Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Kjøpte en stoor pose med fryste bringebær for en stund siden, og ville lage smoothies. Blandet bærene og youghurt naturell... Smakte ikke godt, men skikkelig surt. Så jeg trenger oppskrift på søt bringebærsmoothie. Sukker må vel tilsettes, lønner det seg også å velge youghurt med smak?
Gjest Eurydike Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Prøv med banan i smoothien, og feks litt appelsin- og bringebærjuice fra Tine. Bruker du sukker eller sukret fruktyoghurt, blir resultatet mindre sunt. Et par teskjeer flytende honning er også et bedre alternativ enn sukker.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har også banan i smoothien. Jeg pleier å bruke melonyoghurt i tillegg til bananen og de frosne bærene, men det er mulig det blir søtt nok med yoghurt naturell.
Gjest itla Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Og jeg igjen er ikke så glad i yoghurt, så jeg har bare banan, frosne bær/frukt og juice i smoothiene mine. Jeg bruker som regel Tines tropiske juice eller eplejuice, jeg synes appelsinjuice blir for surt.
Gjest Eurydike Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Et par tips til: litt moden mango og/eller melon gir god og naturlig sødme til smoothies. Ellers pleier jeg oftest å bruke Biola naturell (dvs melken) - den er bittelitt søtet (med fruktose), men langt fra så mye som fruktyoghurt. Og så får du gunstige melkesyrebakterier på kjøpet.
Titta Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Jeg synes yoghurt naturell er litt sur, og pleier i steden å bruke Sans yoghurt, f.eks. den med vanilje. I tillegg en halv banan, litt eplejuice og så masse frosne bringeær. Det blir kjempegodt
Gjest rikkerikke Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Støtter forslagene over her. Selv bruker jeg Biola blåbær (melken). Det er jo mulig å blande i litt bringebærsyltetøy i de ingrediensene du har nevnt også, selv om det jo selvfølgelig blir litt mindre sunt.
gard Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Hei Jeg pleier å unngå yogurt/melk i smoothie. Personlig synes jeg det blir best med bare f.eks. jordbær, banan, isbiter og appelsinjuice :-)
Mischa Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Kan tenke meg det ble surt med bare yoghurt naturell og frosne bær! *grøss* Jeg synes Sans vaniljeyoghurt er det beste alternativet blant de sunnere variantene Banan bruker jeg nesten alltid.. det gjør den søtere og mindre sur! De få gangene jeg ønsker at den skal være ekstra søt har jeg tilsatt bittelitt kunstig sukker..
Gjest Gjest_smooth_* Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Du kan jo prøve med vaniljekesam oppi også, sunnere alternativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå