folk som gale når de kommer inn på parkeringen til de store kjøpesentrene. Må gå over en av disse parkeringene for å komme til bussholdeplassen. Har mer enn en gang holdt på å bli påkjørt. Det er helt utrolig siden det inne på parkeringsplasser er 20km/t noe som bare er litt over gang fart.

Må sies at nå for tiden har jeg ikke bil, men det er ikke derfor jeg er oppgitt.

Skrevet

Dette er den mest arraogante kjøringa jeg vet om........disse blistene overlater ALT ansvar til andre trafikkanter. Fy f*** - hvor lyst jeg har til å anmelde slike bilister :frustrert:

Phø.. ikke noe å tenke over dette vel!

Dere må jo tenke på at personen som kjører kanskje kommer frem hele 3 minutter FØR på denne måten.

(Sterkt ironisk)

Skrevet

I det siste så har det jo og vært flere eksempler på folk som har kjørt i feil kjærefelt i LANG tid før noe har skjedd!

HVORDAN går det an ?

Den siste episoden var visst ut av Gardermo området og ut på hovedveien.,- vi har aldri hatt problemer med å finne fram der i allefall.... :roll:

Jeg SKJØNNER ikke hvordan det er mulig jeg.....

Var en gammel mann som kjørte i feil kjørefelt ganske lenge her i området for et års tid tilbake, det var på E-18 mot Sørlandet i nærheten av Telemarksporten. Han hadde visstnok kjørt ganske langt..... Husker ikke åssen det utviklet seg, men det er i allefall utrolig at det går an....

En annen episode på samme sted :

En middelaldrende mann kjørte i feil retning på E-18 og etter 200 - 300 meter fant ut at han kjørte feil vei og ble så truffet i siden av en lastebil.....

Enda en :

En person (kjønn ukjent) kjørte også feil på denne samme veien og ble også truffet av en lastebil. HVORDAN er det mulig ?

Flere har også kjørt feil og tatt ganske heavy og svært farlige forbikjøringer etter tunnelen like før det stedet / knutepunktet jeg har snakket om over. Flere har kræsjet stygt og det kunne vært unngått ved at folk kjørte ordentlig og ikke lekte Rambo.....

Folk er rett og slett uforsiktige og skal tøffe seg / driter i andre og hva som skjer med resten av bilistene på veiene dersom de tar helt av....

En person kjørte feil i en rundkjøring i Skien engang, motsatt kjørefelt... Altså kjørt med klokka og ikke mot som seff er normalt. Slike episoder har min sambo sett hele tre ganger.... :-?

Ellers irriterer jeg meg over at folk på parkeringsplasser kjører sitt eget løp og driter i å se seg for og gir fullstendig blaffen i å se seg for når de parkerer og åpner bildøra si. Slenger den gjerne rett inn i døra til nabobilen. Det er nesten hverdagskost....

Også MÅ de jo parkere såååå nærme oss! Selv om det er 50 andre plasser der!

Også til sist blir jeg sur på de som mener at ungdommen / voksne er de som kjører værst og bryter alle regler.

Jeg mener det er eldre / dvs. de på 70 + som er værst i traffikken. + et par rånere som er mellom 18-22 år da.....

HVER gang vi er i byen, ser vi noen som holder på å kjøre galt et eller annet sted, enten fra utkjørsler fra parkeringer eller ut fra rundkjøringer,- og nesten alle har hvitt hår!

Det har også vært mange fortida som faktisk har kjørt på klart rødt!!!!

Det har sikkert skjedd 7 ganger bare den siste måneden!

JEG FATTER IKKE AT DE TØR!

Greit at de setter sitt eget liv i fare ved å kjøre som en bavian, men å la det gå ut over andre er for jævlig :evil:

Er fullstendig enig i at folk som fikk førerkort for flere tiår siden bør få en ny gjennomgang og en grundig helsesjekk. En nabo av min kjæres foreldre er gammel og åreforkalket,- han har til nå kjørt en gammel bil og han har kræsjet i andre biler i borettslaget mange ganger i forsøk på å parkere eller kjøre ut..... Det har vært sånn lenge.

Lurer litt på hvor nøye de blir undersøkt av legene ?

Jaja.... Listen min er også lengre, men nå tror jeg jeg skal ut og fixe frokost :D

Skrevet

Jeg er også en som forunderer (må ikke bli sint, det er ikke bra i trafikken) meg over hvor mange det er på veien som ikke kan trafikkreglene. Nesten ingen blinker, de ligger ikke i rett fil i rundkjøringen, de kapper svingen når de skal inn på en ny vei, de bruker hornet alt for mye, blinker ikke når de skal inn i en ny fil(da slipper jeg dem ikke inn :sjarmor: ). OSv. Håper vi kan innføre en slik ordning at vi må inn hver 5. år (eller 10. år) for å oppdaterer oss, eller bevise at vi kan kjøre.

Skrevet

Slettes ikke så dumt forslag Care....tror faktisk at det er en god del som stryker da! Noen blir så sløve etter de har fått lappen virker det som, gir blaffen i alle regler....

Gjest Anonymous
Skrevet

Å så har vi Fru Hagen da som ikka ser forskjell på en trapp og nedoverbakke foran slottet.............. :ler:

Skrevet
:ler: Ja, er det mulig....Hun burde vært fratatt lappen, men ble hun det?!!?neida, for hun er kona til o mektige Karl I. Hagen....Jeg holdt på å le meg skakk da jeg så det på nyhetene. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...