Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg må si jeg blir forbannet, da to barn ble kiddnappet av moren til Palau så engasjerte justisministeren seg med en gang og de barna er nå tilbake, her er altså to barn blit kidnapet av moren til slovakia og myndighetene har avslutet saken sel om Haag konvensjonen er klar om at barna skal utleveres, nå planleger moren retsak i slovakia om omosorgen, :kjefte: trengte justisministeren en sak da og ike na siden det er slik, uanset skamfult og flaut og tilhøre et land som ike gjør mer for barns retigheter, er det ingen som tenker pa at moren er fradømt omsorgen både i tingretten og lagmannsretten? det er det en grun til og vordan kan di stole da pa at di har det bra, jeg syns det er ille, unskyl jeg mate bare blase ut lit

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei

jeg må si jeg blir forbannet, da to barn ble kiddnappet av moren til Palau så engasjerte justisministeren seg med en gang og de barna er nå tilbake, her er altså to barn blit kidnapet av moren til slovakia og myndighetene har avslutet saken sel om Haag konvensjonen er klar om at barna skal utleveres, nå planleger moren retsak i slovakia om omosorgen, :kjefte: trengte justisministeren en sak da og ike na siden det er slik, uanset skamfult og flaut og tilhøre et land som ike gjør mer for barns retigheter, er det ingen som tenker pa at moren er fradømt omsorgen både i tingretten og lagmannsretten? det er det en grun til og vordan kan di stole da pa at di har det bra, jeg syns det er ille, unskyl jeg mate bare blase ut lit

Du får rette sinnet ditt mot den lokale dommeren i byen hennes i slovakia. det er han som har tilsidesatt haagkonvensjonen. Og da er det ingenting norge kan gjøre, vi har nemlig ingen jurisidksjon i andre land.

Hve mener du vi skulel gjøre? Sende spesialsoldater til slovakis og kidnappe barna? Er ulovlig det vet du...

Skrevet
Hve mener du vi skulel gjøre? Sende spesialsoldater til slovakis og kidnappe barna? Er ulovlig det vet du...

Som sagt i går, Justisdepartementet ville ikke engang etterlyse mor og barn, slik de skal gjøre umiddelbart etter kidnappingen. De har faktisk knapt foretatt seg noe som helst.

Etterhvert som det nå er så poppis å skaffe seg kone fra antatt mer underdanige kulturer, så blir det flere tilfeller av hjemlengsel etter at det har blitt barn i forholdet, og flere menn vil oppleve dette. Mor kan ikke flytte lovlig til sin slekt, fordi begge foreldre må samtykke for at barna skal flytte utenlands. Far har altså monopol på å bestemme at barna skal bo i det landet han foretrekker, så lenge han får henne til å bo litt hos seg etter at barnet er født.

Jeg har selv et familiemedlem som fikk barn i et annet europeisk land, og da mannen viste seg å ikke være en god ektefelle, ønsket hun å bo i nærheten av sin familie og nettverk da hun ble alenemor. Det ble en stor rettstvist. Etter det landets regler fikk hun mulighet til å flytte barnet da hun fikk hovedomsorgen. Hadde det vært i Norge, ville barnet være nødt til å fortsette å bo der, slik at hun måtte etablere seg alene eller dra fra sitt barn.

Saken endte med at etter en prøvetid i Norge, dro de tilbake til fars by, for at kontakten med far skulle være mer enn langhelger og lange ferier, og fordi barnets kultur var fars land og tilpasningen til Norge ikke var optimal. Men hun ble behandlet som en likestilt forelder, her forfordeler vi våre egne innbyggere.

Gjest Tule ikke iloget
Skrevet
Som sagt i går, Justisdepartementet ville ikke engang etterlyse mor og barn, slik de skal gjøre umiddelbart etter kidnappingen. De har faktisk knapt foretatt seg noe som helst.

Etterhvert som det nå er så poppis å skaffe seg kone fra antatt mer underdanige kulturer, så blir det flere tilfeller av hjemlengsel etter at det har blitt barn i forholdet, og flere menn vil oppleve dette. Mor kan ikke flytte lovlig til sin slekt, fordi begge foreldre må samtykke for at barna skal flytte utenlands. Far har altså monopol på å bestemme at barna skal bo i det landet han foretrekker, så lenge han får henne til å bo litt hos seg etter at barnet er født.

Jeg har selv et familiemedlem som fikk barn i et annet europeisk land, og da mannen viste seg å ikke være en god ektefelle, ønsket hun å bo i nærheten av sin familie og nettverk da hun ble alenemor. Det ble en stor rettstvist. Etter det landets regler fikk hun mulighet til å flytte barnet da hun fikk hovedomsorgen. Hadde det vært i Norge, ville barnet være nødt til å fortsette å bo der, slik at hun måtte etablere seg alene eller dra fra sitt barn.

