Gå til innhold

Farge marsipan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hatt svart marsipan jeg. Må jeg ha farge fra cacas, eller finnes det noe annet jeg kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skulle hatt svart marsipan jeg. Må jeg ha farge fra cacas, eller finnes det noe annet jeg kan bruke?

De har farge på store hobby butikker også.... Tror nok du er nodt til å bruke farge, ja. Kommer ikke på noe annet som skulle farge svart som er spiselig.. ;)

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg har pleid å bruke sukkerkulør når jeg har faget små mengder av for eksempel marcipan. Det blir litt klissete, så jeg har knadd litt hvetemel i samtidig.

Gjest rikkerikke
Skrevet

Litt på siden kanskje, men du kan jo dyppe marsipankulen/biten/delen i litt smeltet sjokolade, så slipper du den kunstige smaken som i alle fall jeg synes det blir med farget marsipan....

Skrevet
Jeg har pleid å bruke sukkerkulør når jeg har faget små mengder av for eksempel marcipan. Det blir litt klissete, så jeg har knadd litt hvetemel i samtidig.

?? hvorfor hvetemel...i marsipanen?

Hvorfor bruker du ikke melis?

Skrevet
?? hvorfor hvetemel...i marsipanen?

Hvorfor bruker du ikke melis?

Fordi den gjør marsipanen altfor søt, kanskje? Jeg bruker også hvetemel, da slipper jeg at marsipanen blir for søt og så klisser det mye mindre enn melis.

Gjest nextlife
Skrevet
Fordi den gjør marsipanen altfor søt, kanskje? Jeg bruker også hvetemel, da slipper jeg at marsipanen blir for søt og så klisser det mye mindre enn melis.

DEt er av samme grunn jeg bruker hvetemel. Jeg bruker også alltid hvetemel når jeg kjevler marsipan.

Dersom man synes det smaker kunstig etter å ha tilsatt farge til marsipanen kan man tilsette litt vaniljesukker, sitronessens e.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...