Gå til innhold

hvem inviteres

Anbefalte innlegg

Gjest blåmobil
Skrevet

hvem inviterer dere i bryllupet, sånn med tanke på familie?

Jeg her en normal stor familie med foreldre, 2 søsken(når det blir brylup kan det hende de har med seg kjæreste begge 2), tanter og onkler( som selvsagt inviteres) Men så har jeg en pen haug søskenbarn- har dere invitert både stort og smått? eller bare over en viss alder

eks alle over 15? ( for da blir det bare 2 som ikke får være med) Eller kan vi sette en grense på 18 år? slik at vi blir litt færre?

Er det dumt å ikke invitere alle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Disse skal vi invitere (80stk):

Foreldrene våre 4

Min søster, mannen og deres barn 4

Hans søsken, ektefeller og barn 8

Mine tanter og onkler 22

Mine søskenbarn (bare de jeg har kontakt med) 5

Hans tanter og onkler 6

Hans søskenbarn 3

Øvrig familie på min side 5

Øvrig familie hans side 2

Venner 21

Det blir 49 stk til middag og 31 stk til kaffen.

Vi har invitert folk vi har kontakt med. Det yngste søskenbarnet kommer til å være 10år. Men det yngste tante barnet kommer til å være litt over 1år.

Endret av Elize
Skrevet

Vi inviterer foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og søsken med barn til middag. Og forloverne selvfølgelig. Da blir vi 70 til middag.

Søskenbarna har vi valgt å invitere til kaffen, da vi har veldig stor familie. Så med noen venner i tillegg blir vi 135 til kaffen. Vi har valgt å heller ha fri bar og levende musikk enn å invitere absolutt alle til middag og at gjestene må kjøpe drikke selv.

Jeg synes det er bedre.

Skrevet

Sambo har veldig liten familie, mens jeg har en heller stor en, foreløpig ser det ut til at vi inviterer:

Foreldre: 4 stk

Søsken: 3 stk (+ deres evt kjærester/samboere)

Besteforeldre: 3 stk (mine alle sammen)

Tanter og onkler (inkl partnere): 16 stk

Søskenebarn: alle over 18 år inkl evt samboere - 15 stk (alle mine)

Annen slekt: 6 stk (sambos nærmeste tremenninger og foreldre)

Skulle jeg invitert alle søskenebarna så ville det blitt 8 stykker til, hvor de fleste er under ungdomsskolealder. Vurderer å invitere de, men skal snakke litt med mamma, og da må vi nok fikse barnevakt til de aller yngste siden vi ikke skal ha bryllupet på mitt hjemsted.

Lista er så langt på 89 stykker + evt de yngste søskenebarna mine (og evt samboere av søskenebarn, mye kan skje på 1,5 år). Vi har over 50% tilreisende fra flere steder i landet og utlandet slik at jeg tror ikke vi blir fullt så mange til syvende og sist.

Skrevet

Sambo har veldig stor familie, mens jeg har mindre familie. Vi var opptatt av at det skulle bli relativt jevn fordeling mellom familiene, så hos oss blir det slik:

Foreldre: 8 stk (alle har nye partnere...)

Søsken: 4 stk (+ at 2 av dem har samboer så det blir 6. Jeg har en bror, men han har 3 søsken)

Besteforeldre: 4 stk (hans alle samme)

Tanter og onkler: 2 (min onkel og tante. Jeg har bare dem, mens han har en hel skokk som han ikke er så opptatt av å ha der).

Søskenebarn: 2 (mine to, samme forklaring som ovenfor).

Veldig fornøyd med løsningen begge to! Vi var opptatt av å begrense den litt mer perifere familien, da vi prioriterer gode venner mye høyere.

Gjest blåmobil
Skrevet

takk for bra svar.

Jeg ønsker å invitere hele min familie( kanskje ikke alle søskenbarn)

Men sambo har stor slekt, men han har bare kontakt med foreldre/søsken og i tilegg 1 tante/onkel og deres sønn.

Han mener vi bør invitere alle tanter/ onkler, ikke bare den ene familien han har kontakt med for at det skal være rettferdig for familien hans.

Jeg er lit uenig- hvorfor invitere folk du ikke har kontakt med, eller ikke kjenner lengre en gang?

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Vi inviterer alle i begge familier, utenom noen av mine søskenbarn. De er mye eldre enn meg, og jeg har ikke sett dem på mange år. Derfor valgte vi å kutte dem ut. Jeg har fått inntrykk av at de andre i familien syns det er greit. Vi har heldigvis ikke så stor familie.

Den siste setningen hørtes kanskje litt kynisk ut, men jeg mente at siden vi har liten familie blir det ikke mange "pliktgjester", siden vi har god kontakt med de fleste. Økonomi er dessuten et tema, og med mindre familie enn mange andre, kan vi invitere venner vi ellers måtte utelatt.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Her er de vi skal innvitere:

Foreldre: 5

søsken med partnere: 12

tanter og onkler: 20

nieser og nevøer: 7

faddere: 5

venner: 9

Vi blir ikke å innvitere noen søskenbarn for vi har over 50 søskenbarn tilsammen og føler at vi ikke kan innvitere noen, da må alle bli innvitert. Vi har ikke så god kontakt med noen av søskenbarna vår så da dropper vi dem.

Skrevet

Dette er den foreløpige lista nå:

4 foreldre

+4 søsken med kjærester/samboere

+4 nieser & nevøer

+4 besteforeldre

+18 tanter og onkler

+31 søskenbarn med eventuelle ektefeller/samboere

+16 venner og venner av famielien

= 81 stykker...

Vi vet ikke om noe av dette skal deles vekk fra middagen, men det finenr vi ut av etterhvert... det er noen til som definitivt bare skal komme til kaffien, hvis de skal det en gang... men vi har halvannet år før vi må sende ut invitasjonene... goooood tid...

Klemmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...