rugrat Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Skulle hatt svart marsipan jeg. Må jeg ha farge fra cacas, eller finnes det noe annet jeg kan bruke?
mariaogjahn Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Skulle hatt svart marsipan jeg. Må jeg ha farge fra cacas, eller finnes det noe annet jeg kan bruke? De har farge på store hobby butikker også.... Tror nok du er nodt til å bruke farge, ja. Kommer ikke på noe annet som skulle farge svart som er spiselig..
Gjest nextlife Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har pleid å bruke sukkerkulør når jeg har faget små mengder av for eksempel marcipan. Det blir litt klissete, så jeg har knadd litt hvetemel i samtidig.
Gjest rikkerikke Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Litt på siden kanskje, men du kan jo dyppe marsipankulen/biten/delen i litt smeltet sjokolade, så slipper du den kunstige smaken som i alle fall jeg synes det blir med farget marsipan....
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har pleid å bruke sukkerkulør når jeg har faget små mengder av for eksempel marcipan. Det blir litt klissete, så jeg har knadd litt hvetemel i samtidig. ?? hvorfor hvetemel...i marsipanen? Hvorfor bruker du ikke melis?
Brunhilde Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 ?? hvorfor hvetemel...i marsipanen? Hvorfor bruker du ikke melis? Fordi den gjør marsipanen altfor søt, kanskje? Jeg bruker også hvetemel, da slipper jeg at marsipanen blir for søt og så klisser det mye mindre enn melis.
Gjest nextlife Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Fordi den gjør marsipanen altfor søt, kanskje? Jeg bruker også hvetemel, da slipper jeg at marsipanen blir for søt og så klisser det mye mindre enn melis. DEt er av samme grunn jeg bruker hvetemel. Jeg bruker også alltid hvetemel når jeg kjevler marsipan. Dersom man synes det smaker kunstig etter å ha tilsatt farge til marsipanen kan man tilsette litt vaniljesukker, sitronessens e.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå