Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Jeg lurer på om det er noen studenter der ute som prøver å bli gravide...eller er det bare meg?:)

Sanne:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er student og vi prøver å bli gravide (prøvde senest i dag tidlig...)!!! Lykke til!!!

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Kan jeg spørre hvor mange år dere har igjen av studietiden?

Er i diskusjonsfasen ennå her i huset ;)

Skrevet
Jeg er student og vi prøver å bli gravide (prøvde senest i dag tidlig...)!!! Lykke til!!!

Lykke til du oxo:)

er du midt i studietiden eller er du snart ferdig da?:)

Skrevet
Kan jeg spørre hvor mange år dere har igjen av studietiden?

Er i diskusjonsfasen ennå her i huset ;)

Hallo:)

Jeg har akkurat begynt på en 3-årig studie. og har begynt på andre semester nå. Så er ikke gunstig i forhold til å fullføre utdanningen, men har jo en utdannign med store muligheter for å få jobb, så tenker ikke så mye på det. men er jo litt dumt..men sånn er det bare. Er ikke alle følelser og sånt man får styrt.

Har jeg ikke blitt gravid før til sommeren, fortsetter jeg nok på skolen.

Er masse følelser og tanker i hodet mitt:)

Du da?:)

Skrevet

Jeg er student og prøver! Jeg holder på med en mastergrad, og har planer om å gjøre meg ferdig med den våren 2009 enten jeg blir gravid eller ikke... Vi er bare "korttidsprøvere" av denne årsaken, har tenkt å prøve i 2-3 perioder til. Hvis ting klaffer neste pp så har jeg termin i november - tar da permisjon til etter jul, så går sambo ut i permisjon (han jobber fulltid) og har permisjon fram til jeg er ferdig i mai/juni, jeg vil jobbe endel hjemmefra - deretter er jeg hjemme fram til barnet er rundt året, og begynner så i jobb (må få meg en jobb først men ;)).

Kjenner mange som har fått barn under studiene og jeg skulle ønske jeg var klar for dette tidligere, da hadde vi fått barn tidligere i studiene! Tror det er absolutt greit å kombinere studier og barn da man er mer fleksibel som student enn når man jobber :)

Skrevet
Jeg er student og prøver! Jeg holder på med en mastergrad, og har planer om å gjøre meg ferdig med den våren 2009 enten jeg blir gravid eller ikke... Vi er bare "korttidsprøvere" av denne årsaken, har tenkt å prøve i 2-3 perioder til. Hvis ting klaffer neste pp så har jeg termin i november - tar da permisjon til etter jul, så går sambo ut i permisjon (han jobber fulltid) og har permisjon fram til jeg er ferdig i mai/juni, jeg vil jobbe endel hjemmefra - deretter er jeg hjemme fram til barnet er rundt året, og begynner så i jobb (må få meg en jobb først men ;)).

Kjenner mange som har fått barn under studiene og jeg skulle ønske jeg var klar for dette tidligere, da hadde vi fått barn tidligere i studiene! Tror det er absolutt greit å kombinere studier og barn da man er mer fleksibel som student enn når man jobber :)

Smart:)du er nokk lengre i studiene enn meg du da skjønner jeg:)

Jeg bor på hybel, så får ikke til det samme som deg desverre...

Men ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Vet ikke om jeg forstod deg rett, men jeg ville absolutt ikke kvidd meg for å ta et års permisjon under studiene. Det er mange som gjør det uten at det er noe problem, og Lånekassen støtter det jo slik at økonomisk så blir det ingen forskjell - du kommer ut i arbeidslivet et år senere, men det har lite å si i den store sammenhengen. Som sagt; skulle ønske jeg hadde vært klar for barn tidligere - da hadde vi absolutt fått det på et tidligere tidspunkt av utdannelsen.

Skrevet
Vet ikke om jeg forstod deg rett, men jeg ville absolutt ikke kvidd meg for å ta et års permisjon under studiene. Det er mange som gjør det uten at det er noe problem, og Lånekassen støtter det jo slik at økonomisk så blir det ingen forskjell - du kommer ut i arbeidslivet et år senere, men det har lite å si i den store sammenhengen. Som sagt; skulle ønske jeg hadde vært klar for barn tidligere - da hadde vi absolutt fått det på et tidligere tidspunkt av utdannelsen.

