Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Pus skal læreå være ute, og følger han ut i bånd. Planlegger å fjeren båndet etterhvert, men vil ikke miste han. vi fikk han i beg av desember, og han er 10 mnd gml. Men han vil ikke være ute, han! Han åler seg liksom langs bakken, og kryper mot døra for å komme inn igjen. virker redd, og lettet når han får komme inn i varmen. Er dette vanlig? Går ut i fra at han får litt mer lyst til å gå ut når våren kommer. håper det, for jeg vil ikke ha innekatt som jeg må være redd for at skal komme seg ut om sommeren. når dørene står oppe og barna løper ut og inn. Da bør han helst ha vent seg til at han bor her hos oss, og at det er lov å gå ut. Bare man kommer hjem igjen.... Forøvrig er det fantastisk å katt. Han er bare kjempesøt! Lurer på hvorfor jeg ikke har skaffet en pus før....
Arkana Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Noen katter vil nok bare ikke gå ut. Vi har to katter og i fjor vår fikk de sjansen til å bli utekatter. Den eldste var da 7 år og den yngste 10 mnd. Den eldste har elsket å være utekatt fra første stund. Hun maste om å få gå ut bare en uke etter at vi flyttet og siden det var så varmt og fint vær lot vi bare verandadøren stå åpen og hun tok seg til rette. Vi fikk raskt katteluke som hun lærte seg å bruke med en gang og er ute hver dag, selv nå på vinteren er det minst en liten tur om dagen. Den yngste derimot har aldri likt å være ute. Når verandadøren står åpen lusker hun forsiktig rundt på verandaen, men går raskt inn. Hun kan bruke katteluken, men går aldri ut. Hun er generelt en litt engstelig pus og liker seg best inne, og det er helt greit, hun må få gjøre som hun vil. Så det kan godt hende pusen din er en sånn han også.
Tabris Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ville droppet båndet og latt døren stå åpen (så mye som dere kan i kulden ) og la pus undersøke på egen hånd. Bare følg litt med ham de første gangene og la gjerne de første uteturene være korte pluss at du er med ham ut.
NovaFlare Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg ville droppet båndet og latt døren stå åpen (så mye som dere kan i kulden ) og la pus undersøke på egen hånd. Bare følg litt med ham de første gangene og la gjerne de første uteturene være korte pluss at du er med ham ut. Helt enig, dette er den beste framgangsmåten, tror jeg. Har brukt denne metoden med alle utekattene mine. Bare få ham kastrert FØR du lar ham være ute, for at han ikke skal fly rundt og lage masse kattunger som dør fordi de er hjemløse... Endret 22. januar 2008 av NovaFlare
Trampe Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har brukt metoden Tabris beskriver på mine to. Jeg var livredd for å miste de, og gikk hvileløst frem og tilbake på stuegulvet de første gangene, og jeg går fremdeles og sjekker døra om de har vært borte mer enn en times tid. De har aldri gått langt fra huset, og de nekter å gå ut alene...de er alltid sammen. Det er litt tryggere for min del, jeg er skikkelig hønemor jeg... Det varierer veldig hvor lenge de vil være ute. Noen ganger vil de ikke ut, noen ganger er de ute i ti minutter før de vil inn igjen og noen ganger må jeg lokke de inn fordi jeg skal legge meg og de har vært ute i timesvis. Men å bæsje ute har de ikke lært seg. De kommer inn, går på do i kassen, og maser om å få gå ut igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå