Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde mens til vanlig tid denne syklusen, men syns den var litt rar, var mindre enn vanlig, stoppet helt opp dag 3, så jeg tok gravi-test (billigtest) som var negativ. Friskt blod fra dag 4, så tolket dette som en mens som var litt svakere enn vanlig.

Tok EL-test i går (dag 9), får vanligvis positiv på dag 11. Den var overraskende positiv, tok derfor graviditetstest (billigtest + CB) som var momentant positiv!

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se hva som skjer, men spør her om det er noen som har lignende erfaring? SA med "rester" av hcg eller graviditet til tross for "mens"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om både ett och två graviditetstest är positva så är du nog gravid. Det är inte helt ovanligt med mensliknande blödningar under första delen av graviditeten.

Om du haft en SA borde du haft en försenad mens tidigare, som dessutom borde vara både rikligare och mer smärtsam än vanligt

Skrevet (endret)

Jeg vil bare legge til at en tidlig abort (uke 5-7) ikke nødvendigvis vil oppleves som en mer rikelig og smertefull mens. Jeg hadde SA i uke 6 som var som en vanlig (liten for meg) mens på de fleste måter. Litt friskere farge på blodet, ingen smerter.

Jeg er enig med Furstina i at det ikke er uvanlig med menslignende blødninger tidlig i svangerskapet, men har hatt to venninner det siste året som har hatt en slags blanding av SA og MA og måtte ha utskrapning.

Dette er imidlertid sjeldent, så mest sannsynlig er du gravid, men i og med at du først fikk en negativ test ville jeg sjekket med fastlegen for sikkerhets skyld.

Lykke til!

Endret av Apple-
Gjest Gjest - ts
Skrevet

Takk for svar! :)

Nei, er jo som sagt umulig å vite, men skulle gjerne visst... har time til gynekolog om 1 uke.

Blødningen kom akkurat på dagen når den skulle, er det et godt eller dårlig tegn..?

Og ang. eggløsningstester; de slår jo ut på både LH og HCG. Men blir jo først positive når LH er på max, vil det si at de også slår ut på et visst HCG-nivå? Altså om de er like sensitive for HCG som LH? Fremdeles pos eggløsningstest og gravitest etter 12 dager... (HCG burde vel gå ned ganske kjapt etter en så tidlig SA i uke 4?)

Blir bare spekulasjoner dette her... har ikke gitt opp håpet ennå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...