Saken endte med at etter en prøvetid i Norge, dro de tilbake til fars by, for at kontakten med far skulle være mer enn langhelger og lange ferier, og fordi barnets kultur var fars land og tilpasningen til Norge ikke var optimal. Men hun ble behandlet som en likestilt forelder, her forfordeler vi våre egne innbyggere.

hei

svarer lit til gjest over først, siden maskinen min krangker og jeg nesten ike komer inn, denne saken kan samenlignes med den der to barn ble kiddnappet til palau for to ar siden, myndighetene der reagerte nesten likt, men etter at norske myndigheter la pres på dem endret di avgjørelse, nar det gjelder kidnapping mener jeg det bør vere en siste utvei, men vis det er en god grunn til at mor ike har fat omsorgen og det kan gjore at barna er i fare der, mener jeg det kan legitimere bruk av organisasjoner som har spesialisert seg på og kidnape tilbake kidnapede barn, jeg har sett det på tv i forbindelse med en anen sak, problemet er at det er en risiko der og at foreldrene må betale, dersom foreldre bruker sånt, må di regne med at de må reise ned en gang pa forhånd og kartlegge omrade der barna er og vurdere om kidnaping er mulig og det koster, dereter ma di planlegge det og di ma dra ned igjen og gjenomføre det og da er det og en mulighet for at di ma avbryte det underveis, jeg mener da at dette er absolut siste utvei og at ale lovlige kanaler ma vere provd først, det er og belastene for barna

så til deg

jeg blir litt forvirret her du sier først at myndighetene ike har gjort nok dereter kritiserer du di norske reglene, jeg syns du ike virker gjennomtenkt her, husk at store barn er tilknyttet miljøet di har vokst opp i, at det da er vanskelig og ta barn ut av landet syns jeg er riktig det handler og om muligheten for den andre forelderen til kontakt, bare ret og rimelig at det skal vere samtykke om det er delt foreldreansvar, det har for øvrig ikke noe med hvor lenge di har bod sammen eter at banret er født men om di er samboere nar det blir fodt, det er kanskje lettere for reten i en tvisto gi mor foreldreansvaret alene om barnet er veldig lite

uanset og gi begge foreldre retigheter mener jeg ike er forfordeling, du ma og huske at her har moren mistet omsorgen for barna sa det dreier seg ike bare om at far har nektet hun og flytte

det med landet slektningen din bodde i / bor i syns jeg virker gameldags, at en mor kan ha lov til og flyte ut av landet med et barn uanset vordan det går med samveret med far mener jeg er feil, og her ble jo fram og tilbake like langt uansett, bra hun inså at og ta barnet vekt fra kulturen sin var feil ikke ale er sa flinke desverre det her syntes jeg virker som ren egoisme fra mors side, det viser at en lov slik vi har det kan vere riktig siden ale foreldre ike tenker sa mye di burde, om slektningene henes er bitre over at barna blir langt unna og at di far mindre kontakt er ike sa viktig, det viktigste er barna og at di har det bra, va med slektninger og beste foreldre pa farsiden tenkte hun ikke pa dem, og jeg kan ike se at en mor ike hade blit behandlet som en likeverdig forelder her di blir vel heller forfordelt

jeg kan ogsa si jeg vet va jeg snaker om jeg har og en slektning som giftet seg i utlandet, da det ike holt lenger flytet hun tilbake, barna var da i skole alder sa di lot hun vere hos faren, det mente vi var riktig barna var jo mer knytet til det landet en her, mange mente kanskje hun burde holt ut mer det pa grun av barna men det er noe anet, for ordens skyld da di kom til sluten av ongdomskolen flytet di eter til hene og tok utdanelsen her siden skole systemet er bedre her, men uanset er det klart at om en mor vil flyte kan hun ike bare regne med og fa med seg barna

hilsen

Skrevet

hei

her er en artikel om dete

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article302353.ece

det er interesant at det er 80% mødre som kidnaper, og det er flere na som kidnapse kanskje man skule vurdere om det er for let og fa barnet med seg ut av landet vorfor er det slik at det skal vere enklest mulig for foreldrene nar det gar ut over barn som ike kan noe for det

hilsen

Skrevet

hei

her fant jeg en link til det netverket som kidnapper kidnapede barn tilbake jeg snaket om

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/01/06/357813.html

jeg vil ike si så mye om det bare at det er et vilkår for at de vil hjelpe og kidnape tilbake at:

- foreldrene har en kjenelse pa at di har foreldreansvaret

- at forelderen som har kidnapet barnet er eterlyst pa interpol

jeg mener at her bor myndighetene ta ansvaret sit og eterlyse slike foreldre

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...