Hmm ja...men er slik at je har flytta på en liten hybel, så bor bare med samboern min i helgene. Så kan ikke pendle..da blir det vansklig i forhold til barnehage og skule og sånn. Hmm..vansklig detta

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Hmm ja...men er slik at je har flytta på en liten hybel, så bor bare med samboern min i helgene. Så kan ikke pendle..da blir det vansklig i forhold til barnehage og skule og sånn. Hmm..vansklig detta

Om dere ikke bor sammen np, så ville jeg nok ventet til ting var lagt litt mer til rette. Bort sett fra det, er det jo mange fordeler med å få barn i studietiden.

Skrevet

Jeg er student, studerer sykepleien 1. året og vi er prøvere. Jeg går nå inn i min 3. PP. Jeg utsetter bare mitt studie om jeg blir gravid nå. :gjeiper:

Skrevet

Da tror jeg nok jeg ville ha ventet, å bo sammen er vel det viktigste.

Skrevet (endret)
Hvis ting klaffer neste pp så har jeg termin i november - tar da permisjon til etter jul, så går sambo ut i permisjon (han jobber fulltid) og har permisjon fram til jeg er ferdig i mai/juni, jeg vil jobbe endel hjemmefra - deretter er jeg hjemme fram til barnet er rundt året, og begynner så i jobb

Er det noen grunn til at du absolutt vil bli ferdig med mastergraden i mai/juni? Vil det ikke bli mer lønnsomt økonomisk at du tar første halvdel av permisjonen og samtidig får fødselsstipend fra lånekassen, så kan mannen din ta permisjon fra ca juni og fram til du er ferdig studert i november/desember? Husk at hvis du er ferdig som student i mai/juni og tar permisjonen din etterpå, vil du ikke få noe stipend fra lånekassen... :sjenert:

Lykke til med prøvingen! :jepp:

Endret av *Tausa*
Skrevet
Er det noen grunn til at du absolutt vil bli ferdig med mastergraden i mai/juni? Vil det ikke bli mer lønnsomt økonomisk at du tar første halvdel av permisjonen og samtidig får fødselsstipend fra lånekassen, så kan mannen din ta permisjon fra ca juni og fram til du er ferdig studert i november/desember? Husk at hvis du er ferdig som student i mai/juni og tar permisjonen din etterpå, vil du ikke få noe stipend fra lånekassen... :sjenert:

Lykke til med prøvingen! :jepp:

Det er ganske enkelt fordi jeg får ikke støtte av lånekassen lengere (har studert lengere enn de 8 årene desverre), og i tillegg så kan jeg kun levere masteroppgaven på våren.

Skrevet

Er ganske "fersk" student. Begynte dette semestret, dvs en uke. Satser på en bachelorgrad.

Tror aldri det "passer" å få barn, så hvorfor ikke nå når vi ønsker oss...?! Er 26 år.

Gjest Roxie Hart
Skrevet (endret)

**

Endret av Roxie Hart
Skrevet

Hei!

jeg er også student og prøver.. er på siste året av en treårig utdannelse. var gravid før jul og hadde termin i juli, men mistet dessverre.. så nå prøver vi igjen!! :)

Skrevet
Sent svar :)

Vel, vi er veldig i tenkefasen ennå. Jeg er nok mer klar enn samboer. Uansett så er dette noe som ikke kommer til å skje ennå. Vi er begge studenter som har igjen fire og et halvt år av utdanninga vår. Jeg tror det er lettere å avslutte et studie med barn, enn å starte et studie med barn - håper du skjønner hva jeg mener.

Nå har vi snakket om å kanskje starte prøvingen om to år, men mye kan jo forandre seg innen den tid. Vi er begge 22 år, så vi har jo god tid, men som andre har sagt; når lysten kommer er det av og til vanskelig å tenke på noe annet.

Lykke til til alle dere som prøver!

Bedre sent enn aldri:)hehe

Skjønner akkurat hva du mener, med at det ikke er lett å tenke på noe annet når man vil. Jeg ble sånn fra sommern i fjor, plutselig våkna jeg en dag og ville ha barn. Helt uten grunn. Rart:)Så da er je sånn at je ikke kan se på barn og slik uten å få tåre i øye, je vil ha:) Er såå klar om du skjønner..hehe

Lykke til:)

Juss eller lege studenter?Var maange år;)

Skrevet
Hei!

jeg er også student og prøver.. er på siste året av en treårig utdannelse. var gravid før jul og hadde termin i juli, men mistet dessverre.. så nå prøver vi igjen!! :)

Lykke til:)

Skrevet
Hei!

Huff da, ikke bra å miste..!!

Ønsker dere lykke til videre med prøvingen :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...