Gjest ts Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Hei Jeg planlegger en suprise weekend til meg og madammen, men er litt usikker på hvor vi bør dra. Jeg har foreløbig booket til Paris men ser at det er litt kaldt, og etter samtaler med bekjente tipses det om Nice eller Barcelona. Ulempen er at jeg taper 1000kr på å booke om... Hva mener dere. Vinterferien i Nice, Barcelona eller Paris? Dama mi er glad i varme, men liker også shopping og kultur.
Gjest ts Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Kom igjen da KG folk.. dere må jo ha noen innspill her!
vilde Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Paris er en super by, så hvis du allerede har booket dit, så ville jeg ikke vært i tvil!! Det gjør ingenting om det er litt kaldt når man er på storby ferie!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Alle byene er fantastiske, ikke book om hvis du allerede har bestilt. Går da ikke an å bli skuffet hvis man får en tur til Paris
Fresi Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Paris er jo nydelig og veldig romantisk - og med rikelige anledninger til å få med seg både shopping og kultur. På denne tiden er det ikke så veldig varmt i Barcelona eller Nice (som begge også er veldig fine byer) uansett, så jeg ville i alle fall ikke brydd meg om å booke om. Bruk heller de pengene på noe annet - i Paris
Gjest ts Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Ok. høres fornuftig ut. Da blir det Paris... Andre som har besøkt Paris? Tips å komme med? Skal bo her: Hôtel du Collège de France 7 rue Thénard Det fikk top score på tripadvisor.. skal visst være veldig bra til en rimelig penge :=) http://hotel-collegedefrance.com/
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Ok. høres fornuftig ut. Da blir det Paris... Andre som har besøkt Paris? Tips å komme med? Gå tur langs Seinen, det er en fin tur, man får sett mye til fots, samtidig som mange av de store severdighetene er langs elva. Så kan dere ta båttur andre veien. Jeg ville unngått metroen mest mulig, vi ble innestengt der flere ganger da de elektroniske billettene ikke virket. Og det er ikke så lett å finne noen å spørre (som gidder å svare) alltid i Paris
vilde Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ville unngått metroen mest mulig, vi ble innestengt der flere ganger da de elektroniske billettene ikke virket. Og det er ikke så lett å finne noen å spørre (som gidder å svare) alltid i Paris Oi unngått metroen?? Metroen er jo genial!! Den går hele tiden, kanskje bare 2-4 min mellom hver avgang. Jeg har reist mye, og syns metroen i Paris må være noe av den enkleste, oversiktelige som er!! Det er mange standard turistattraksjoner i Paris som kan være ok å bruke noen timer på: Eifeltårnet, Mona Lisa på Louvre museumet, Notre Dame, Triumfbuen, Champs Élysées osv. Latinerkvarteret er hyggelig, men masse cafeer osv. Ta gjerne et søk på paris i reiseforumet her, så får du nok endel gode tips.
gard Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Hei Kona og jeg var i Paris for et par år siden. Her er mitt reisebrev med bilder og kart http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå